ماه

چینی ها به زودی در ماه انسان پیاده می‌کنند

مقام ارشد آژانس فضایی سرنشین‌دار چین اعلام کرد این کشور برای اعزام انسان به ماه برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

دونگ ننگلی (Dong Nengli)، رئیس دفتر فناوری آژانس فضایی سرنشین‌دار چین به تازگی با حضور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد برای فرود انسان روی ماه در حال برنامه‌ریزی هستیم. وی افزود در زمان مناسب شاهد نتایج کار محققان خواهیم بود و فضانوردان چینی قطعا در آینده نزدیک به ماه سفر خواهند کرد.

برنامه چین برای اعزام انسان به ماه

مقامات فضایی چین برای فرود فضانوردان روی ماه برنامه بلندمدتی را در نظر گرفتند و طی آن قرار است یک ایستگاه علمی نیز روی ماه تاسیس شود. در واقع چین قصد دارد با ماموریت‌های سرنشین دار خود آزمایش‌های علمی و تحقیقاتی فناوری را برای کشف و توسعه منابع ماه و تقویت قابلیت‌های فضایی این کشور به انجام برساند.

ماه

ژو یانفی (Zhou Yanfei)، معاون بخش طراحی برنامه فضایی سرنشین‌دار چین مدتی قبل اعلام این کرد این کشور به دلیل این که به فناوری‌های خاص، متخصصان ماهر و سیستم‌های تحقیقاتی پیشرفته دسترسی دارد می‌تواند در آینده نزدیک فضانوردان را به ماه بفرستد.

وانگ یانان (Wang Yanan)، سردبیر ارشد مجله Aerospace Knowledge نیز اعلام کرد برای تحقق چنین اهدافی می‌بایست مهندسان چینی پیش از آماده کردن فضانوردان چندین موشک و فضاپیمای جدید و قدرتمند را طراحی کنند. وی افزود موشک‌ها و فضاپیماهای سرنشین‌دار فعلی چین توانایی اعزام فضانوردان به ماه را ندارند؛ چراکه برای اهداف دیگری طراحی شدند.

یانان در ادامه بیان کرد چین باید یک موشک جدید، فضاپیمای جدید، ماژول فرود روی ماه و یک لباس فضایی جدید برای پیاده‌روی روی سطح ماه طراحی کند. همچنین چین می‌بایست سیستم پشتیبانی زمینی که برای عملیات در مدار نزدیک زمین طراحی شده را نیز ارتقا دهد. طراحان آکادمی فناوری وسیله پرتاب چین که به عنوان طراحان اصلی موشک‌های حامل چین شناخته می‌شوند هم‌اکنون تحقیق روی یک موشک فوق سنگین را آغاز کردند که از لانگ مارچ ۵ (Long March ۵) چندین برابر بزرگ‌تر و قدرتمندتر خواهد بود.

طراحان اعلام کردند موشک جدید چین که هنوز نام آن فاش نشده حدود 90 متر طول داشته و وزن پرتابی آن حدود 2000 تن خواهد بود. همچنین این موشک می‌تواند فضاپیمای 25 تنی را در مسیر زمین به ماه قرار بدهد.

گفتنی است سازمان فضایی آمریکا نیز برای بازگشت مجدد به ماه ماموریت ویژه‌ای را با نام آرتمیس در نظر گرفته که به کمک آن قرار است طی چند سال آینده بار دیگر انسان به را به تنها قمر زمین بفرستد. البته در این پروژه یک اقامتگاه دائمی نیز روی ماه تاسیس خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*