هواوی

هواوی در جایگاه نخست سازندگان گوشی 5G در چین

هواوی توانسته در جایگاه نخست سازندگان گوشی 5G در چین قرار گیرد. این در حالی است که این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از موسسه Counterpoint، تغییر چشمگیری در سهم برند‌های مختلف از بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم 2021 در چین رخ داده است. ویوو و اوپو هر دو توانسته‌اند بیش از ۲۰ درصد از بازار را به خود اختصاص دهند و در صدر قرار بگیرند.

هواوی نیز با کاهشی ۷۷ درصدی نسبت به سال گذشته توانسته تنها سهمی ۸ درصدی را به دست آورد و در جایگاه ششم قرار گیرد. این در حالی است که در گزارشات ارائه شده توسط سایر موسسات آماری این شرکت تحت عنوان «سایر» دسته‌بندی می‌شود.

بازار گوشی‌ های 5G چین در اختیار هواوی

به همین خاطر بسیاری از کاربران گمان می‌کنند که هواوی عملا کسب و کار گوشی‌های هوشمندش را از دست داده است؛ اما کمتر کسی می‌داند که این شرکت جایگاه بسیار محکمی در بازار گوشی‌های 5G دارد. در سه ماهه سوم 2021 سهم گوشی‌های 5G از بازار چین رشد کرد و به ۲۷.۴ درصد رسید.

هواوی

از لحاظ سهم برند‌های مختلف باید گفت که هواوی با سهم ۳۰.۷ درصدی در صدر ایستاده است. البته این میزان نسبت به سه ماهه دوم کاهش داشته است؛ اما هنوز شرکت دیگری نتوانسته Huawei را در این بخش کنار بزند. در واقع ۳۰ درصد از تمام گوشی‌های 5G فروخته شده در چین برند هواوی را یدک می‌کشند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های 5G هواوی

در رتبه‌بندی سهم بازار گوشی‌های مختلف، سری P40، سری میت 30 و میت 40 پرو در میان ده گوشی برتر هستند. همچنین در میان ۱۰۰ گوشی برتر 5G نیز نام ۱۳ مدل از دو سری اشاره شده هواوی دیده می‌شود.

هواوی / هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو

در رده اول و دوم این لیست آیفون 12 و آيفون 12 پرو مکس قرار گرفته‌اند؛ اما رده سوم با سهم ۳.۲ درصدی به هواوی نوا 7 تعلق گرفته است.

هواوی / هواوی P40 پرو پلاس

هواوی P40 پرو پلاس

سری نوا از همان ابتدای عرضه با استقبال کاربران مواجه شد و گوشی نوا 7 که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

تاثیر سیستم عامل هارمونی او اس

بسیاری از مردم چین تمایل دارند سیستم عامل HarmonyOS را تجربه کنند. از نظر آنها اندروید و iOS سیستم عامل‌های خارجی هستند و می‌خواهند ببیند یک سیستم عامل چینی چه در چنته دارد. در واقع آمار نشان می‌دهد که بخش زیادی از کاربران جدید هواوی در چین صرفا گوشی را برای امتحان کردن هارمونی او اس خریداری کرده‌اند.

هواوی

هارمونی او اس 2

برای اولین بار در ۱۲ خرداد بود که هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را عرضه کرد. در هفته اول هارمونی توانست بیش از ۱۰ میلیون کاربر جذب کند و در مدت دو هفته نیز به رکورد ۱۸ میلیون کاربر رسید. تنها کمی از ۲ ماه از عرضه هارمونی گذشته بود که هواوی اعلام کرد از مرز ۵۰ میلیون کاربر گذشته است.

در ۱۱ شهریور ماه این شرکت خبر از ۹۰ میلیونی شدن اکوسیستم خود داد. در حال حاضر نیز هارمونی او اس 2 توانسته میهمان ۱۵۰ میلیون کاربر چینی شود.

به نظر شما آيا هواوی می‌تواند با هارمونی او اس موفقیت گذشته را تکرار کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*