آبرسانی روستای جلیعه

پروژه آبرسانی روستای جلیعه خوزستان با مشارکت همراه اول به بهره‌برداری رسید

پروژه آبرسانی به روستای جلیعه در شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان با همت و مشارکت همراه اول و با حضور نماینده مدیرعامل همراه اول و مسئولان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

با برگزاری یک مراسم، پروژه آبرسانی به روستای جلیعه در شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان با مشارکت همراه اول به بهره‌برداری رسید. این مراسم در صبح امروز ششم دی ۱۴۰۰ برگزار شد و مدیران و مسئولان از جمله سردار علیرضا هاتف (جانشین فرمانده قرارگاه ابوالفضل (ع) سپاه خوزستان)، محمدرضا کرمی نژاد (مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان) و همچنین نماینده مدیرعامل همراه اول یعنی آقای سید یاسر رایگانی (مدیر کل ارتباطات و سخنگوی شرکت ارتباطات سیار ایران) در آن حضور داشتند.

استان خوزستان ۲۶ درصد از آب‌های دائمی و شیرین کشور را در اختیار دارد و پرآب‌ترین منطقه ایران محسوب می‌شود. اما متاسفانه به دلیل سوءمدیریت، با وجود منابع وافر درآمدی، این منطقه همیشه با مشکلاتی نظیر تنش آب در نقاط مختلف و در حوزه‌های خانگی و کشاورزی دست و پنجه نرم می‌کرد. به این ترتیب ۷۰۳ روستا در استان خوزستان بدون آب هستند که امکان حل تمام این مشکلات با ۴۵۰ کیلومتر لوله و تاسیسات آبی وجود دارد.

آبرسانی روستای جلیعه چگونه انجام شد؟

همراه اول این را وظیفه خود می‌داند که برای رفع بخشی از این چالش‌ها و مشکلات پیش قدم شود. در پروژه آبرسانی به روستای جلیعه خوزستان، شش کیلومتر عملیات لوله‌گذاری به صورت دفنی انجام شد تا آب شرب پایدار روستای جلیعه با اتصال به لوله آب غدیر تامین شود. روستای جلیعه دارای جمعیت حدود ۷۰۰ نفر با ۱۳۰ خانوار بوده و با شهر ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

هزینه عملیاتی این پروژه در مجموع حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود که بخشی از آن با مشارکت کارکنان همراه اول و مابقی آن از بودجه مسئولیت اجتماعی همراه اول تامین شد. بسیج دانشجویی استان خوزستان نیز در اجرای این پروژه همکاری داشت. همراه اول، اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور است که بخشی از رسالت مسئولیت اجتماعی خود برای تحقق اهداف راهبردی را به محیط زیست اختصاص داده و اقداماتی برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی انجام می‌دهد. همراه اول پیش از این نیز اقدامات مشابهی با رویکردهای مختلف انجام داده بود که از جمله آنها می‌توان به تامین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن به منظور برطرف کردن مشکل تامین آب شرب شهرستان آبادان اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*