بدترین شرکت سال 2021

فیسبوک (متا) بدترین شرکت سال 2021 شد!

چرا فیسبوک به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شده است؟ دلایل شکست فیسبوک در سال 2021 را در این نوشتار بخوانید.

هر ساله بسیاری از شرکت‌های معتبر نظرسنجی‌هایی انجام می‌دهند تا دریابند که کدام برندها و شرکت‌ها بهتر از رقبای خود عمل کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، یاهو فایننس (Yahoo Finance) است که عملکرد کلی بازار و دستاوردهای گوناگون شرکت‌ها را به همراه فعالیت آنها در سطح جهانی ارزیابی می‌کند.

از طرف دیگر این گونه شرکت‌ها آن دسته از برندهایی که در پایین جدول و در ردیف‌های آخر قرار می‌گیرند را نیز مشخص می‌کنند. این ارزیابی‌ها معمولا در دسامبر هر سال انجام می‌شود و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عملکرد بد فیسبوک در سال 2021

چند روز پیش طبق بیانیه‌ای که یاهو فایننس منتشر کرد، معلوم شد که مایکروسافت پادشاه جدید بازار جهانی شده و با ارزش 2 تریلیون دلار در صدر جدول قرار گرفته و در واقع تا به امروز، قیمت سهام این کمپانی حدود 53 درصد رشد داشته است. در آن سوی میدان، شرکت فیسبوک (متا) لقب بدترین شرکت سال را از آنِ خود کرده.

طی این سال‌ها شرکت‌های زیادی وجود داشته که مشتریان/کاربران خود را ناامید کرده‌اند اما فیسبوک عملکرد بدتری از همه داشته است. وقتی به دلایلی که باعث افت محبوبیت و عملکرد این شرکت شده نگاه می‌کنیم، تازه متوجه می‌شویم که چرا در سال جاری تصمیم گرفت نام پلتفرم خود را از فیسبوک به متا تغییر دهد.

دلایل تبدیل شدن فیسبوک به بدترین شرکت جهان چیست؟

بدترین شرکت سال 2021

در ابتدا این موضوع را مدنظر داشته باشید که فیسبوک (متا) زیر ذره بین قانون ضد تراست قرار گرفته است. حتی برخی از کارمندان داخلی این شرکت گفته‌اند که فیسبوک به خاطر رشد و پیشرفت بیشتر، مسائل امنیتی را نادیده می‌گرفته است.

در همین راستا کنگره آمریکا مرتباً با زاکربرگ تماس می‌گیرد و از او پاسخ می‌خواهند زیرا شکایات بسیاری در خصوص خط مشی شرکت وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت اجازه انتشار اطلاعات نادرست را می‌دهد.

دسته سومی از کاربران هم در مورد سانسورشدن شکایت کرده‌اند. حدس می‌زنیم که احتمالا با این نظر موافق هستید که کاربران فیسبوک در مورد هر چه می‌خواهند و به هر روشی که تمایل دارند، صحبت می‌کنند. البته استدلال برخی این است که کار فیسبوک اعمال سیاست آزادی بیان است اما می‌توانیم قاطعانه بگوییم که خاک فیسبوک مستعد ابتذال است.

فیسبوک همچنین به خاطر به اشتراک گذاشتن تصاویر برخی کاربران با اینستاگرام، نظرات منفی بسیاری دریافت کرده است. در واقع کاربران معتقدند که هیچ گونه نظارت و کنترلی روی محتوا وجود ندارد و این موضوع تاثیر مخربی روی کودکان و نوجوانان می‌گذارد. یکی از دلایلی که دولت آمریکا تیک تاک را ممنوع کرد، همین بود.

بدترین شرکت سال 2021

با تمام نظرات منفی که پیرامون این پلتفرم وجود دارد، حدود 30 درصد از کاربران معتقدند که فیسبوک یا متا می‌تواند با تائید نواقص و معایب کار خود و نیز عذرخواهی کردن و همچنین تخصیص بخش قابل توجهی از سود خود به بنیادهای خیریه، آسیب‌های وارده بر کودکان و نوجوانان را جبران کند.

این در حالی است که برخی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی بر این باورند که فیسبوک تمامی مشکلات موجود خود را درک می‌کند و بر آنها اشراف دارد و به همین دلیل برای جلوگیری از پیشامدهای ناگوار و بدتر، تصمیم به تغییر اسم پلتفرم خود گرفته است.

جالب اینجاست که بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که شرکت فیسبوک می‌تواند با افزایش قیمت سهام شرکت، خودش را بازخرید کند. تا به امروز سهام این شرکت 22 درصد رشد داشته و این مقدار نسبت به سهام شرکت S&P عقب‌تر است و در مقایسه با سپتامبر حدود 13 درصد کاهش قیمت داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*