چری اکسید VX مدل 2021

با چری اکسید VX مدل 2021 آشنا شوید؛ شاسی بلند لوکس چینی

چری اکسید VX مدل 2021 معرفی شد. اکسید VX به عنوان بزرگترین و لوکس ترین شاسی بلند برند چینی اکسید محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا می‌شویم.

اکسید که به عنوان برند لوکس چری محسوب می‌شود طی سال‌های اخیر توانسته چند شاسی بلند لوکس را با زیرساخت چری تولید و به بازار عرضه کند. این برند لوکس چینی به تازگی از بزرگترین و لوکس ترین شاسی بلند خود با نام اکسید VX پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات چری اکسید VX مدل 2021 آشنا خواهیم شد.

مشخصات چری اکسید VX مدل 2021

طراحی ظاهری

چری اکسید VX مدل 2021

طراحان اکسید در ظاهر این شاسی بلند لوکس هیچ نوع حجم‌پردازی‌های ویژه سایر خودروسازان چینی را در نظر نگرفتند. در بخش جلوی آن یک جلوپنجره بزرگ و ساده با خطوط افقی کرومی به چشم می‌خورد که در دو طرف آن نیز چراغ‌های کشیده و خشمگین حضور دارند. در دو طرف سپر نیز دو ورودی هوای عمودی را می‌بینیم که یک ورودی هوای بزرگ در کنار دیفیوزر در مرکز سپر خودرو توانستند نمای جذابی را در عین سادگی به وجود آورند.

چری اکسید VX مدل 2021

در لبه‌های کاپوت عضلانی چری اکسید VX مدل 2021 نیز عبارت EXEED با فونت بزرگ به چشم می‌خورد. در نمای جانبی خودرو به ویژه فرم پنجره‌های کناری کمی به بی ام و X7 شباهت دارد، اما نمی‌توان این بخش را کپی‌برداری دانست. رینگ‌های بزرگ در کنار کروم‌کاری‌های لبه پنجره‌ها و پایین درها توانستند نمای لوکسی را در این بخش ایجاد کنند.

چری اکسید VX مدل 2021

نمای عقب نیز همانند بخش جلو از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد و با سایر قسمت‌های بدنه هماهنگی مناسبی دارد. چراغ‌های عقب این خودرو همانند بسیاری از محصولات امروزی دارای طراحی یکپارچه هستند و روی در صندوق نیز عبارات CHERY ،EXEED و VX AWD به چشم می‌خورد. همچنین طراحان دو مه شکن عمودی هم در دو طرف در صندوق بار نصب کرده‌اند.

طراحی داخلی

چری اکسید VX مدل 2021

کابین چری اکسید VX مدل 2021 دارای حالت مینیمالیستی با خطوط ساده بوده و در هنگام ورود نمایشگرهای بزرگ خودنمایی می‌کنند. نمایشگر دیجیتال اکسید همانند چری تیگو 8 پرو با کلاستر دیجیتالی خودرو یکپارچه بوده و در بخش تهویه نیز یک نمایشگر دیجیتالی دیگر به چشم می‌خورد. متریال استفاده شده در کابین در بخش‌های مختلف در سطح خوب و باکیفیتی قرار دارند و چری با حداکثر دقت بخش دوخت‌های صندلی‌ها و رودری‌ها را انجام داده تا این خودرو بیش از پیش لوکس به نظر برسد.

مشخصات فنی

چری اکسید VX مدل 2021

چری اکسید VX مدل 2021 مانند چری تیگو 8 پلاس به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 249 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر گشتاور تولیدی موتور نیز از دور موتور 1750 ارائه خواهد شد. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را بر عهده دارد. در واقع این شاسی بلند لوکس دو دیفرانسیل است.

امکانات و تجهیزات

چری اکسید VX مدل 2021

چری اکسید VX مدل 2021 به امکانات متعددی چون سیستم استارت استاپ پیشرانه در ترافیک، قابلیت کنترل گاز، ترمز و فرمان در شرایط کنترل شده، هشدار برخورد از جلو، فرمان برقی، تابلو خوان مسیر، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ترمزگیری خودکار و شتابگیری مجدد، سنسورهای پارک جلو و عقب، پایش فشار باد تایرها، هشدار خروج از خط، سیستم کمکی تثبیت خطوط حرکت، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، ترمز اضطراری، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، چرخش چراغ‌ها در حین چرخش فرمان، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل خودرو در سرازیری، کنترل کشش، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کیسه هوای جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی مجهز شده است.

چری اکسید VX مدل 2021

از سایر امکانات این شاسی بلند لوکس چینی می‌توان به شیفتر دنده پشت فرمان، 3 حالت رانندگی اسپرت، اکو و نرمال، نمایشگر لمسی برای تنظیم سیستم تهویه در کنسول وسط، چراغ روشنایی در روز، چراغ خوشامد گویی و بدرقه، قابلیت استارت با ریموت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، پد شارژ بی‌سیم موبایل، در برقی فضای بار با سنسور حرکتی پا، تهویه سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با سه خروجی، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در چهار جهت، صندلی برقی راننده با قابلیت کنترل در شش جهت به همراه تنظیم گودی کمر، تودوزی چرمی صندلی‌ها، سانروف برقی پانورامیک، قابلیت فرمان‌پذیری صوتی، اپل کار پلی و اندروید اتو اشاره کرد.

قیمت

چری اکسید VX مدل 2021 با هدف رقابت با رقبایی چون مزدا CX9 و هیوندای پالیسید به بازار روسیه عرضه شده است. این شاسی بلند لوکس در بازار روسیه در مدل پایه با قیمت 43 هزار دلار و در مدل فول با قیمت 49 هزار دلار به فروش می‌رسد.