کشف جنین یک دایناسور ۶۶ میلیون ساله

کشف جنین یک دایناسور 66 میلیون ساله دانشمندان را شوکه کرد

کشف جنین یک دایناسور ۶۶ میلیون ساله محققان چینی را شوکه کرده است. دانشمندان می‌گویند که این تخم سالم مانده اما چگونه؟

محققان چینی دیروز موفق به کشف یک جنین دایناسور شدند که قدمتی 66 میلیون ساله دارد. چینی‌ها می‌گویند که این جنین مانند جوجه‌ای است که منتظر خارج شدن از تخم است و همان‌طور سالم و دست نخورده باقی مانده است.

فسیل این جوجه دایناسور از گونه دزدخزندگان (Oviraptorosaurs) است که در منطقه جنوبی گانژوو کشف شد. محققان برای این جنین کوچک نام «اینگ لیانگ کوچولو» را برگزیده‌اند.

جنین یک دایناسور 66 میلیون ساله در چین

یکی از پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام به نام فیوم وایسوم ما در خصوص چنین اکتشافی گفته است این یکی از بهترین رویان‌های دایناسور بوده که تاکنون کشف شده است.

به گفته محققان این جنین در حالی کشف شده که سرش به سمت پایین قرار دارد و پاهایش در دو طرف قرار گرفته است. در واقع ساختار بدنی این جنین شباهت‌هایی با پرندگان امروزی دارد و به گونه‌ای بوده که تا الان مشابه آن دیده نشده است.

کشف جنین یک دایناسور ۶۶ میلیون ساله

گونه‌ای که این دایناسور متعلق به آن است، خاگ دزدخزندگان نام دارد و به دوره کرتاسه یعنی چیزی در حدود 145 تا 66 میلیون سال پیش برمی‌گردد. همچنین زادگاه این گونه بیشتر در آسیا و آمریکای شمالی بوده است.

این جنین 27 سانتی‌متر طول دارد، در حالی که طول تمام تخم دایناسور 17 سانتی‌متر ارزیابی شده و نشان می‌دهد که جنین تا چه اندازه درون تخم خم شده است. این تخم در موزه تاریخ طبیعت سنگی اینگ لیانگ چین نگهداری می‌شود.

همچنین دانشمندان معتقدند که قدمت تخم این دایناسور به 72 تا 66 میلیون سال پیش می‌رسد. آنها می‌گویند که علت سالم ماندن این جنین رانش زمین بوده و تخم را درون زمین دفن ساخته است. به همین خاطر پرندگانی همچون لاشخور و دیگر تهدیدهای طبیعت نتوانسته‌اند آسیبی به آن برسانند. نظر شما در خصوص کشف جنین یک دایناسور ۶۶ میلیون ساله چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*