بازی Battlefield 2042

9 اشتباه که در هنگام تجربه بازی Battlefield 2042 نباید مرتکب شوید

بازی Battlefield 2042 – بتلفیلد 2042 شما را در میدان‌های جنگ گسترده رها می‌کند و برای اینکه تجربه‌ی بهتری داشته باشید، باید از اشتباهات زیر دوری کنید.

بازی Battlefield 2042 یک شبیه‌ساز جنگ کاملا واقع‌گرایانه نیست، با این حال اگر می‌خواهید در مبارزات حرفی برای گفتن داشته باشید، باید از اشتباهاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، دوری کنید.

بتلفیلد 2042 یک بازی آنلاین چند نفره است که شما را در نقشه‌های نسبتا گسترده قرار می‌دهد و باید ضمن انجام اهداف تعیین شده‌ی تیمی، دشمنان را هم نابود کنید. مبارزات بازی چالش برانگیز هستند و برای پیروزی، باید درست بازی کردن را یاد بگیرید.

اشتباهاتی که در بازی Battlefield 2042 نباید انجام دهید

نبردهای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و پلی استیشن 5 به صورت 128 نفره انجام می‌شود و به سرعت، در جهانی شلوغ، پر از انفجار و شلیک غرق می‌شوید که هر حرکت اشتباه، مساوی با مرگ است. اگر آشنایی چندانی با دنیای بتلفیلد ندارید یا به تازگی آن‌ را آغاز کرده‌اید، نکات زیر می‌توانند شرایط را برای شما آسان‌تر کنند.

9- عدم توجه به پیشرفت شخصی (Leveling Up)

بازی Battlefield 2042

«لِوِل آپ» کردن شخصیت در این نسخه بسیار مهم است، زیرا فقط از همین راه می‌توانید به اسلحه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌تر دست پیدا کنید. در همین راستا، کشتن هر چه بیشتر دشمنان در مبارزات مهم است تا امتیاز تجربه (XP) دریافت کنید. اگر دشمنان متعددی را نابود کنید و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشید و البته باعث پیروزی تیم شوید، می‌توانید تا 1000 اکس‌پی دریافت کنید که ارزش بالایی دارد.

رسیدن به سطح 27، دسترسی به اسلحه‌ی SFAR-M GL را برای شما باز می‌کند. این اسلحه، نواخت آتش (Rate of fire) بالایی دارد و بصورت اتوماتیک و نیمه-اتوماتیک قابل استفاده است. بازیکنانی که به سطح 53 برسند، به مسلسل K30 دست پیدا می‌کنند که برای مبارزات فواصل نزدیک، کارایی بالایی دارد.

8- بازی کردن به صورت انفرادی و عدم توجه به تیم

بازی Battlefield 2042

بازی Battlefield 2042 یک تجربه‌ی چند نفره است و نباید با آن همانند یک بازی تک نفره‌ی آفلاین برخورد کنید. بازی کردن در کنار بازیکنان دیگر، سرگرم کننده است و زمانی که در کنار آن‌ها ماموریت‌ها را انجام می‌دهید، احساس یک سرباز واقعی را دارید.

اینکه با آن‌ها همکاری داشته باشید، به شکار دشمنان بپردازید و کارهای دیوانه‌وار انجام دهید، همان جایی است که بازی پتانسیل‌های واقعی‌اش را نشان می‌دهد.

پس سعی کنید در چهارچوب تیم بازی کنید، در مقابل آن‌ها شیلد (Shields) بگذارید تا از حملات دشمن در امان بمانند. حواستان به اطراف باشد و اگر نیازمند به کمک هستند، زمان را هدر ندهید و از آن‌ها پشتیبانی کنید. گاهی هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که یک دشمن را قبل از اینکه هم‌تیمی شما را بکشد، از پای درآورید.

7- استفاده از اسلحه‌های اولیه

بازی Battlefield 2042

بعضی از اسلحه‌های بازی Battlefield 2042 از همان ابتدا در دسترس هستند، همانند SMG-45 یا PP-19 که نیازی به باز کردنشان نیست. آن‌ها نیازهای اولیه‌ی شما را برطرف می‌کنند اما قدرت کافی را ندارند و گاهی مطابق انتظار عمل نمی‌کنند.

پس اولویت خود را بر روی اسلحه‌های بهتر بگذارید که البته دستیابی به آن‌ها چندان سخت نیست. اسلحه‌ی PP-29 در سطح 18 باز می‌شود که لگد کمتری دارد و کنترل آن در هنگام شلیک، آسان‌تر است.

اسلحه‌ی MP9 در هر خشاب، گلوله‌های بیشتری دارد و در سطح 36 باز می‌شود. اسلحه‌های اولیه اما یک مشکل دیگر هم دارند و آن این است که استفاده از آن‌ها لذت زیادی ندارد؛ در واقع اگر یک دشمن را با SMG-45 از پا درآورید، شاید اتفاق هیجان‌انگیزی نباشد اما وقتی همین کار را با PP-29 یا MP9 انجام می‌دهید، شلیک هر گلوله معنا پیدا می‌کند و قدرت اسلحه‌ها را حس می‌کنید.

6- دویدن روی زمین

بازی Battlefield 2042

محیط بازی آنقدر زیبا است که گاهی حواستان را پرت می‌کند و ناخودآگاه ایستاده و به اطراف خیره می‌شوید. سعی کنید سریع‌تر به این مناطق چشم‌نواز عادت کنید تا دیگر به خاطر آن‌ها کشته نشوید!

اشتباه دیگر، این است که مناطق وسیع بازی را پیاده طی کنید، کاری که وقت‌گیر است و احتمال اینکه از سوی دشمنان مجروح یا کشته شوید را بالا می‌برد. سعی کنید تا حد ممکن از وسایل نقلیه‌ی زمینی یا هوایی استفاده کنید و در مسیرهای طولانی قدم نگذارید که فایده‌ای ندارد.

5- احیا در یک نقطه‌ی ثابت

بازی Battlefield 2042

برای ورود به میدان مبارزه، راه‌ها و نقاط مختلفی وجود دارد. ورود به نقشه از نقاط شلوغ و پرهرج‌ومرج، ممکن است در کمتر از چند ثانیه به مرگ شما ختم شود. بنابراین نقاطی را انتخاب کنید که دشمنان کمتری در آنجا وجود دارد تا فرصت بیشتری برای مبارزه داشته باشید.

شما برای ورود امن‌تر، می‌توانید از ماشین‌های سنگین استفاده کنید؛ این ماشین‌های زرهی به راحتی منفجر نمی‌شوند. همچنین احیا (همان اسپاون شدن) در نقاط متفاوت نقشه، به شما اجازه می‌دهد تا گاهی دشمنان را غافل‌گیر و نقاط مهم نقشه را تسخیر کنید.

4- عدم توجه به هم‌تیمی‌های مجروح

بازی Battlefield 2042

در بعضی از مُدهای بازی Battlefield 2042 همانند «کانکوئست» (Conquest) یا «بِرِک تورو» (Breakthrough)، همکاری تیمی در اولویت است تا بتوانید دشمنان را به عقب‌نشینی وادار کنید یا جلوی پیشروی آن‌ها را بگیرید. اینکه نزدیک به هم‌تیمی‌ها باشید، شما را قوی‌تر می‌کند و شانس بهتری برای شکست دادن دشمنان دارید.

بدیهی است که سربازان در این نبردها مجروح شوند، بنابراین نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشید و در اولین فرصت به کمک آن‌ها بشتابید. احیای سریع یک سرباز، یعنی یک نیروی بیشتر و همین چیزهای کوچک می‌توانند شرایط را تغییر دهند.

شما می‌توانید برای سربازان مجروح، جعبه‌های سلامتی پرتاب کنید که با استفاده از آن، بهبود پیدا می‌کنند. زمانی که این جعبه روی زمین قرار گرفت، با یک «کول داون» (Cooldown) روبرو می‌شوید و تا مدتی کوتاه اجازه‌ی انداختن یک جعبه‌ی دیگر را ندارید. این جعبه‌ها بخشی از تجهیزات شما هستند و هرکسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

3- تمرکز بیش از حد بر روی مبارزات هوایی

بازی Battlefield 2042

از همان ابتدا، اکثر وسایل نقلیه برای شما آزاد هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از جمله هواپیماها و هلیکوپترهای قدرتمندی همچون MD540، MV-38 و F-35. پرواز کردن در بازی، لذت‌بخش و اعتیادآور است و گاهی دوست دارید به گشت‌وگذار بپردازید و حتی از مبارزات دوری کنید.

در سوی دیگر، اگر تصمیم بگیرید به صورت هوایی در مبارزات شرکت کنید، کار چندان آسانی در پیش ندارید و نشانه‌گیری و کشتن دشمنان با وسایل نقلیه‌ی هوایی، برای تازه واردها بسیار سخت است. اگر آشنایی چندانی با مکانیک‌های پرواز مجموعه ندارید، بهتر است زمان زیادی را صرف این کارها نکنید زیرا فایده‌‌ای ندارد جز اینکه تاثیرتان در مبارزات را کم کند و تعداد کشته‌های زیادی نداشته باشید.

در ضمن هواپیماها و هلیکوپترها به سرعت شناسایی می‌شوند؛ دشمنان متعددی به سوی شما شلیک خواهند کرد و معمولا اجازه نمی‌دهند خوشگذرانی کنید و آرامش داشته باشید.

2- عدم تعامل با هم‌تیمی‌ها

بازی Battlefield 2042

بالاتر هم اشاره کردیم که رقابت‌ها بصورت 128 نفره و در دو تیم 64 نفره انجام می‌شود. سکوت فایده‌ای ندارد و نه تنها کمکی به تیم نخواهید کرد، بلکه بخش اعظمی از هیجان و لذت همکاری را از دست می‌دهید. البته باید به زبان انگلیسی تا حدی مسلط باشید.

اما به تدریج با گوش دادن به هم‌تیمی‌ها، می‌توانید بعضی از چیزهای اساسی را یاد بگیرید و به کار بگیرید. اینکه با آن‌ها هماهنگ باشید، تیم شما را قدرتمندتر خواهد کرد. اگر با دوستان بازی کنید، بازی حتی دیوانه‌وارتر هم می‌شود و لحظات به‌یادماندنی و خاطره انگیزی را تجربه می‌کنید.

اگر هدست یا میکروفون ندارید، استفاده از گفتگوی متنی هم می‌تواند تا حدی جواب دهد و حداقل بعضی از اطلاعات مهم را به اعضای تیم منتقل کنید.

1- عدم توجه به نقشه‌ی کوچک بازی (Minimap)

بازی Battlefield 2042

مینی مپ از آنچه که فکر می‌کنید، مهم‌تر است. این نقشه‌ی کوچک که در سمت چپ تصویر شما قرار گرفته، جزئیات مهمی را ارائه می‌دهد، از جمله اینکه کدام مناطق در دست نیروهای شما است، تعداد دشمنان و وضعیت هم‌تیمی‌ها.

هر چند دقیقه، یک نگاهی اجمالی به مینی مپ داشته باشید تا این اطلاعات مهم را بدست بیاورید، متوجه شوید باید به کدام مسیر بروید، از کجا باید دفاع کنید و کدام مناطق باید تسخیر شوند. تعداد بازیکنان باقی‌مانده که در بالای مینی مپ به شما اعلام می‌شود هم مهم است و کمک می‌کند تا بدانید باید چه تاکتیکی اتخاذ کنید.

این بازی هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 5 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی را از پلتفرم استیم نیز می‌توانید خریداری کنید.

آیا بازی Battlefield 2042 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این بازی ها رو دوست ندارم