تغییر زبان در اندروید 13

اندروید 13 امکان تغییر زبان در برنامه ها را خواهد داشت

هنوز مدت زیادی از عرضه اندروید 12 نگذشته است؛ اما شاهد انتشار اخبار مربوط به Android 13 هستیم. ظاهرا گوگل در حال کار روی قابلیت تغییر زبان در اندروید 13 برای برنامه ها است.

شایعه شده که گوگل در حال کار روی یک قابلیت جدید برای تغییر زبان است و این قابلیت ممکن است با انتشار اندروید 13 در اختیار کاربران قرار گیرد. به گفته برخی منابع معتبر، اخیرا قابلیتی به نام Palingual مشاهده شده است که به کاربران Android 13 اجازه می‌دهد برای هرکدام از برنامه‌های نصب شده، زبان متفاوتی را انتخاب کنند.

به عنوان مثال ممکن است زبان کلی سیستم انگلیسی باشد؛ اما کاربر بخواهد بدون اینکه زبان کلی دستگاه یا سایر برنامه‌ها را تغییر دهد، زبان برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی را اسپانیایی کند. همچنین اگر کاربری نیاز داشته باشد که در برنامه‌های کاری خود از زبان دیگری استفاده کند، این کار هیچ تاثیری در زبان مورد استفاده در سایر برنامه‌ها نخواهد داشت.

تغییر زبان برنامه در اندروید 13 با قابلیت Palingual

تغییر زبان در اندروید 13

البته قابلیت Palingual در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است و ممکن است در نهایت با تغییرات زیادی همراه شود؛ اما گفته می‌شود که گوگل دو روش را برای دسترسی به آن در نظر دارد. روش اول رفتن به صفحه «اطلاعات برنامه» و تغییر زبان از قسمت مربوطه است و روش دوم با رفتن به بخش تنظیمات گوشی، منو «زبان و ورودی» و بخش «زبان‌های برنامه» در دسترس خواهد بود.

در روش دوم امکان تغییر زبان تمامی برنامه‌ها در یک بخش فراهم می‌شود و به همین خاطر لازم نیست کاربر هرکدام از آنها را به صورت جداگانه باز کند.

البته برای استفاده از Palingual، باید حتما خود برنامه نیز از زبان‌های دیگر پشتیبانی کند. مثلا اگر برنامه‌ای فقط از یک زبان پشتیبانی کند، Palingual تاثیر نخواهد داشت. هرچند که گوگل در اندروید 12 قابلیت ترجمه همزمان در برخی برنامه‌ها همچون پیام‌رسان‌ها را فعال کرده بود و ممکن است در آينده همین قابلیت توسعه دهندگان را از اضافه کردن زبان‌های جدید معاف کند.

در حال حاضر برنامه‌های اندرویدی از زبان سیستم به عنوان زبان پیش فرض خود استفاده می‌کنند و اگر هم برنامه‌ای از بیش از یک زبان پشتیبانی کند، باید آن را در منو‌های مختلف در بخش تنظیمات داخل برنامه، تغییر داد. تغییر زبان برنامه در اندروید 12 آنچنان راحت نیست و به همین خاطر امیدواریم که گوگل این مشکل را در اندروید 13 برطرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*