افزایش سرعت آیفون قدیمی

آموزش افزایش سرعت آیفون های قدیمی

بسیاری از کاربران آیفون‌های قدیمی از کندی گوشی خود شکایت می‌کنند. راه‌هایی برای افزایش سرعت آیفون وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کند شدن گوشی آیفون پس از چند سال، اتفاقی کاملا طبیعی است. بسیاری از فروشندگان ممکن است شما را ترغیب کنند تا گوشی قدیمی خود مانند آیفون 5، آیفون 6 و 6 پلاس، آیفون 7 و … را فراموش کنید و یک گوشی جدید بخرید. اما راه‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که می‌توانند در کمتر از یک ساعت، باعث افزایش واقعی سرعت آیفون شما شوند. با استفاده از این روش‌ها، دیگر نیازی به نصب برنامه‌های جانبی و یا مراجعه به تعمیرکاران نیست و آیفون قدیمی شما، دوباره پرسرعت خواهند شد.

اگر به دنبال راه حلی کوبنده هستید، می‌توانید گوشی آیفون خود را ریست کنید. با ریست فکتوری آیفون، تمام اطلاعات و برنامه‌های گوشی iPhone شما پاک خواهد شد. با این اتفاق، گوشی شما مانند روز اول سریع خواهد شد و لازم نیست سراغ دیگر راه‌های افزایش سرعت آیفون‌ های قدیمی بروید. البته ریست فکتوری بهترین و منطقی‌ترین راه نیست و در ادامه این مطلب گجت نیوز، راه‌هایی منطقی‌تر را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

افزایش سرعت آیفون قدیمی با ری‌استارت

ری استارت کردن آیفون

ری‌استارت کردن گوشی می‌تواند بهترین و سریع‌ترین راه برای بالا بردن سرعت آیفون باشد. در واقع این راه حل، نه تنها در گوشی‌های آیفون، بلکه برای اندرویدی‌ها هم یکی از بهترین راه‌های افزایش سرعت گوشی است. برای ری استارت کردن آیفون، باید گوشی شما کاملا خاموش و دوباره روشن شود. با توجه به مدل آیفونی که از آن استفاده می‌کنید، باید کلیدهای مختلفی را فشار دهید تا آیفون شما ری استارت شود. در آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر، باید کلید کم کردن صدا و پاور را به صورت همزمان نگه دارد. با این کار، یک منو باز می‌شود که در آن گزینه “Slide to power off” نمایش داده می‌شود و می‌توانید آیفون خود را خاموش کنید.

اگر از آیفون 7 یا مدل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، باید کلیدهای پاور و هوم را نگه دارید تا منوی پاور گوشی به نمایش در آید. پس از این کار، می‌توانید آیفون خود را خاموش کنید. زمانی که پروسه ری‌استارت به پایان می‌رسد، حافظه رم گوشی آیفون نفسی تازه خواهد کشید و می‌توانید تجربه بهتری داشته باشید. پیشنهاد می‌شود حداقل هر چند روز یک بار، آیفون خود را ری‌استارت کنید.

برنامه‌های اضافه را حذف کنید

حذف برنامه در آیفون

همه ما ممکن است برنامه‌های زیادی را در گوشی خود داشته باشیم که مدت‌ها است از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم. این برنامه‌ها تنها حافظه آیفون شما را پر نمی‌کنند و می‌توانند عملکرد گوشی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهند. بهتر است بدانید بسیاری از برنامه‌ها حتی در زمانی که از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود هم در پس‌زمینه از رم شما استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند گوشی آیفون کند شود. در کنار این مورد، پر شدن حافظه به دلیل وجود برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید هم می‌تواند آیفون شما را کندتر کند؛ بنابراین بهتر است همین حالا برای افزایش سرعت گوشی آیفون خود، برنامه‌های غیرضروری را حذف کنید.

گوشی آیفون خود را آپدیت کنید

آپدیت ios 15 آیفون

آپدیت آیفون در ایران کمی با دیگر نقاط جهان متفاوت است! به دلیل تحریم‌ها و جیلبریک بودن گوشی بسیاری از کاربران، ممکن است تعدادی از کاربران آیفون‌های اپل در کشورمان قید آپدیت کردن گوشی‌هایشان را بزنند. همچنین این باور قدیمی هنوز هم وجود دارد که با آپدیت، گوشی آیفون کندتر خواهد شد و باتری عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت. اما اگر بخواهید از یک نسخه قدیمی سیستم عامل iOS استفاده کنید، باید با کند شدن آیفون خود نیز کنار بیایید.

اپل تلاش می‌کند در هر به‌روزرسانی نرم‌افزاری، گوشی‌های iPhone را بهینه‌تر از قبل کند و مشکلات و باگ‌های موجود را از بین ببرد. در نتیجه، آپدیت کردن گوشی می‌تواند سرعت آیفون شما را افزایش دهد و امنیت گوشی را نیز بهبود ببخشد. البته به یاد داشته باشید پیش از آپدیت، اقداماتی مانند بکاپ گرفتن از اطلاعات را انجام دهید.