افزایش قیمت بنزین

پاسخ سخنگوی دولت به اخبار افزایش قیمت بنزین در ایران

سخنگوی دولت در واکنش به اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین در ایران گفت خبر گرانی بنزین صحت ندارد و دولت ‌تصمیمات یک شبه نخواهد گرفت.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در واکنش به خبرهای افزایش قیمت بنزین که باعث حواشی زیادی شد عنوان کرد آنچه در رسانه‌ها در خصوص افزایش قیمت بنزین منتشر شده صحت ندارد و یک سوءبرداشت از نامه معاون اقتصادی دولت محسوب می‌شود.

تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد بنزین گران نمی‌شود و دولت نیز تصمیمات یک شبه نخواهد گرفت. وی افزود اگر قرار باشد تصمیمی اثرگذار در زندگی جاری و عمومی مردم گرفته شود، حتما جوانب مختلف آن سنجیده خواهد شد.

اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی

طبق گفته علی بهادری جهرمی در این طرح که قرار شد به شکل آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش به اجرا برسد، سهمیه بنزین به جای وسایل نقلیه به افراد اختصاص خواهد یافت که نرخ آن برای بنزین سهمیه‌ای همان 1500 تومان و برای آزاد نیز همان 3000 تومان خواهد بود؛ یعنی در اجرای این طرح آزمایشی نیز قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد.

سخنگوی دولت افزود هم‌اکنون اگر فردی مالک خودرو نباشد، قادر به استفاده از سهمیه بنزین نیست، اما سهمیه سوخت سرمایه ملی بوده و به تمام مردم تعلق دارد. در طرف دیگر اگر فردی مالک 4 خودرو باشد، 4 برابر سهمیه را دریافت خواهد کرد. در واقع این روش ناعادلانه بوده و کسی که توان خرید خودرو ندارد، از سهم سوخت خود محروم می‌ماند. در همین راستا تصمیم بر آن شد تا به شکل آزمایشی طرحی به اجرا برسد و در آن سهمیه سوخت به هر کد ملی اختصاص پیدا کند تا فرد بتواند آن را با قیمت مناسب به دیگران عرضه نماید. از این رو اخبار مربوط به گرانی بنزین کذب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*