صرافی ایرانی ارز دیجیتال

کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال

از زمانی که بازار ارزهای دیجیتال در دنیا محبوبیت یافته‌اند، صرافی‌های ارز دیجیتال نیز شامل این محبوبیت شده و رونق گرفته‌اند.

بسیاری از افراد نیز تحت تأثیر تبلیغات رنگارنگ و بدون داشتن اطلاعات و آگاهی کافی از ارزهای دیجیتال و بازارهای مربوطه، اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال می‌کنند که منجر به از بین رفتن سرمایه‌های کلانی شده است. هر کس که قصد دارد به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازد، باید صرافی ارز دیجیتال معتبر و امنی برای معاملات خود انتخاب کند. از آنجا که صرافی‌های ارز دیجیتال بستر خرید و فروش ارزها دیجیتال را فراهم می‌کنند، طبیعی است که مبلغی را به‌عنوان کارمزد از کاربران خود دریافت کنند. از این رو طبیعی است که معامله‌گران پیش از انتخاب صرافی مد نظر خود، به میزان کارمزد‌های دریافتی آن صرافی از هر معامله و تراکنش، توجه داشته باشند و آن صرافی را انتخاب کنند که میزان کارمزد کمتری از کاربران خود دریافت کند.

ما در این مطلب به معرفی چهار صرافی که کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال هستند، خواهیم پرداخت. اگر شما از فعالین بازار ارزهای دیجیتال هستید، با ما همراه باشید.

آیا صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر وجود دارد؟

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی وجود دارند که در پی یافتن صرافی ارز دیجیتالی هستند که کارمزد معاملات و تراکنش‌ها در آن صفر باشد. در بسیاری از مواقع صرافی‌ها به بهانه جشنواره، کمپین و سایر مناسبت‌ها ممکن است درصدی از کارمزد خود را تخفیف بدهند. جدای از این موارد اگر صرافی ارز دیجیتالی با ادعای صفر بودن همیشگی کارمزد شما را دعوت به سرمایه‌گذاری کرد، به امنیت آن شک کنید. چرا که صرافی‌ها برای توسعه پلتفرم، زیرساخت‌ها و تأمین امنیت سرمایه کاربران نیازمند تخصص و سرمایه هستند. هر کدام از این موارد نیازمند سرمایه‌گذاری هستند، قبل از سرمایه‌گذاری در صرافی‌هایی که به شما وعده معاملات رایگان و بدون کارمزد می‌دهند، حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

اساساً هیچ صرافی ارز دیجیتال امن و معتبری نیست که کارمزد معاملات و تراکنش‌ها در آن صفر باشد. این امکان وجود دارد که کارمزد یک صرافی با صرافی دیگر متفاوت باشد ولی صرافی ارز دیجیتال امن و معتبر با کارمزد صفر ممکن نیست.

انواع کارمزد در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

قبلاً گفتیم که هیچ صرافی ارز دیجیتالی وجود ندارد که از کاربران خود کارمزد نگیرد. صرافی‌ها روش‌های مختلف و متفاوتی برای تعیین سطح کارمزدهای دریافتی خود به کار می‌برند. همچنین در برخی از صرافی‌ها کارمزد ارزهای دیجیتال متفاوت از یکدیگر است. مثلاً کارمزد خرید بیت‌کوین متفاوت از خرید تتر است. از متداول‌ترین دسته‌بندی‌های کارمزد در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به سه دسته کارمزد واریز و برداشت فیات، کارمزد بلاک چین و کارمزد معامله اشاره کرد.

کارمزد واریز و برداشت فیات

کارمزدی است که صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از هر کاربر بابت واریز و برداشت پول فیات (ریال یا تومان) از حساب کاربری صرافی ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. البته این کارمزد شامل پرداخت به پرداخت‌یارها نیز می‌شود.

کارمزد بلاک‌چین

وقتی حرف از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، خواه‌ناخواه شبکه بلاک‌چین نیز به ذهن ما می‌آید. کاربرانی که از بستر صرافی‌های ارز دیجیتال بهره می‌‌برند، باید هزینه شبکه بلاک‌چین را نیز بپردازند. از آنجا که رمز ارزها ساخته شده بر بستر شبکه بلاک‌چین هستند و دسته‌ای از شبکه‌های بلاک‌چین عملکردی بر اساس الگوریتم اجماع اثبات دارند، باید یک کارمزد مجزا برای پاداش استخراج‌کننده لحاظ شود.

صرافی ایرانی ارز دیجیتال

کارمزد معامله

صرافی‌ها نقش واسطه را در معاملات رمزارزها دارند و بستری را فراهم کرده‌اند که خریداران و فروشندگان بتوانند معاملات خود را انجام دهند. کارمزدی که در هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال از خریداران و فروشندگان دریافت می‌شود، کارمزد معامله است. این کارمزد به نوعی دستمزد واسطه‌گری صرافی‌های ارز دیجیتال است. یعنی وقتی یک کاربر اقدام به خرید اتریوم کرد، صرافی ارز دیجیتال بخش کوچکی از آن ارز دیجیتال را به عنوان کارمزد ترید دریافت می‌کند.

چه عواملی در میزان کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال مؤثر است؟

از آنجا که مهم‌ترین محل درآمد هر صرافی ارز دیجیتال کارمزد دریافتی آن صرافی از کاربران خود است، عوامل مؤثر در میزان کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • سطح کاربری
  • مبلغ معامله
  • نوع تراکنش
  • Maker (سفارش گذار) یا Taker (سفارش پذیر) بودن کاربر

صرافی ایرانی ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

بنا به دلایلی همچون توسعه بازارهای ارز دیجیتال و گسترش عددی ارزهای دیجیتال، تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی، مشکلات زبانی و… اقبال به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی توسط فعالین ایرانی بازارهای ارز دیجیتال، افزایش‌یافته است. در ادامه به کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

تبدیل

صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل را می‌توان یکی از کم کارمزدترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی دانست. تبدیل تیمی متشکل از متخصصان مجرب در حوزه‌های مالی، سرمایه‌گذاری و تکنولوژی است که با ترکیب تکنولوژی و علم مالی، قصد دارند ابزارهای ساده، کارآمد و تخصصی برای کاربران خود مهیا کنند تا افراد، با هر سطح دانش و تجربه‌ای به رفع دغدغه‌های خود در زمینه سرمایه‌گذاری و حفظ و افزایش ارزش پس‌انداز خود بپردازند.

این صرافی ارز دیجیتال، بر اساس حجم مبادلات کاربران، برایشان تعیین کارمزد می‌کند. بیشینه کارمزد دریافتی صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل از کاربران که همان اولین کارمزد دریافتی است، 0/4 درصد و کمینه کارمزدش 0/15 درصد است. صرافی ارز دیجیتال تبدیل همچنین میانه کارمزد 0/25 درصد از کاربران خود دریافت می‌کند. کارمزد معاملات با تتر در تبدیل، به طور ثابت ۰.۲ درصد از مقدار معامله است. همچنین تبدیل بر اساس سطح احراز هویت، برای کاربران خود تعیین کارمزد نمی‌کند. سطح کارمزدی کاربران با توجه به میزان معاملات‌شان تعیین می‌شود.

نوبیتکس

بر اساس ادعای خود این صرافی اولین مجموعه دانش‌بنیان تبادل ارزهای دیجیتال است که از معاونت فناوری ریاست‌جمهوری تأییدیه گرفته است و بزرگ‌ترین بازار ارز دیجیتال ایران را دارد. نوبیتکس درصدی از حجم دارایی درخواستی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند و بر اساس حجم مبادلات تعیین کارمزد می‌کند. بیشینه کارمزد معاملاتی دریافتی این صرافی ارز دیجیتال ایرانی از کاربران، 0/35 درصد و کمینه کارمزدش 0/2 درصد است. همچنین میانه کارمزد صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس 0/25 درصد است. در سطح کاربری خاصی، کارمزد دریافتی نوبیتکس از میکر (سفارش گذار) 0/1 درصد است و برای تیکر (سفارش پذیر) 0/15 درصد است.

والکس

صرافی ارز دیجیتال ایرانی والکس به‌وسیله جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران و شریف تأسیس شده است که طبق مدعای خود این صرافی در سایتش، بیش از ۷ میلیون تراکنش توسط بیش از ۵۳۷ هزار کاربر در بستر این صرافی صورت گرفته است. کارمزدی که این صرافی ارز دیجیتال از کاربران خود می‌گیرد بر اساس معاملات سه ماه اخیر کاربر و تعیین کارمزد بر اساس حجم مبادلات است. بیشینه کارمزد دریافتی صرافی ارز دیجیتال ایرانی والکس از کاربران که همان اولین کارمزد دریافتی است، 0/4 درصد و کمینه کارمزدش 0/2 درصد است. همچنین میانه کارمزد صرافی ارز دیجیتال والکس 0/3 درصد است.

اکسیر

یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، صرافی اکسیر نام دارد. بیشینه کارمزد دریافتی این صرافی از کاربران که همان اولین کارمزد دریافتی است، 0/4 درصد و کمینه کارمزدش 0/1 درصد است. همچنین میانه کارمزد دریافتی آن 0/3 درصد است. اکسیر در شرایط خاصی، از کاربران میکر (سفارش گذار) 0/05 درصد و از کاربران تیکر (سفارش پذیر) 0/1 درصد کارمزد می‌گیرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*