سایپا P90

اولین تصاویر سایپا P90 منتشر شد؛ نگاهی به طراحی تندر 90 داخلی سایپا

اولین تصاویر سایپا P90 منتشر شد. محصول جدید سایپا نسخه داخلی‌سازی شده تندر 90 محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات سایپا پی 90 آشنا می‌شویم.

سایپا P90 به عنوان محصول جدید سایپا محسوب می‌شود که این گروه خودروسازی آن را طی فرایند بومی‌سازی طبق رنو تندر 90 طراحی کرده است. پس از این که شرکت فرانسوی رنو به دلیل تحریم‌های آمریکا از ایران خارج شد و به همکاری خود با خودروسازان ایرانی پایان داد، خودروسازان برای تولید محصولات جدید از راهکارهای جایگزین استفاده کردند؛ این راهکار تغییر ظاهری خودروهای خارجی به همراه لوگو ایرانی است که البته این خودروها با توجه به ظرفیت‌های موجود با تغییرات فنی نیز همراه شده‌اند. یکی از این محصولات سایپا P90 است که به عنوان یک سدان جمع‌وجور برای پر کردن جای خالی ال 90 روانه بازار خواهد شد.

مشخصات سایپا P90

سایپا P90

شرکت سایپا نخستین تصاویر گرافیکی و رندر شده سایپا P90 را به صورت رسمی منتشر کرده است که با توجه آن می‌توان به جزئیات طراحی این خودرو پی برد. طراحان سایپا به طور کلی طراحی چراغ‌ها و سپرها را تغییر داده‌اند و رگه‌هایی از طراحی خودروهای مختلف از جمله شورولت سونیک در این خودرو به چشم می‌خورد.

سایپا P90

جلوپنجره بزرگ جلو و چراغ‌های LED باعث شده‌اند تا این خودرو از نمایی مدرن بهره ببرد. البته بین نمای جانبی جعبه‌ای شکل سایپا P90 که نسبت به قبل تغییر نکرده است با چراغ‌های جلو و عقب هماهنگی وجود ندارد. از این رو طراحان سایپا تغییرات ظاهری این خودرو را به چراغ‌ها، سپرها، در کاپوت و صندوق محدود کرده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت سایپا P90 دارای پلتفرم قدیمی B0 گروه رنو-نیسان بوده و در ساخت آن داخلی‌سازی حداکثری از روی خودرو رنو تندر صورت گرفته است. البته طراحان تغییرات ظاهری نه چندان زیادی را نیز برای آن در نظر گرفته است.

شرکت سایپا برای پاس کردن استانداردهای حفاظت از عابران پیاده تغییراتی چون لبه‌دار بودن در موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه‌ای جدید در محفظه موتور را روی ال 90 به انجام رسانده است. یکی از تصمیم‌های عجیب گروه خودروسازی این است که این شرکت قصد دارد سایپا پی 90 را با موتورهای مختلف خود به بازار عرضه کند. چنین تصمیمی باعث خواهد شد یکی از مهم‌ترین مزایای تندر 90 یعنی موتور کم دردسر و نسبتا قدرتمند آن حذف شود.