پیکاپ کلوت مکث موتور

معرفی پیکاپ کلوت مکث موتور ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکس

پیکاپ کلوت مکث موتور یا همان دایون V5 به عنوان یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرودی بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات رفاهی این پیکاپ آشنا خواهیم شد.

مکث خودرو به عنوان زیرمجموعه جدید گروه صنعتی ماموت مدتی است پیکاپ کلوت را به عنوان یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرودی بازار مونتاژ و به بازار عرضه می‌کند. پیکاپ کلوت در واقع نسخه ایرانیزه و ارتقا پیدا کرده دایون V5 به‌شمار می‌رود که قرار است در اوایل سال 1401 با داخلی‌سازی 20 درصد تولید شود. همچنین مکث موتور سعی دارد طی 2 سال آینده داخلی‌سازی آن را به 30 درصد افزایش دهد.

مشخصات پیکاپ کلوت مکث موتور

پیکاپ کلوت مکث موتور

پیکاپ کلوت مکث موتور یک پیکاپ دو دیفرانسیل متوسط محسوب می‌شود که از ساختار اتاق مستقل از شاسی بهره می‌برد. برای این پیکاپ یک موتور 2.4 لیتری توربو در نظر گرفته شده که می‌تواند قدرتی برابر با 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این موتور به فناوری نسل چهارم پیکاپ کلوت مکث موتور مجهز بوده و جزو سری موتور 4K22 محسوب می‌شود. یک گیربکس 6 سرعت دستی نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌کند.

پیکاپ کلوت مکث موتور

گفتنی است برخی جزئیات فنی گیربکس این خودرو نیز برای هماهنگی با شرایط محیطی ایران تغییراتی را تجربه کردند. ضریب خروجی دیفرانسیل این پیکاپ نیز با سایر مدل‌های نصب شده در دایون V5 متفاوت است. همچنین تنظیم نوع انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و عقب به شکل الکتریکی انجام خواهد شد. این پیکاپ با جرم خالص 1920 کیلوگرمی خود توانایی حمل 1 تن بار را دارد. فضای بار پیکاپ کلوت مکث خودرو نیز نسبت به رقبا از عمق بیشتری بهره می‌برد.

امکانات

پیکاپ کلوت مکث موتور

یکی از مزیت‌های این پیکاپ آفرودی مجهز شدن به قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب است. برای این خودرو ترمزهای عقب کاسه‌ای و ترمزهای جلو دیسکی نیز در نظر گرفته شده است. ضمن این که این خودرو از سامانه ترمز ضد قفل (ABS)، EBD و CBS نیز بهره می‌برد. سامانه کنترل پایداری الکتریکی نیز یکی دیگر از امکانات پیکاپ کلوت مکث خودرو محسوب می‌شود.

پیکاپ کلوت مکث موتور

از سایر امکانات این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی، دوربین عقب، دو کیسه هوا، تایرهای سری AT، لاینر محفظه بار، تهویه الکتریکی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، کامپیوتر سفر TFT، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچی اندروید، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی و صندلی برقی راننده اشاره کرد. هم‌اکنون این خودرو در 4 رنگ آبی کاربنی، نقره‌ای، مشکی و سفید به فروش می‌رسد.

قیمت

پیکاپ کلوت مکث موتور

شرکت مکث خودرو در آخرین طرح فروش خود که در ابتدای آذر 1400 اجرا شد این پیکاپ جدید را با قیمت قطعی 799 میلیون تومان به بازار عرضه کرد. آگهی‌های منتشر شده از این پیکاپ در سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهند فعالان بازار برای این خودرو در بازار آزاد قیمتی حدود 890 تا 910 میلیون تومان را تعیین کردند.

رقبا

پیکاپ کلوت مکث موتور

پیکاپ فوتون تونلند ایران خودرو دیزل، آمیکو آسنا و کی ام سی T8 کرمان موتور یا همان جک T8 به عنوان رقبای پیکاپ کلوت مکث خودرو محسوب می‌شوند. البته عرضه پیکاپ جدید از برند فوتون یعنی فوتون تونلند فیس لیفت باعث شده تا کلوت مکث خودرو در بازار ایران 4 رقیب مستقیم داشته باشد. هرچند آمیکو آسنا اتوماتیک و فوتون تونلند 9 با پیکاپ کلوت مکث خودرو در یک سگمنت قرار دارند، اما از لحاظ موتور، گیربکس اتوماتیک و سطح امکانات متفاوت هستند.

خدمات پس از فروش

پیکاپ کلوت مکث موتور

بابک وطن خواه، مدیرعامل مکث موتور اعلام کرد این خودرو از گارانتی 60 هزار کیلومتر پیمایش یا 36 ماه بهره می‌برد. ضمن این که مشتریان نباید در خصوص تامین قطعات یدکی این خودرو نگران باشند؛ زیرا مکث خودرو به شکل مستقیم و بدون واسطه با شرکت مادر قرار داد امضا کرده و همزمان با سفارش‌گذاری محصولات قطعات آنها را نیز سفارش خواهد داد. علاوه بر این، هم‌اکنون این شرکت در 5 شهر بزرگ تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز دارای نمایندگی فعال بوده و تا پایان سال نیز نمایندگی‌هایی در چهار شهر دیگر دایر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*