سیگنال، واتساپ و تلگرام

حمله بنیانگذار سیگنال به تلگرام؛ تلگرام امن نیست، حتی واتساپ هم از آن امن تر است

بنیانگذار سیگنال اظهار داشته که بر خلاف باور عموم، تلگرام به هیچ وجه حافظ اطلاعات کاربران خود نیست؛ در واقع حتی از واتساپ هم ناامن‌تر است!

تلگرام و سیگنال همواره به عنوان جایگزین‌هایی امن‌تر برای واتساپ یا فیسبوک مسنجر شهرت پیدا کرده‌اند و البته تلگرام موفق شده محبوبیت بیشتری نسبت به سیگنال به دست آورد. با این وجود، سطح امنیت تلگرام در واقع بیش از حد اغراق شده و این پیامرسان محبوب به آن اندازه که بنیان‌گذارش یا رسانه‌ها جلوه می‌دهند، حافظ اطلاعات کاربران نیست.

«مکسی مارلین‌اسپایک» (Moxie Marlinspike)، بنیان‌گذار سیگنال نیز به‌تازگی به این موضوع اشاره کرده و شدیداً به انتقاد از این پیامرسان پرداخته است. به گفته او، تلگرام پیام‌ها را به همان شکل اصلی خودشان یا در واقع به‌صورت متن در سرورهای خود ذخیره می‌کند بدون اینکه آن‌ها را جهت حافظت از اطلاعات خصوصی کاربران، رمزگذاری کند.

واتساپ، سیگنال و تلگرام

وی همچنین افزوده که حتی واتساپ یا فیسبوک مسنجر در این زمینه امن‌تر از این پیامرسان هستند. دو برنامه مذکور که تحت مالکیت فیسبوک یا متای کنونی قرار دارند، حداقل رمزگذاری سر تا سری را برای تمام پیام‌های متنی ارائه می‌دهند. این درحالی است که واتساپ و به‌صورت کلی فیسبوک همیشه به‌خاطر عدم حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

تلگرام تمام داده‌ها از متن‌ها گرفته تا تصاویر، ویدئوها و مخاطبین را به‌صورت خام در سرورهای خود ذخیره می‌کند که این حتی بر خلاف استانداردهای فیسبوک است. هر فردی که به سرورهای این پیامرسان دسترسی دارد، می‌تواند به دیتابیس کاربران که هیچ حفاظتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد، مستقیماً دسترسی پیدا کند.

به گفته Winfuture، داده‌های کاربران عادی بدون هیچ تغییری در دسترس اوپراتورهای سرور تلگرام قرار دارد. نتیجه این است که هکرها یا حتی دولت‌ها می‌توانند به راحتی شما را رصد کنند و اطلاعات شما را در اختیار خود بگیرند.

نظر شما راجع به سطح امنیت تلگرام، سیگنال یا واتساپ چیست؟ کدام پیامرسان را به سایر کاربران گجت نیوز پیشنهاد می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سیگنال خیلی امن هست .
    ولی کل این پیام رسان ها نا امن هستن . جای امن فقط گوشه دل ادم هست و تامام
    اینا همشون یکی از یکی بدترن .
    چه داخلی چه خارجی
    چه چینی
    چه آمریکایی
    چه روسی
    چه دولتی
    چه آزاد