آيفون 15

آيفون 15 بدون درگاه سیم کارت عرضه خواهد شد!

اپل در تلاش است درگاه‌های گوشی های آيفون را به صورت کامل حذف کند و در گامی مهم برای تحقق این امر قرار است آيفون 15 – iPhone 15 بدون درگاه سیم کارت عرضه شود.

یک وب‌سایت برزیلی به نام iPhone Blog ادعا کرده است که مدل‌های پرو آيفون در سال ۲۰۲۳ که البته می‌توان آنها را آيفون 15 پرو دانست، بدون درگاه فیزیکی سیم کارت عرضه خواهند شد.

آيفون 15 گامی مهم در تحقق آيفون بدون پورت

در حال حاضر آيفون 13 و 13 پرو از دو eSIM به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند و یک درگاه فیزیکی برای نانوسیم نیز دارند؛ اما در سال ۲۰۲۳ درگاه نانوسیم حذف خواهد شد و کاربران آيفون 15 پرو فقط مجبورند از eSIM استفاده کنند. گویا اپل در حال همکاری با یک شرکت بریتانیایی برای اجراسازی این هدف است.

آيفون 15

البته منبع منتشر کننده این خبر آنچنان سابقه درخشانی ندارد و از طرفی هنوز زمان زیادی تا معرفی آيفون ۲۰۲۳ باقی مانده، پس بهتر است با کمی تردید به این خبر نگاه کنیم. با این وجود بارها از طریق منابع مختلف شنیده بودیم که اپل در تلاش برای آيفونی بدون پورت است و ارائه آيفون eSIM می‌تواند گامی مهم در آن مسیر تلقی شود.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد هم احتمالا باز اپل نسخه مجهز به درگاه فیزیکی سیم کارت را برای کشورهایی که هنوز در آنجا eSIM جا نیفتاده، عرضه خواهد کرد. اخیرا در گزارشی اعلام شده بود که اپل در حال کار روی دستگاه‌های شارژ بی‌سیم است و می‌خواهد راهی برای بازیابی احتمالی داده‌های حذف شده آیفون بدون پورت پیدا کند.

آيفون 15 احتمالا به یک تراشه ۳ نانومتری مجهز خواهد شد و ۸۰ درصد مدل‌های آن نیز از مودم 5G ساخت اپل استفاده خواهند کرد. آيفون 2023 همچنین از تاچ آيدی در زیر نمایشگر بهره خواهند برد. این در حالی است که گفته می‌شود آيفون 14 با نمایشگری حفره‌دار برای دوربین سلفی، سخت افزار دوربین جدید و چیپست ۴ نانومتری همراه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینم شد نوآوری؟

  2. اجراسازی > اجرای
    سخت افزار > سخت‌افزار