خودروهای جدید بازار ایران

نگاهی به خودروهای جدید بازار ایران

خودروسازان داخلی محصولات جدیدی مثل وانت آریسان 2، پژو 207 دو رنگ، سایپا پی 90 و پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک را برای عرضه به بازار در نظر گرفتند. در ادامه با خودروهای جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

خودروهای جدید ایرانی با خودروهای جدید خارجی که در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شوند بسیار متفاوت هستند؛ چرا که خودروسازان داخلی با ایجاد تغییرات ساده ظاهری مانند تغییر گرافیک چراغ‌ها، زه، سپر، تعویض غربیلک فرمان و پشت آمپر، خودروهای قدیمی را به عنوان محصول جدید و با پسوندهایی مانند سال و پلاس به بازار عرضه می‌کنند. البته در میان این خودروها شاهد محصولاتی هستیم که از لحاظ فنی و ظاهری تغییرات زیادی را تجربه کردند. در ادامه شما را با خودروهای جدید بازار ایران آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با خودروهای جدید بازار ایران

پژو 207 MC

خودروهای جدید بازار ایران

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی چند خودرو قدیمی خود را با تغییرات جزئی به عنوان محصول جدید به بازار عرضه کرد. پژو 207 MC یکی از این محصولات جدید ایران خودرو محسوب می‌شود که با موتور ارتقا پیدا کرده TU5 معروف به TU5+ یا EC5 ایرانیزه و گیربکس شش سرعت اتوماتیک روانه بازار شده است. این خودرو از بدنه دو رنگ و رینگ‌های کربنی نیز بهره می‌برد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ایران خودرو برای این محصول جدید خود سیستم کنترل پایداری و شروع حرکت در سربالایی‌ها، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک و صندلی‌های برقی را نیز در نظر گرفته است. همچنین کد MC در کنار نام پژو 207 مخفف عبارت Multi Color یا چند رنگ است.

وانت آریسان 2

خودروهای جدید بازار ایران

وانت آریسان هنگام عرضه به دلیل گزارش‌هایی از نصف شدن از وسط حواشی زیادی را برای ایران خودرو به همراه داشت و به همین دلیل این خودروساز تصمیم گرفت تا با عرضه نسخه جدیدی از آن تمام ایرادها را برطرف سازد. این خودرو به جای پیشرانه بهینه پیکان به موتور XU7 پلاس 8 سوپاپ مجهز خواهد شد.

آریسان 2 در نسخه دوگانه سوز روانه بازار می‌شود و از سایر بهبودهای این خودرو می‌توان به افزایش فضای بار، کاهش حجم باک بنزین و افزایش حجم مخزن CNG اشاره کرد. ایران خودرو خراسان وظیفه تولید آریسان 2 را بر عهده دارد.

رانا پلاس پانورامیک

خودروهای جدید بازار ایران

رانا پلاس پانورامیک به موتور TU5 پلاس مجهز شده و ضمن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها از گیربکس 6 سرعت دستی نیز بهره می‌برد. ایران خودرو برای این خودرو داشبورد بهینه، کروز کنترل، فرمان برقی، تودوزی مشابه پژو 207، غربیلک فرمان جدید و سقف شیشه‌ای کاملا دودی را نیز در نظر گرفته است.

پارس پلاس

خودروهای جدید بازار ایران

اخیرا شاهد انتشار تصاویر غیر رسمی از پژو پارس پلاس بودیم که حواشی زیادی را به همراه داشت؛ دلیل این حواشی نیز به تغییرات جزئی و بد سلیقگی در طراحی این خودرو مربوط می‌شد؛ برای مثال در تصاویر منتشر شده شاهد دو خروجی نمایشی در قالب یک دیفیوزر در پایین سپر خودرو بودیم، اما محل قرارگیری اگزوز قبلی کماکان در سپر به چشم می‌خورد.

از آپشن‌های احتمالی این خودرو می‌توان به سامانه TPMS، تنظیم برقی صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور نور و باران، دسته‌های جدید برف‌پاک‌کن و راهنما، چراغ‌های مجهز به دیلایت، دکوراتیو کروم‌-پلاستیکی داشبورد و غربیلک فرمان و رینگ‌های چهارپیچ جدید اشاره کرد.

گفتنی است بسیاری انتظار داشتند به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این سدان، در نسخه جدید تغییرات بیشتری برای آن در نظر گرفته می‌شد. احتمالا ایران خودرو برای موتور این خودرو یکی از دو گزینه TU5 پلاس یا XU7 پلاس را انتخاب خواهد کرد. همچنین گیربکس 6 سرعته رانا پلاس و تارا یا گیربکس 5 سرعته دستی BE4 وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت.

سمند پلاس

خودروهای جدید بازار ایران

سمند پلاس به عنوان فیس لیفت مدل ال ایکس محسوب می‌شود. از جزئیات طراحی این خودرو می‌توان به تغییر الگوی داخلی چراغ‌های جلو، چراغ‌های جدید عقب، داشبورد و رودری‌های سورن در کنار موتور XU7 پلاس اشاره کرد. سایر تغییرات این خودرو جدید بازار ایران جزئی خواهند بود.

هایما اس 7 پلاس

خودروهای جدید بازار ایران

هایما اس 7 پلاس به عنوان یکی از خودروهای جدید بازار ایران محسوب می‌شود که مشتریان انتظار داشتند ایران خودرو تغییرات بیشتری را برای آن در نظر بگیرد. شواهد حاکی از آن است که ایران خودرو تمایلی به عرضه نسخه فیس لیفت این کراس اوور چینی نداشته و آن را با تغییرات جزئی با همان ظاهر مدل توربو روانه بازار خواهد کرد.

از تغییراتی که روی این کراس اوور اعمال شده می‌توان به تودوزی چرم و پارچه، تریم پیانوبلک، جایگزینی ابزارک‌های فیزیکی با پنل لمسی در داشبورد، تغییر مانیتور خودرو به مدل 8 اینچی و کاهش 1 لیتری مصرف سوخت اشاره کرد.

هایما اس 5 پلاس

خودروهای جدید بازار ایران

ایران خودرو گیربکس هایما اس 5 پلاس را از مدل CVT به مدل AT یا اتوماتیک 6 سرعته تغییر داده است. گفتنی است این گیربکس جدید توسط شرکت پاورتک به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هیوندای برای این خودرو ساخته شده است.

از سایر تغییرات فنی این کراس اوور می‌توان به تغییر رادیاتور، کاتالیست اگزوز، پلوس‌های جلو، دسته موتور و سوییچ چراغ ترمز عقب اشاره کرد. همچنین پارچه برای صندلی‌ها به رنگ تیره، روکش چرم، رودی تک رنگ مشکی، صفحه کیلومتر جدید و کالیپرهای قرمز رنگ ترمز به عنوان سایر تغییرات این خودرو به شمار می‌روند.

سایپا پی 90

خودروهای جدید بازار ایران

شرکت سایپا قصد دارد خودرو P90 یا تندر ایرانی را بر پایه نسل اول رنو لوگان تولید و به بازار عرضه کند. در حال حاضر فقط چند رندر این خودرو منتشر شده و احتمالا تا سال 1401 نیز شاهد عرضه آن به بازار نخواهیم بود، اما سایپا تندر محصول جدیدی به شمار نمی‌رود و باید آن را مدل ارتقا پیدا کرده تندر 90 دانست. سایپا تندر روی پلتفرم P90 که مدل ارتقا پیدا کرده پلتفرم تندر 90 محسوب می‌شود طراحی شده و از موتور ME16 بهره خواهد برد.

سایپا اطلس

خودروهای جدید بازار ایران

سایپا اطلس یک هاچ بک کراس بر پایه کوییک محسوب می‌شود. از مهم‌ترین تغییرات این خودرو می‌توان به تغییرات ظاهری به ویژه در نمای جلو، پیشرانه ارتقا پیدا کرده با قدرت و گشتاور بیشتر و مصرف سوخت کمتر اشاره کرد. جلوپنجره این خودرو به محصولات جدید کیا نیز شبیه بوده و احتمال دارد سایپا در طراحی این خودرو جدید از محصولات شریک قدیمی خود استفاده کرده باشد.

ام وی ام ایکس 22 پرو

خودروهای جدید بازار ایران

ام وی ام ایکس 22 پرو تغییرات بیشتری را از یک نسخه بهینه‌سازی شده تجربه کرده و در واقع نسل جدیدی از ام وی ام ایکس 22 محسوب می‌شود. این خودرو به یک پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربو، گیربکس 9 سرعت CVT، داشبورد و نمای جلو ارتقا پیدا کرده مجهز شده است. نمای جلو این خودرو چینی به هیوندای کنا شباهت زیادی دارد.

ام وی ام ایکس 33 اسپرت

خودروهای جدید بازار ایران

مدیران خودرو برای این خودرو تغییرات ظاهری اندکی را در نظر گرفته است. ام وی ام ایکس 33 اسپرت از همان موتور نسبتا قدیمی اما قدرتمند تنفس طبیعی با گیربکس 7 سرعت CVT بهره می‌برد. از تغییرات اساسی این خودرو می‌توان به تغییر سپر و جلوپنجره و همچنین رنگ ستون‌ها اشاره کرد.

آریزو 5 پرو

خودروهای جدید بازار ایران

از مهم‌ترین تغییرات ام وی ام آریزو 5 پرو می‌توان به ارتقای کیفی قطعات و طرح کهکشانی جلوپنجره اشاره کرد. همچنین این خودرو از داشبورد مدرن همانند آریزو 6 نیز بهره می‌برد.

ام وی ام 315 پلاس

خودروهای جدید بازار ایران

مدیران خودرو برای بار دوم ام وی ام 315 پلاس را فیس لیفت کرده و این خودرو اکنون از ظاهری جذاب‌تر، داشبوردی مدرن‌تر، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته بهره می‌برد.

جک S5 نیوفیس

خودروهای جدید بازار ایران

جک اس 5 به عنوان یکی از کراس اوورهای محبوب بازار ایران محسوب می‌شود. در همین راستا کرمان موتور با هدف افزایش رضایت مشتریان تصمیم گرفت تا به جای نسل جدید مدل ارتقا پیدا کرده آن را به بازار عرضه کند. از تغییرات این خودرو می‌توان به جلوپنجره مدرن‌تر، پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDi با برخورداری از فناوری پاشش سوخت مستقیم اشاره کرد که بازدهی بالاتر و مصرف کمتر را به همراه دارد. همچنین این خودرو از کروز کنترل و چراغ‌های روشنایی روز نیز بهره می‌برد.

پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک

خودروهای جدید بازار ایران

اخیرا شاهد رونمایی از نسخه اتوماتیک پیکاپ آمیکو آسنا بودیم. این پیکاپ غول‌پیکر به پیشرانه میتسوبیشی، توربوشارژر، گیربکس پانچ و داشبورد بازطراحی شده مجهز شده است. هرچند این خودرو از ظاهری مدرن بهره نمی‌برد، اما همواره جزو پیکاپ‌های محبوب بازار بوده و برای آفرودسوارانی که خواهان رانندگی راحت در شهر هستند نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

کدام خودروها زودتر به بازار عرضه می‌شوند

از میان خودروهای جدید بازار ایران به جز سایپا تندر، سایر خودروها به احتمال زیاد تا سال 1401 به بازار ایران راه پیدا خواهند کرد، اما احتمال دارد خودروهای آسنا اتوماتیک، رانا پلاس پانورامیک، ام وی ام 315 پلاس، ام وی ام ایکس 22 پرو، آریزو 5 پرو، جک اس 5 جدید و مدل‌های ارتقا پیدا کرده هایما اس 5 و اس 7 طی 3 ماه پایانی سال 1400 روانه بازار شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من فقط مانده ام چرا مسولین ما اصرار دارن شرکتهای ضرر ده رو نگهدارن در حالی که میشه با جم اوری این و تبدیل این کارخانجات به مونتاژ کاری اتومبیلهای بروز هم صاحب دانش بروز شد هم مردم فلک زده ایران حداقل با پول پراید یه ماشین نیمه لـوکس و بروز سوار شوند اصرار برای نگهداشت شرکتهای ضرر ده تاراج بیت المال و پول مردم ایرانه و بنظر من خیانتی است نابخشودنی