تتر

عرضه تتر در صرافی‌ها به طرز شدیدی افزایش یافت؛ منتظر رشد قیمت ارزهای دیجیتال باشیم؟

عرضه تتر طی روزهای گذشته در صرافی‌ها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد، اما آیا با افزایش عرضه تتر باید منتظر رشد قیمت ارزهای دیجیتال باشیم؟

استیبل کوین تتر به عنوان یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال بازار محسوب می‌شود که فعالان با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را نقد کنند. افزایش عرضه تتر توسط صرافی‌های حاکی از آن است که فعالان برای شارژ حساب خود تمایل زیادی دارند و برای خرید در موقعیت مناسب آماده هستند.

تتر چیست و چه استفاده‌ای دارد؟

معمولا فعالان بازار بورس یا فارکس حساب خود را به ریال یا دلار شارژ کرده و هنگامی که احتمال ریزش در بازار وجود دارد، دارایی و سهام خود را نقد و آن را به دلار یا ریال تبدیل می‌کنند. همچنین اگر احتمال صعود قوی در بازار مشاهده شود، عکس این حالت رخ خواهد داد و آنها با شارژ کردن حساب خود منظر سیگنال ورودی خواهند ماند.

همین موضوع نیز در بازار ارزهای دیجیتال نیز رخ می‌دهد، اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن هم این است که در این بازار بانک و پول نقدی وجود ندارد؛ در واقع در این بازار استیبل کوین‌ها که دارای ارزش ثابتی هستند نقش ریال یا دلار را بر عهده دارند. از این رو هنگامی که احتمال ریزش در بازار وجود داشته باشد،  فعالان به فروش ارزهای دیجیتالی خود روی آورده و آن را به تتر به عنوان معروف‌ترین استیبل کوین بازار تبدیل می‌کنند. فعالان با چنین فرایندی می‌توانند دارایی خود را در کیف پول یا صرافی‌های نقد نگهداری کنند.

افزایش عرضه تتر از سمت صرافی‌ها به این معناست که سرمایه‌گذاران و بسیاری از فعالان خواهان خرید ارز دیجیتالی بوده و انتظار دارند بازار صعودی شود. از این رو در صرافی خود درخواست برداشت تتر را ثبت می‌کنند تا با Tether دریافتی خود بتوانند در موقعیت مناسب به خرید بپردازند.

آیا قیمت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می‌کند؟

هم‌اکنون عرضه Tetherدر صرافی‌ها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده که از افزایش قدرت خریداران در بازار حکایت دارد. آمارها نشان می‌دهد هر زمان که عرضه تتر در صرافی‌ها افزایش یافت، قیمت بیت کوین نیز روندی صعودی داشته است، اما اکنون با وجود عرضه بسیار مناسب تتر شاهد روند نزولی بیت کوین هستیم. این موضوع را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

تتر

در نمودار فوق می‌توان همبستگی قیمت بیت کوین (خط زرد) و عرضه تتر (خط بنفش) را به سادگی مشاهده کرد؛ از این رو انتظار می‌رود به زودی عرضه بیت کوین کاهش یافته و قیمت آن ثبات پیدا کند. انتظار می‌رود اگر عرضه تتر در صرافی‌ها کماکان روند افزایش داشته باشد، به احتمال زیاد بیت کوین نیز روند صعودی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*