ظرفیت اینترنت بین الملل

300 گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شد

دلیل افت سرعت اینترنت مشخص شد. شرکت ارتباطات زیرساخت از قطعی 300 گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل از عصر روز یکشنبه 28 آذر خبر داده است.

مدتی است که کیفیت و سرعت اینترنت باعث اعتراض کاربران شده است، اما از عصر روز گذشته، یکشنبه 28 آذر 1400، وضعیت اینترنت بسیار بدتر شد و ساعاتی است که بسیاری از کاربران به زحمت می‌توانند از اینترنت بین الملل استفاده کنند. حالا شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل این افت سرعت اینترنت را اعلام کرده و از تلاش برای حل آن خبر داده است.

مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد 300 گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل این شرکت قطع شده است. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، این ظرفیت از طریق روس تلکام تامین می‌شود و از ساعت 18:30 روز یکشنبه 28 آذر 1400 قطع شده است. شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین اعلام کرده در حال پیگیری این موضوع است و این اختلال تا ساعاتی دیگر برطرف خواهد شد.

گفتنی است کمتر از دو هفته پیش یعنی در روز 16 آذر 1400 نیز سگمنت دوم فیبر نوری قطع شده و 430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده بود. آغ بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت در آن زمان گفته بود قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات باعث از دسترس خارج شدن 430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شده است.

به دنبال این موضوع، شرکت ارتباطات زیرساخت اقداماتی را برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها انجام داد و تلاش کرد ظرفیت‌های جدیدی را برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری کند، اما حالا 300 گیگ دیگر از ظرفیت اینترنت بین الملل این مرکز قطع شده است تا وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت بدتر از قبل بشود.