سیستم عامل Fuchsia در گوشی های سامسونگ

گزارشی تکان دهنده از احتمال کنار گذاشتن سیستم عامل اندروید در گوشی های سامسونگ

شنیده‌ها حکایت از این دارند که سیستم عاملی کاملاً جدید جای سیستم عامل اندروید را در گوشی های سامسونگ خواهد گرفت.

با توجه به گزارشی جدید، سامسونگ در آینده سیستم عامل اندروید را کنار خواهد گذاشت و گوشی های سامسونگ با سیستم عاملی کاملاً جدید روانه بازار خواهند شد،  هرچند بدون شک هنوز چندین سال تا آن زمان فاصله داریم.

البته این سیستم عامل جدید همچنان به گوگل تعلق دارد. سیستم عامل فیوشا – Fuchsia چند سال است که در دست توسعه قرار دارد و حتی اوایل امسال مشخص شد که سامسونگ نیز در توسعه آن مشارکت داشته است.

سیستم عامل Fuchsia در گوشی های سامسونگ

به گزارش SamMobile، این اتفاق یک‌شبه رخ نمی‌دهد و چند سال طول می‌کشد تا فیوشا در گوشی های سامسونگ ارائه بشود. در حال حاضر مشخص نیست این سیستم عامل بر پایه رابط کاربری One UI خواهد بود یا یک رابط کاربری اختصاصی دیگر از این شرکت کره‌ای. اوپن سورس بودن این سیستم عامل جدید این امکان را برای سامسونگ فراهم می‌کند تا اسکین و قابلیت‌های مورد نظر خود را به راحتی پیاده‌سازی کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های دیگری به سامسونگ ملحق شوند و از این سیستم عامل جدید گوگل بهره ببرند.

گزارشات گذشته حاکی از این بودند که گوگل برنامه دارد سیستم عامل Fuchsia را جایگزین اندروید کند. فوشیا بر خلاف اندروید، نه از کد کرنل لینوکس بلکه از یک کد کاملاً جدید با نام زیرکن (Zircon) استفاده می‌کند. گوگل به دنبال این است تا این سیستم عامل را روی مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های هوشمند نظیر گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، تبلت‌ها و کامپیوترها عرضه کند.

انتظار می‌رود فوشیا ابتدا روی گوشی‌های گوگل پیکسل پیاده‌سازی شود و سپس به دنبال آن، شرکت‌های دیگر نیز آن را مورد استفاده قرار بدهند. البته پیش‌تر نست هاب از این سیستم عامل بهره‌مند شده است.

سیستم عامل Fuchsia در نست هاب

در این بین، سامسونگ که ظاهراً زودتر از سایر شرکت‌ها روی فوشیا متمرکز شده، آشنایی بیشتری با آن خواهد داشت و در نتیجه می‌تواند در استفاده از این سیستم عامل جدید گوگل پیشگام بشود.

جالب است که سامسونگ به‌جای توسعه سیستم عامل اختصاصی خود، همچنان گوشی های سامسونگ را با سیستم عامل گوگل به عرضه می‌رساند. در گذشته این شرکت برای ساخت سیستم عامل Tizen OS تلاش کرده بود که متاسفانه با شکست مواجه شد. البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که در ارائه سیستم عامل اختصاصی خود ناموفق بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    از قابلیت‌های هارمونی بیشتر خوشمان آمد
    و السلام