چری اومودا 5

چری اومودا 5 با برند فونیکس به ایران می‌آید؛ یک شاسی بلند جذاب و مدرن + عکس و مشخصات

چری اومودا 5 با برند فونیکس توسط مدیران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جذاب و مدرن آشنا خواهیم شد.

مدیران خودرو به تازگی طی مراسمی از برند فونیکس رونمایی کرد. این خودروساز بخش خصوصی قصد دارد محصولات جدید و لوکس خود را با برند fownix به بازار عرضه کند. طبق اعلام مدیران خودرو، چری اومودا 5 یکی از محصولاتی خواهد بود که با برند فونیکس در آینده‌ای نزدیک روانه بازار خواهد شد.

چری اومودا 5

گفتنی است شاسی بلند مدرن و جذاب چری اومودا 5 اخیرا در نمایشگاه گوانگژو 2021 توسط چری به صورت رسمی معرفی شد. از این رو مدیران خودرو جدیدترین محصول چری را تحت برند فونیکس و همزمان با عرضه جهانی به بازار ایران عرضه خواهد کرد. هرچند مدیران خودرو در خصوص مشخصات فنی این خودرو برای بازار ایران جزئیاتی را منتشر نکرده است، اما در ادامه قصد داریم مشخصات و امکانات این خودرو برای بازارهای جهانی را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات چری اومودا 5

بخش طراحی ظاهری

چری اومودا 5

محصولات خانواده اومودا زبان طراحی جدید چری یعنی Art in Motion را به نمایش می‌گذارند. شاسی بلند چری اومودا 5 به یک جلوپنجره بزرگ بدون مرز مجهز شده که بخش بالایی آنها به چراغ‌های LED باریک روشنایی روز متصل می‌شوند. همین سبک طراحی باعث شده نمای جلوی این خودرو بسیار جذاب به نظر برسد.

چری اومودا 5

در نمای جانبی این خودرو نیز خطوط برجسته و تیزی در بخش جلو و عقب به چشم می‌خورند. طراحان چری قصد داشتند اومودا 5 را ساده و بدون حجم‌پردازی‌های اغراق‌آمیز طراحی کنند که در این بخش نیز موفق ظاهر شدند. قطعات پلاستیکی مشکی رنگی که در آرک چرخ‌ها و در سایر بخش‌های بدنه نصب شده نیز به طراحی خودروهای شاسی بلند امروزی شباهت دارد.

چری اومودا 5

چری اومودا 5 در بدنه به جای دو رنگ از چند رنگ بهره می‌برد که این سبک رنگ‌آمیزی را Color Blocking می‌نامند؛ سبکی که توانسته جذابیت ظاهری این شاسی بلند را دوچندان کند. همچنین طراحان از این تریم چند رنگ برای رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی نیز استفاده کرده‌اند.

چری اومودا 5

در بخش عقب چراغ‌های جدید و مدرنی به چشم می‌خورند که یک نوار مشکی رنگ پیانویی پهن آنها را به یکدیگر متصل کرده است. در میان این نوار نیز به جای لوگو شاهد عبارت Chery هستیم. در راستای سقف این خودرو نیز یک اسپویلر دیده می‌شود. در بخش پایینی سپر عقب هم طراحان یک دیفیوزر شیک را در نظر گرفتند.

چری اومودا 5

همچنین در این بخش دو خروجی اگزوز واقعی نیز به چشم می‌خورند. طول چری اومودا حدود 4400 میلی‌متر، عرض آن 1830 میلی‌متر، ارتفاع آن 1585 میلی‌متر و فاصله بین دو محوری آن نیز به 2630 میلی‌متر می‌رسد.

بخش طراحی داخلی

چری اومودا 5

هنگام ورود به کابین چری اومودا 5 یک داشبورد تمام دیجیتالی خودنمایی می‌کند که از دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی برای نشانگرهای پشت فرمان و یک سیستم مالتی مدیا تشکیل شده است. در پایین این نمایشگر نیز دریچه مستطیلی شکل سیستم تهویه مطبوع به چشم می‌خورد که یک نوار مشکی براق آنها را به یکدیگر متصل کرده است.

چری اومودا 5

در کنسول میانی کلید استارت/استاپ پیشرانه، یک پنل برای کنترل سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع قرار دارند. در کنار شیفتر دنده نیز کلیدهای مربوط به کنترل خودرو و مد رانندگی دیده می‌شوند.

چری اومودا 5

یک تکیه گاه آرنج بزرگ بین دو صندلی اسپرت این خودرو با پشت سری یکپارچه از سایر ویژگی‌های کابین این شاسی بلند چینی محسوب می‌شوند. همچنین تودوزی صندلی‌ها از طرح زیبایی بهره می‌برند که توانسته نمای جذابی را همانند خودروهای لوکس را به وجود آورد.

مشخصات فنی

چری اومودا 5

چری اومودا 5 به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت‌رسانی TGDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به تولید برساند. نیروی تولیدی این پیشرانه که عضو جدید از خانواده موتور Kunpeng چری محسوب می‌شود توسط یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعت دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد. چری اعلام کرد در آینده نزدیک نسخه هیبریدی و تمام الکترکی چری اومودا 5 نیز تولید و به بازار عرضه خواهد شد.