رنو و جیلی

اتحاد رنو و جیلی ؛ دورگه فرانسوی/چینی به زودی متولد می‌شود

اتحاد رنو و جیلی به‌زودی رسمی خواهد شد. این دو خودروساز بزرگ فرانسوی و چینی با تشکیل جوینت ونچر جدید در چین روی تولید خودروهای پلاگین هیبریدی تمرکز خواهند کرد.

خبرها حاکی از آن است که رنو و جیلی به‌زودی همکاری جدیدی را آغاز خواهند کرد. این دو خودروساز بزرگ فرانسوی و چینی از ابتدای سال 2021 مذاکراتی را برای ایجاد جوینت ونچر جدید آغاز کردند و اکنون این مذاکرات در مراحل نهایی خود قرار دارد.

جزئیات اتحاد رنو و جیلی

رنو و جیلی

رنو و جیلی به واسطه این جوینت ونچر یک برند جدید را تاسیس خواهند کرد که روی تولید خودروهای پلاگین هیبریدی تمرکز خواهد داشت. جیلی همچنین قصد دارد در این همکاری معماری CMA استفاده شده در محصولات خود و ولوو را به اشتراک بگذارد و رنو نیز روی طراحی و بازاریابی محصولات در بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان تمرکز خواهد کرد.

رنو طی این همکاری می‌تواند بار دیگر در بازار چین حضور پیدا کند. این خودروساز فرانسوی طی سال قبل پس از پایان همکاری با دانگ فنگ از این بازار بزرگ خارج شده بود. همچنین آغاز این همکاری باعث گسترش حضور رنو در آسیا خواهد شد. این خودروساز فرانسوی به کارخانه تولید خودرو در کره جنوبی نیز توجه ویژه‌ای خواهد داشت. گفتنی است رنو از سال 2000 میلادی تاکنون حدود 80 درصد سهام سامسونگ موتورز را در اختیار دارد و کره جنوبی به عنوان سومین بازار بزرگ این برند به‌شمار می‌رود.

رنو و جیلی

شاسی بلند رنو سامسونگ XM3

جیلی نیز احتمالا به واسطه این همکاری به برخی کارخانه‌های تولیدی رنو دسترسی خواهد داشت. خبرها حاکی از آن است که جیلی به کارخانه بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی نیز توجه ویژه‌ای دارد. طبق شنیده‌ها برند لینک اند کو احتمالا شاسی بلند 01 خود را در کره جنوبی به تولید خواهد رساند. احتمالا سایر خودروهای هیبریدی این برند نیز با نام رنو سامسونگ در این بازار عرضه خواهند شد. در کنار حمایت از رنو سامسونگ و دسترسی به بازار کره جنوبی، جیلی از این همکاری به مزایای دیگری نیز دست پیدا خواهد کرد.

رنو و جیلی

شاسی بلند لینک اند کو 01

به احتمال زیاد جیلی با تولید خودرو در کره جنوبی می‌تواند به مجوز ورود ویژه به بازار آمریکا نیز دست پیدا کند. در واقع افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا باعث شده تا جیلی نتواند وارد دومین بازار بزرگ خودرو در جهان شود، اما همکاری با رنو باعث خواهد شد تا بتواند از طریق توافق تجارت آزاد کره جنوبی و آمریکا وارد این بازار شود.

گفتنی است هرچند مذاکرات ایجاد جوینت ونچر بین رنو و جیلی در مراحل نهایی قرار دارد، اما هنوز همکاری این دو خودروساز فرانسوی و چینی رسمی نشده و زمان انتشار بیانیه رسمی همکاری آنها نیز مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*