همراه اول

سردار دهقان از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کرد

سردار دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کرد و گفت همراه اول در راستای نگاه آینده دنیا حرکت می‌کند.

سردار حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، به تازگی به ساختمان ستاره ونک تهران رفت و از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کرد. وی در این بازدید با فضای حاکم بر اولین و بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور و یکی از راهبران اصلی تحول دیجیتال آشنا شد و گزارش‌های فنی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول از این پلتفرم های ارتباطی را دریافت کرد.

ماحصل همه دستاوردهای فنی همراه اول و توانمندی‌های جوانان متخصص ایرانی در حوزه ارتباطات و فضای دیجیتال در این بازدید به سردار دهقان ارائه شد و مدیرعامل همراه اول نیز آمار جالب توجهی را ارائه داد؛ از جمله این که ترافیک پهنای باند داخلی به بین الملل دارای نسبت 20 به 80 درصدی است و میانگین سالانه سرعت مصرف اینترنت به جز دوران کرونا 50 درصد رشد داشته است.

مهدی اخوان بهابادی همچنین گفت در دو سال اخیر مصرف اینترنت موبایل در کشور 2.5 برابر بیشتر شده و میزبانی ترافیک داخلی روی شبکه همراه اول از 30 به حدود 600 گیگابیت بر ثانیه در دیتاسنترهای توزیع شده این اپراتور رسیده است. وی افزود دیتاسنترهای توزیع شده همراه اول در بالاترین سطح استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند.

مدیرعامل همراه اول یکی دیگر از دستاوردهای تیم فنی و نخبگانی همراه اول را شکسته شدن رکورد ترافیکی واتساپ در کشور توسط یک پلتفرم دیجیتال بومی دانست و گفت افق دید ما همیشه به سوی رشد و توسعه متوازن در بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران بوده و در همین راستا با توسعه پلتفرم دیجیتال شاد موفق شدیم این رکورد قابل توجه را ثبت کرده و اقدامی علمی در فضای دیجیتال کشور داشته باشیم. اخوان بهابادی اضافه کرد:

«شاد» فعل «خواستن، توانستن است» را صرف کرد و در زمانی اندک از شروع فعالیت خود توانست به یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در روزهای شیوع کرونا تبدیل شود. این پلتفرم دیجیتال اجازه نداد امر آموزش و پرورش در ایام کرونا حتی یک روز متوقف شود. تمام سرمایه‌گذاری‌های لازم برای این پلتفرم توسط همراه اول انجام شده و ما حتی قبول کردیم تا 15 سال خدمات پشتیبانی رایگان را برای این محصول انجام دهیم. زیست بوم دیجیتال شاد، یک ابزار بومی و مبتنی بر ظرفیت‌های ارتباطی ملی است که قطعا و صرفا به دوران کرونا تعلق ندارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران وضعیت و پتانسیل پلتفرم‌های دیجیتالی دیگری که توسط همراه اول توسعه پیدا کرده را تشریح کرد. این پلتفرم‌ها اکنون در جایگاه رقابتی بسیار خوبی در سطح ملی قرار گرفته‌اند که یکی از آنها سوپر اپلیکیشن روبیکا است. روبیکا به بیشتر نیازهای کاربران از جمله سرویس‌های پیام رسانی، خدمات پرداخت و همین‌طور سرویس فیلم و سریال پاسخ می‌گوید. یکی دیگر از این پلتفرم‌ها، جویشگر-مرورگر «ذره بین» است که تجربه‌ای متفاوت را در وبگردی برای کاربران ایجاد کرده و باعث دسترسی آسان‌تر به سرویس‌ها و اطلاعات دنیای وب می‌شود.

اخوان بهابادی در ادامه آماری از وضعیت فعلی شبکه و برنامه‌های توسعه در قالب تکنولوژی‌های جدید ارتباطی مثل شبکه 5G را مرور کرد. فاز مطالعاتی این شبکه از سال‌های قبل در اپراتور همراه اول شروع شد و حالا وارد مرحله عملیاتی و پیاده‌سازی روی شبکه واقعی شده است. اشاره به نقش دیتاسنترهای پرظرفیت همراه اول که در حال حاضر در نقاط مختلف کشور زیر بار است و برنامه‌های توسعه کمی و کیفی آنها به منظور تقویت و استحکام‌بخشی پروژه شبکه ملی اطلاعات و همچنین تشریح اجزای سگمنت تخصصی مانیتورینگ برلحظه دیتاسنترهای همراه اول در تهران و خارج از پایتخت از دیگر بخش‌های صحبت‌های مدیرعامل همراه اول بود.

تقدیر سردار دهقان از اقدامات همراه اول

سردار دهقان در این بازدید و در مواجهه با حجم چشمگیر فعالیت‌های انجام شده در اپراتور اول ارتباطی کشور با رویکرد تحول دیجیتال و به همت جوانان متخصص کشور ابراز خرسندی کرد. وی در این رابطه گفت اقدامات هوشمندانه اپراتوری در قامت همراه اول، علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی و پاسخ دادن به خواسته‌های مردم، موجب ایجاد کارآفرینی و همچنین شکل‌گیری پلتفرم‌هایی در سطح جهانی خواهد شد.

سردار دهقان به خدمات دیجیتال توسعه یافته توسط همراه اولی‌ها اشاره کرد و به دکتر اخوان بهابادی بابت دور هم جمع کردن این مجموعه انسانی علاقه‌مند و حرفه‌ای و برداشتن این قدم‌های بزرگ در زمینه طراحی و توسعه پلتفرم‌های دیجیتال با هزینه اندک و در مدت زمان کوتاه، تبریک گفت.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد آینده دنیا به سمت توسعه پلتفرم‌های در زمینه‌های مختلف که بر شاخص‌های کیفیت، دسترسی و هزینه تاثیرگذار هستند، پیش می‌رود. حتی به عقیده بعضی‌ها، این پلتفرم‌ها می‌توانند بسترساز عدالت باشند. بنابراین فعالیت‌های همراه اول نیز باید به همین شیوه دنبال شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*