خرید و فروش خودرو

خرید و فروش خودرو هم‌راه می‌خواهد

خرید خودرو در ایران فرآیند پیچیده‌ای دارد و به همین علت برای تشخیص سلامت خودرو نمی‌توان تنها به اظهارات فروشنده، تجربه یا بررسی‌های چشمی اکتفا کرد.

در طرف مقابل نیز فروش خودرو قرار دارد که اگرچه در ظاهر آسان‌تر از خرید خودرو است اما وقتی وارد آن می‌شوید با چالش‌های متعدد آن روبرو خواهید شد. به ویژه در شرایط فعلی که تعیین قیمت تخصصی خودرو برای خودش به مقوله‌ای پر از ابهام تبدیل شده است. در مجموع چنان‌چه بخواهید در بازار آزاد، خرید و فروش خودرو انجام بدهید باید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنید.

به‌طور کلی 4 چالش عمده در فرآیند خرید خودرو باعث شده است تا داشتن یک همراه و مشاور تخصصی جهت خرید و فروش خودرو به یک ضرورت تبدیل شود.

انتخاب بهترین گزینه متناسب با بودجه

شاید فکر کنید اکنون که واردات خودرو ممنوع است و فرآیند معاملات تنها بر پاشنه مدل‌های کم‌تنوع داخلی و مونتاژ می‌چرخد، خرید خودرو نیز آسان‌تر از گذشته انجام می‌شود؛ اما در اشتباه هستید.

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف از جمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود.همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیر منطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند.ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72 % خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.

انتخاب یک گزینه مطمئن در دوراهی‌های خرید خودرو صفرکیلومتر چینی و داخلی یا دست دوم وارداتی، به‌علاوه خرید مدل‌های کارکرده چینی یا صفرکیلومتر ایرانی، به اندازه کافی دشوار هست که در عمل ریسک خرید خودرو را بدون مشاوره، کارشناسی و تعیین قیمت تخصصی به‌شدت بالا ببرد.

در حقیقت زمانی که در فرآیند خرید خودرو قرار می‌گیرید موارد متعددی مانند بودجه، میزان افت قیمت خودرو، میزان مصرف بنزین، هزینه‌های سالانه نگهداری، سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده بر انتخاب نهایی تاثیرگذار هستند. بنابراین در شرایطی که خودرو بیش از گذشته یک کالای سرمایه‌ای به حساب می‌آید، خیلی مهم است که بهترین گزینه متناسب با بودجه انتخاب شود تا جلوی ضررهای مالی ناشی از انتخاب نادرست گرفته شود.

خرید و فروش خودرو

تعیین قیمت دقیق خودرو

خرید خودرو و فروش آن در شرایط فعلی اقتصاد ایران به یک معادله چندمجهولی تبدیل شده است. واقعیت این است که نوسانات قیمت خودرو طی ماه‌های گذشته باعث شده است تا ماشین نیز مانند اقلامی چون طلا، سکه، ارز و حتی سهام بورس به‌صورت روزانه و تخصصی تعیین نرخ ‌شود. پس در شرایط فعلی نمی‌توان با تکیه‌بر شیوه‌های سنتی قیمت خودرو را به‌طور دقیق تعیین کرد و حتی فعالان حوزه خودرو به‌دلیل عدم تسلط بر خرید و فروش همه خودروها و نداشتن اطلاعات کافی از بازار، در تعیین قیمت دقیق انواع خودرو ناتوان هستند.

در اوضاع و احوال فعلی بازار مرجعی که به‌صورت مستمر نوسانات قیمت خودرو را رصد می‌کند، به اطلاعات دست اول از قیمت معاملات خودرو و نه صرفا قیمت آگهی دسترسی دارد و فضایی امن و تحت نظارت برای اتصال خریدار و فروشنده فراهم آورده است، می‌تواند نیاز به محاسبه دقیق قیمت خودرو را مرتفع سازد.

اطمینان از سلامت فنی و بدنه خودرو

بررسی آمارها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد خودروهای کارکرده در بازار ایران دست‌کم یک ایراد فنی، بدنه یا آپشن دارند.

طبق گزارش‌های حاصل از بیش‌ از 275 هزار همراهی در خرید توسط همراه مکانیک، ایرادهای بدنه شامل قطعات رنگ یا تعویض‌شده با ۴۵ درصد، شایع‌ترین مشکل در بین خودروهای دست دوم محسوب می‌شوند. در رده‌های دوم و سوم نیز مشکلات فنی از جمله نشت روغن، ایراد در جلوبندی، دست‌کاری کیلومتر خودرو و سر و صداهای غیر عادی با ۳۴ درصد، به‌علاوه ایراد در عملکرد آپشن‌ها با ۱۲ درصد قرار دارند. مواردی که هرکدام می‌توانند موجب کاهش قیمت خودرو بشوند.

اهمیت اطلاع از آسیب‌های خودرو زمانی آشکار می‌شود که تنها تعویض یک گلگیر در خودرویی چون پژو 207 اتوماتیک، می‌تواند 16 میلیون تومان از ارزش خودرو کم کند. افت قیمتی که برای کیا سورنتو UM GT-LINE فول‌آپشن مدل 2017 به 72 میلیون تومان می‌رسد.

کارشناسی دقیق فنی و بدنه خودرو یک اقدام کاملا تخصصی است و نیاز به دانش، مهارت، تجربه و تجهیزات ویژه دارد. از طرفی اطلاع از آسیب‌های احتمالی در هر خودرو و تجربه کافی، میزان خطا در فرآیند کارشناسی را به حداقل میزان ممکن کاهش می‌دهد.

خرید و فروش خودرو

ریسک‌های حقوقی

در بازار این روزها، کاهش تنوع و داغ شدن هرچه بیشتر تنور معاملات خودروهای دست چندم، بستر را برای کلاهبرداری فراهم کرده است. تکمیل نبودن مدارک مالک خودرو، در رهن بودن ماشین، خرید خودرو با وکالت‌نامه، تنظیم مبایعه‌نامه‌های دستی و فاقد وجاهت قانونی، از جمله مسائلی هستند که می‌توانند مشکلات حقوقی بسیاری پدید آورند. به‌همین دلایل توصیه می‌شود برای خرید خودرو از مشاوره حقوقی کمک بگیرید.

همراه مکانیک؛ هم‌راه خرید، هم‌راه فروش

تجربه بیش‌از 275 هزار همراهی در خرید موجب شده است تا همراه مکانیک به درک بالایی از بازار و نیازهای مشتریان برسد و بتواند خدمتی را طراحی کند که در نهایت منجر به ثبت یک تجربه فوق‌العاده در خرید خودرو شود. همراهی صفر تا صد در کل فرآیند خودرو، باعث خلق ارزش‌های مهم و اساسی برای خریداران خودرو شده است تا خیال آن‌ها از هر بابت راحت باشد. مهم‌ترین مزایای خرید خودرو از همراه مکانیک عبارتند از:

  • دریافت مشاوره تخصصی برای انتخاب بهترین خودرو متناسب با بودجه، به‌واسطه دسترسی به دیتای تحلیل بازار و ابزارهای پیشنهاد خودرو
  • معرفی خودروهای کارشناسی‌شده موجود در نمایشگاه همراه‌مکانیک با گزارش کامل و دقیق کارشناسی
  • دریافت ضمانت 100 درصد روی گزارش کارشناسی خودرو
  • هماهنگی و همراهی بازدید خودرو
  • تضمین شفافیت و امنیت در معامله به‌واسطه همراهی کارشناس حقوقی در زمان عقد مبایعه‌نامه، تعویض پلاک و دفاتر اسناد رسمی
  • خرید خودرو به قیمت منصفانه به‌واسطه دسترسی همراه مکانیک به قیمت معاملات خودرو
  • دریافت خدمات متنوع مالی جهت تامین کسری بودجه خریدار
  • دریافت خدمت پس از فروش شامل بیمه بدنه، امداد جاده‌ای، سوخت‌گیری در محل و…

همراه مکانیک از صفر یعنی همان لحظه‌ای که ایده خرید خودرو در ذهن‌تان جرقه می‌زند تا صد یعنی ماه‌ها پس از آن‌که مدل مورد نظرتان را خریداری کردید، همراه شما است. برای خرید خودروهای تضمین شده همراه مکانیک، کافی است وارد صفحه http://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ شوید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*