بی وای دی یوان پلاس

معرفی بی وای دی یوان پلاس ؛ یک شاسی بلند برقی چینی با امکانات فراوان

بی وای دی یوان پلاس معرفی شد. این شاسی بلند برقی بی وای دی از طراحی جذاب و مدرنی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند الکتریکی چینی آشنا می‌شویم.

بی وای دی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات برقی در چین شناخته می‌شود و در صنعت باتری نیز جزو شرکت‌های پیشرو است؛ به گونه‌ای که این شرکت در حال حاضر برای خودروسازان مطرح دنیا قطعات متعددی را در بخش سیستم‌های الکتریکی و باتری تامین می‌کند و مدتی است روی تولید محصولات الکتریکی نیز به شکل جدی تمرکز کرده است.

این شرکت طی سال قبل با تویوتا یک قرارداد همکاری مشترک را به امضا رساند و اخیرا نیز با این خودروساز ژاپنی برای ساخت یک سدان تمام برقی پروژه مشترکی را آغاز کرده است. علاوه بر این، بی وای دی به تازگی از شاسی بلند الکتریکی جدیدی با نام بی وای دی یوان پلاس نیز پرده برداشت که در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات بی وای دی یوان پلاس

بخش طراحی

بی وای دی یوان پلاس

بی وای دی از همان سبک طراحی محصولات جدید خود برای یوان پلاس استفاده کرده است. در واقع این سبک طراحی را مدتی قبل در خودروهای بی وای دی هان و Dragon-face 3.0 دیده بودیم. استفاده از خطوط برجسته و عناصر مدرن در بدنه به عنوان ویژگی‌های مهم این سبک طراحی محسوب می‌شود. بی وای دی یوان پلاس از بدنه‌ای چابک بهره می‌برد و طراحان این خودرو را برای افزایش راندمان آیرودینامیکی به شکل ویژه طراحی کردند.

بی وای دی یوان پلاس

در دو طرف نمای جلو شاهد چراغ‌های باریک و کشیده هستیم. در این بخش طراحان همانند خودروهای برقی از جلوپنجره سنتی استفاده نکردند. دو چراغ جلو نیز توسط یک نوار کرومی رنگ به یکدیگر متصل می‌شود که در وسط آن نشان بی وای دی به چشم می‌خورد. در زیر آن نیز نواری LED تعبیه شده که همراه با چراغ‌های جلو روشن خواهد شد. در نمای جانبی نیز طراحی هماهنگی با بخش جلو به چشم می‌خورد. همچنان طراحان برای این بخش خطوطی را از بالای چراغ‌های جلو تا چراغ‌های عقب در نظر گرفتند.

بی وای دی یوان پلاس

طراحان با ایجاد شیب کم در سقف توانستند استایلی مشابه کوپه را در این شاسی بلند چینی به وجود آورند. رینگ‌های آیرودینامیک این خودرو نیز از طراحی جذابی بهره می‌برند. در نمای عقب یک اسپویلر در راستای شیب سقف به چشم می‌خورد. همچنین چراغ عقب به شکل یکپارچه بوده که توانسته نمای به‌روزی را به وجود آورد. به طور کلی بی وای دی یوان پلاس از طراحی جذابی بهره می‌برد و طراحان در طراحی این شاسی بلند موفق ظاهر شدند.

کابین و امکانات

بی وای دی یوان پلاس

بی وای دی برای کابین این شاسی بلند نیز همانند بخش بیرونی طراحی مدرن و جذابی را در نظر گرفته است. البته طراحی داخلی این شاسی بلند برقی توسط میشل دومنیکو، طراح داخلی سابق مرسدس بنز به انجام رسیده و به همین دلیل کابین این خودرو نسبت به سایر خودروها چینی بسیار خاص است. در کابین این خودرو چینی شاهد نمایشگر افقی و بزرگی در وسط داشبورد هستیم که سیستم اطلاعات و سرگرمی را ارائه خواهد داد. در پشت فرمان نیز نمایشگر کوچکی به عنوان جلوآمپر دیجیتال تعبیه شده است.

بی وای دی یوان پلاس

از امکانات فول‌ترین مدل بی وای دی یوان پلاس می‌توان به رانندگی خودران سطح ۳، صندلی برقی راننده، سیستم پیشگیری از تصادف، شارژر بی‌سیم، نمایشگر چرخان، تهویه اتوماتیک دو کاناله، سقف پانورامیک، کیسه هوای 10 نقطه‌ای، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل تطبیق پذیر، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.

مشخصات فنی

بی وای دی یوان پلاس

با توجه به این که بی وای دی یوان پلاس بر پایه پلتفرم جدید برقی این خودروساز یعنی e-Platform 3.0 توسعه پیدا کرده است، به یک موتور الکتریکی با قدرت 210 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر مجهز خواهد بود. این شاسی بلند برقی می‌تواند با این پیشرانه ظرف مدت 7.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مشتریان می‌توانند برای این خودرو پک باتری 50.1 کیلووات ساعتی با پیمایش 430 کیلومتر و پک باتری 60.5 کیلووات ساعتی با پیمایش 510 کیلومتر با هر بار شارژ را سفارش دهند.

بی وای دی یوان پلاس

قیمت مدل پایه دی یوان پلاس حدود 20 هزار و 400 دلار در نظر گرفته شده که البته قیمت کامل‌ترین نسخه آن به 24 هزار و 300 دلار خواهد رسید. چنین قیمت‌گذاری باعث شده تا بی وای دی یوان پلاس نسبت به سایر رقبای خود در بازار چین به یک انتخاب مناسب‌تر تبدیل شود.