لکسوس RZ 450e

معرفی لکسوس RZ 450e ؛ شاسی بلند برقی لوکس تویوتا

لکسوس RZ 450e معرفی شد. این شاسی بلند برقی تویوتا به عنوان نسخه لوکس‌تر bZ4X روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت تویوتا اخیرا با معرفی 15 خودرو برقی در یک روز توانست رکورد جدیدی را در این حوزه برای خود به ثبت برساند. یکی از محصولات الکتریکی جدید این شرکت شاسی بلند برقی لکسوس RZ 450e است که به عنوان نسخه لوکس‌تر تویوتا bZ4X روانه بازار خواهد شد.

مشخصات لکسوس RZ 450e 

لکسوس RZ 450e

این خودروساز ژاپنی مدتی قبل از شاسی بلند لوکس bZ4X پرده برداشت و اکنون نیز نسخه لوکس‌تر آن با نام لکسوس RZ 450e را معرفی کرد. این کراس اوور الکتریکی به دلیل این که با تویوتا bZ4X اشتراکات زیادی دارد به‌زودی به یکی از محصولات خوش‌قیمت و پرفروش لکسوس تبدیل خواهد شد.

شرکت لکسوس برای نمای جلوی این شاسی بلند از زبان طراحی جدید خود استفاده کرده است. از این رو به دلیل اینکه این خودرو الکتریکی است، در نمای جلو دیگر شاهد جلوپنجره‌های بزرگ لکسوس نیستیم، اما خطوط دماغه به گونه‌ای هستند که حتی از فاصله دور هم بدون دیدن نام برند متوجه خواهیم شد که این محصول شرکت لکسوس است.

لکسوس RZ 450e

طراحان یک ورودی هوا در بخش پایینی سپر در نظر گرفتند و ورودی‌های هوای عمودی نیز در دو طرف سپر به چشم می‌خورند. چراغ‌های جلو دارای فرمی تیز بوده و کاپوت نیز با طراحی عضلانی خود توانسته نمای خشنی را در این کراس اوور به وجود آورد.

با توجه به این که تویوتا و لکسوس در روز معرفی محصولات الکتریکی جدید خود برای تمام خودروها شیشه دودی در نظر گرفتند، در حال حاضر از نمای داخلی این خودرو تصویری در دست نیست، اما این کراس اوور در داخل از متریال کاملا متفاوتی نسبت به تویوتا bZ4X بهره خواهد برد.

لکسوس RZ 450e

در حال حاضر جزئیاتی از مشخصات فنی لکسوس RZ 450e نیز در دست نیست، اما طبق سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X می‌توان گفت این خودرو به احتمال زیاد به دو موتور الکتریکی مجهز خواهد شد. این دو پیشرانه برقی به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 215 اسب بخار را به تولید خواهند رساند.

گفتنی است مدل تمام چرخ محرک سوبارو سولترا در حالت شارژ کامل می‌توانست حدود 354 کیلومتر را بپیماید و به همین دلیل انتظار می‌رود لکسوس RZ 450e نیز چنین برد حرکتی را داشته باشد. یک باتری 71.4 کیلووات ساعتی نیز نیروی پیشرانه‌های bZ4X و سولترا را تامین می‌کند.

تویوتا برای تبدیل شدن به یکی از برندهای برتر در حوزه تولید خودروهای الکتریکی عزم جدی دارد و به‌زودی نیز این شاسی بلند برقی را به صورت کامل معرفی خواهد کرد تا بتواند رقبایی چون تسلا را به چالش بکشد.