بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

اگر از طرفداران عناوین ترسناک، تعلیق‌آمیز و وهم‌آور هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک سال 2021 آشنایی پیدا کنید.

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های ترسناک سال 2021 پرداخته‌ایم، عناوین باکیفیتی که توانستند در امر ترساندن موفق ظاهر شوند.

هر ساله بازی‌های ترسناک هیجان‌انگیزی وارد بازار می‌شود و سال 2021 هم از این نظر توانست طرفداران این ژانر را راضی کند. در آستانه‌ی ورود به سال جدید میلادی، به بهترین بازی های ترسناک سال 2021 نگاهی داشته‌ایم و آن‌هایی که توانستند در مرکز توجه قرار بگیرند را انتخاب کرده‌ایم.

بهترین بازی های ترسناک سال 2021 را بشناسید

در سالی که رو به پایان است، بازی‌های باکیفیتی عرضه شدند که میان آن‌ها، تعدادی اثر بیشتر می‌درخشند. بعضی از آن‌ها کاملا جدید هستند و بعضی دیگر، دنباله به حساب می‌آیند. ناگفته نماند که فهرست زیر رتبه‌بندی مشخصی ندارد و براساس حروف‌ الفبا پیش می‌رود.

بازی Chernobylite

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

«چرنوبیلات» یک بازی علمی-تخیلی سبک بقا به حساب می‌آید که از اِلمان‌های ترسناک هم بهره می‌برد؛ نقش اصلی بازی مردی است که در یکی از مناطق چرنوبیل، در جستجوی نامزد گمشده‌اش است.

شما باید منابع جمع آوری کنید، آیتم‌های مختلفی بسازید و با دشمنان سرسختی روبرو شوید. بازی همچنین اجازه می‌دهد تا تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرید که جریان داستان را تغییر می‌دهد و در این مسیر باید با هیولاهای فراطبیعی نیز دست‌وپنجه نرم کنید. این بازی را معمولا با سری «استالکر» مقایسه می‌کنند اما برخلاف شباهت‌های ظاهری‌اش، یک تجربه‌ی کاملا متفاوت است.

بازی Little Nightmares 2

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

قسمت اول «لیتل نایتمرز» در سال 2017 منتشر شد و برای فضای متفاوتی که ارائه می‌داد، مورد توجه بازی‌دوستان و طرفداران عناوین ترسناک قرار گرفت. این بازی از نظر فضاسازی، معماها و گیم‌پلی، عملکرد قابل قبولی داشت و همه کنجکاو بودند که بدانند آیا دنباله‌ای هم برای آن ساخته می‌شود یا خیر.

این اتفاق چند ماه قبل رخ داد و قسمت دوم نه تنها از استانداردهای مشابه‌ای بهره می‌برد بلکه حتی جذاب‌تر و با کیفیت‌تر هم جلوه می‌کند. در این دنباله، با موجودات تازه‌ای روبرو می‌شوید و به محیط‌های ترسناک تازه‌ای قدم می‌گذارید.

در «لیتل نایتمرز 2»، هدایت دو شخصیت به نام‌های «سیکس» (Six) و «مونو» (Mono) را بر عهده دارید. شما باید به این دو نفر کمک کنید تا از دنیای تاریک و مخوفی که در آن گرفتار شده‌اند، فرار کنند. در بازی، مناطق پنهان و پیام‌های مخفی زیادی وجود دارد و داستان با چرخش‌های غافلگیر کننده‌ای عرضه شده است.

همانند قسمت نخست، این نسخه هم چندان سخت نیست و شاید تنها چالش شما؛ حل بعضی از پازل‌ها باشد که اگر کمی دقت به خرج دهید، مشکلی در زمینه عبور از آن‌ها نخواهید داشت.

بازی Mundaun

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بازی Mundaun اگرچه در مقایسه با دیگر عناوین این فهرست، کمتر دیده شده است اما برای سبک بصری برجسته‌اش، نباید آن را نادیده گرفت. این بازی که از نظر طراحی بصری، شبیه به دفترهای نقاشی است، تفاوت‌های مشخصی نسبت به دیگر بازی‌های بازار دارد و ارزش امتحان کردن دارد.

داستان در رابطه با پسرکی است که پس از مرگ مرموز پدربزرگش در یک آتش، تصمیم می‌گیرد تا به محل زندگی‌اش بازگردد. او متوجه می‌شود یک نیروی شیطانی کهن، در حال شکار آدم‌های شهر است و تصمیم می‌گیرد تا جلوی آن را بگیرد.

شما باید پازل‌های هوشمندانه‌ای را حل کنید و با دشمنان مختلفی روبرو شوید. پازل‌ها بسیار جذاب طراحی شده‌اند و اگرچه گاهی پیچیده هستند اما با کمی تفکر می‌توانید از آن‌ها عبور کنید. این بازی ترسناک متفاوت را از دست ندهید.

بازی Resident Evil 4 VR

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

«رزیدنت اویل 4» نیازی به معرفی ندارد؛ اثری که معمولا از آن به عنوان یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شود. زمانی که این بازی در سال 2005 منتشر شد، نه تنها این مجموعه‌ را به مسیر تازه و مدرن‌تری برد بلکه در ژانر شوتر سوم شخص هم تاثیر انکارناپذیری داشت و آثار متعددی با الهام از آن ساخته شدند.

این نسخه‌ی واقعیت مجازی جدید، اجازه می‌دهد تا رزیدنت اویل 4 را به شکل تازه‌ای تجربه کنید. از جمله اینکه می‌توانید آیتم‌ها را مستقیما از روی بدن خود بردارید؛ برای مثال، اسلحه را از روی کمربند لئون بیرون بکشید یا چاقو را از محل قرارگیری‌اش بر روی سینه‌ی لئون بیرون آورده و بسته‌های سلامتی را از شانه‌ی چپ او بردارید. حتی تعویض خشاب نیز متفاوت است، شما باید مهمات را از پاکت سمت چپ شخصیت برداشته و شخصا درون اسلحه قرار دهید.

برای این قسمت، پازل‌ها و نقاط ذخیره‌سازی نیز بازطراحی شده‌اند تا بازیکن بتواند در فضای واقعیت مجازی با آن‌ها تعامل داشته باشد. سیستم فهرست آیتم‌ها (Inventory) نیز دستخوش تغییر شده و حالا می‌توانید در این فهرست به صورت فیزیکی حرکت کنید. البته کات‌سین‌های سینمایی بازی به صورت اول شخص نیستند و انجام بعضی از کارها همانند بالا رفتن از نردبان‌ها یا پریدن از پنجره‌ها، به صورت سوم شخص انجام می‌شود.

بازی Resident Evil 4 VR در جوایز گیم اواردز، جایزه‌ی بهترین بازی واقعیت مجازی سال را به خانه برد و با موفقیت‌هایی که اخیرا کسب کرده است، می‌توان انتظار داشت برای پلتفرم‌های بیشتری منتشر شود، از جمله پلی استیشن وی آر (PSVR).

بازی Resident Evil Village

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

وقتی که «رزیدنت اویل 7» برای اولین بار با زاویه دوربین اول شخص عرضه شد، همه نگران بودند که میراث نسخه‌های اصلی را خدشه‌دار کند اما شرایط به شکل دیگری رقم خورد تا به یکی از بهترین‌های کل مجموعه تبدیل شود. قسمت هفتم، این سری بازی را به ریشه‌هایش بازگرداند و توانست از نظر ترسناک بودن، به یکی از بهترین‌ها تبدیل شود. قسمت هشتم هم با رویکرد مشابه‌ای انتشار یافت و طرفداران را راضی کرد.

بازی از نظر داستانی، دنباله‌ی مستقیم قسمت قبلی محسوب می‌شود و شما را یک بار دیگر در نقش «ایتان وینترز» قرار می‌دهد. محیط بازی، یک روستای اروپایی عجیب است که در هر گوشه آن ممکن است با یک هیولا یا اتفاق عجیب روبرو شوید. در این قسمت، وینترز به یک دهکده برفی و یک قلعه گوتیگ قدم می‌گذارد تا دختر دزدیده شده‌اش را پیدا کند. شخصیت محبوب مجموعه، «کریس ردفیلد» هم در این نسخه حضور پررنگی دارد.

بازی Resident Evil Village با الهام از قسمت چهارم ساخته شده که بالاتر هم اشاره کردیم یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های مجموعه است. این بازی هم در جوایز گیم اواردز، نامزد بهترین بازی سال شد و شانس خوبی هم برای پیروزی داشت.

بازی Returnal

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

از همان تریلر معرفی، بازی Returnal نشان داد که پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند به اثر قابل توجهی تبدیل شود؛ نسخه‌ی نهایی هم طرفداران را ناامید نکرد و یکی از پدیده‌های سال 2021 بود.

شما در نقش فضانوردی به نام «سلین» (Selene) بازی می‌کنید که سفینه‌اش بر روی سیاره‌ی مرموزی به نام «اتروپُس» (Atropos) سقوط می‌کند. اتروپُس در گذشته، محل زندگی یک تمدن کهن و البته پیشرفته بوده اما حالا تغییر یافته و موجودات خطرناکی بر روی آن زندگی می‌کنند.

سلین خیلی زود متوجه می‌شود که در یک «حلقه زمانی» (Time Loop) گرفتار شده و هر بار که کشته می‌شود، به همان لحظه‌ای بازمی‌گردد که سفینه‌اش بر روی سیاره سقوط کرد. هر بار هم که این اتفاق رخ می‌دهد، سیاره دچار تغییراتی می‌شود. او باید رازهای اتروپُس را کشف کرده و بتواند راهی برای شکستن این چرخه پیدا کند.

داستان بازی Returnal دارای چندین لایه است و رازهای مختلفی در آن وجود دارد که بازیکنان باید کشف کنند. در این میان، مهم‌ترین راز شاید پیشینه سیاره اتروپُس باشد، اینکه چه اتفاقی برای آن رخ داد و چرا به وضعیت فعلی رسیده است. شما به تدریج، اطلاعات مختلفی بدست می‌آورید و با کنار هم قرار دادن آن‌ها، به واقعیت‌های تازه‌ای می‌رسید. گذشته‌ی خود شخصیت سلین هم نقش مهمی در داستان دارد و در نهایت با خط‌های داستان‌های دیگر پیوند می‌خورد.

بازی Scarlet Hollow

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

رمان‌های بصریِ تعاملی را همه‌ دوست ندارند اما اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را به شما پیشنهاد کنیم، آن بازی Scarlet Hollow است. این ساخته‌ی استودیوی «بلک تبی گیمز» (Black Tabby Games) همچنان در حالت «دسترسی اولیه» (Early access) قرار دارد و تنها دو اپیزود از آن در دسترس قرار گرفته اما همین دو قسمت شاید کافی باشند تا ارزش این بازی را درک کنید.

با اینکه برای تجربه‌ی هر 7 اپیزود، باید منتظر بمانید اما از همین حالا می‌توان قاطعانه گفت با یکی از بهترین بازی‌های ترسناک اپیزودیک در چند سال اخیر روبرو هستیم. در این بازی هم به یک شهر مرموز قدم می‌گذارید و باید از رازهای این شهر پرده بردارید. از نظر داستانی، بازی تعلیق بالایی دارد و نمی‌توانید آن را کنار بگذارید.

بازی The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

بازی «آنتیل داون» (Until Dawn) نشان داد که هنوز هم می‌توان عناوین نوآورانه‌ای در ژانر ترسناک ارائه داد. سری بازی آنتولوژی «دارک پیچرز» نتیجه‌ی موفقیت‌های آنتیل داون بوده و به همان سبک و توسط همان تیم سازنده ساخته شده است. این مجموعه قرار است شامل هشت بازی مستقل باشد و «خانه خاکستر» سومین قسمت آن به حساب می‌آید.

قسمت اول (Man of Medan) یک ماجراجویی ترسناک دریایی بود، قسمت دوم پیرامون محاکمات جادوگری سیلم (Salem witch trials) جریان داشت و حالا قسمت سوم در حین جنگ عراق و در یک معبد زیرزمینی اتفاق می‌افتد.

این نسخه را هم می‌توانید بصورت انفرادی یا دونفره انجام دهید و از نظر گیم‌پلی، مشابه دو قسمت پیشین است. تصمیمات شما، تاثیر زیادی در داستان دارد و حق انتخاب بالایی دارید که باعث شده تا بازی ارزش تکرار هم داشته باشد.

بازی The Medium

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

طرفداران ژانر ترسناک با استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) به خوبی آشنا هستند و ساخته‌های آن‌ها همچون «لیرز آف فیر» (Layers of Fear) و «جادوگر بلر» (Blair Witch) را تجربه کرده‌اند.

زمانی که «مدیوم» معرفی شد، مشخص بود که می‌تواند به یکی از بهترین آثار بلوبر تیم تبدیل شود. این بازی قرار بود چندین سال قبل ساخته شود اما به دلیل چالش‌هایی که داشت، توسعه‌ی آن برای نسل هشتم کنسول‌ها امکان پذیر نبود و قدرت سخت‌افزاری بالایی می‌طلبید که این امر با ورود به نسل جدید، میسر شد.

در مدیوم، شما نقش یک واسطه را بازی می‌کنید که توانایی ورود به دنیای ارواح را دارد. شما به یک هتل سفر می‌کنید و در دو دنیای موازی قدم می‌گذارید. مدیوم به مضامین بزرگسالانه‌ای می‌پردازد و بعضی از لحظات آن را به راحتی نمی‌توانید فراموش کنید. ویژگی خاص بازی بدون شک همان بخش‌های اسپلیت اسکرین آن است که نوآورانه جلوه می‌کند زیرا باید شخصیت اصلی را در دو دنیای متفاوت به طور همزمان به جلو ببرید.

این بازی برای پلی استیشن 5، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نسخه کامپیوتری بازی را از سرویس استیم نیز خریداری کنید. همچنین اگر از مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) هستید، می‌توانید آن را بصورت رایگان تجربه کنید.

بازی Tormented Souls

بهترین بازی های ترسناک سال 2021

در سال‌های اخیر کمتر پیش آمده که یک بازی به سبک عناوین ترسناک کلاسیک ساخته شود اما «تورمنتد سولز» اثری است که روزهای طلایی «سایلنت هیل»، رزیدنت اویل و «تنها در تاریکی» (Alone In The Dark) را یادآوری می‌کند.

بازی همانند آثار ترسناک سنتی، از زاویه دوربین ثابت بهره می‌برد و در بخش مدیریت آیتم‌ها و حل پازل‌ها، بسیار چالش برانگیز است. این نوع آثار شاید دیگر در کانون توجه نباشند اما هنوز هم طرفداران متعددی دارند.

بازی Tormented Souls شما را به دوران شکوهمند گذشته باز می‌گرداند و یک تقلید کورکورانه نیست بلکه ایده‌های تازه‌ای دارد و حتی می‌تواند آغازگر فصل تازه‌ای برای احیای آثار ترسناک کلاسیک باشد.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های ترسناک سال 2021 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.