پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - اسپایدرمن

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱؛ از مرد عنکبوتی تا سریع و خشمگین

در این مقاله به معرفی 12 فیلم پرفروش فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ پرداخته‌ایم که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. با گجت نیوز همراه باشید.

طی ماه‌های اخیر با افزایش نرخ واکسیناسیون علیه کروناویروس در سراسر جهان میزان فروش فیلم‌ها در قیاس با سال گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. هرچند هنوز هم بخش قابل ملاحضه‌ای از درآمد فیلم‌ها مربوط به اکران آنلاین و پخش آن‌ها در سرویس‌های آنلاین است، اما لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2021 نشان می‌دهد سینمادوستان دوباره به سالن‌های سینما بازگشته‌اند.

سال 2020 فیلم چینی هشتصد (The Eight Hundred) با فروشی 461.3 میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شده بود، این درحالی‌ست که امسال 6 فیلم به فروشی بالغ بر 500 میلیون دلار دست پیدا کرده‌اند و بنابر آمار باکس آفیس موجود، مجموع درآمد فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست تا روز 30 دسامبر از 1 میلیارد و 161 میلیون دلار فراتر رفته است.

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱

12- بلک ویدو (black widow)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - بلک ویدو

مجموع فروش جهانی: 379.6 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 183.6 میلیون دلار

فاز جدید دنیای سینمایی مارول با فیلم بلک ویدو آغاز شد ولی آنطور که باید محبوب طرفداران این جاسوس روسی نبود. در این فیلم اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف یا همان بلک ویدو درگیر مسائلی می‌شود که باید خانواده خود را با آن درگیر کند. خاطراتی که از گذشته تاریک او، در تعقیبش هستند و راهی برای فرار از آن‌‌ها ندارد. بلک ویدو یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ لقب گرفته است.

11- تل ماسه (Dune)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - دون

مجموع فروش جهانی: 393.6 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 107 میلیون دلار

کارگردان ورود (Arrival) و بلید رانر (Blade Runner) 2049 یعنی دنی ویلنوو مسئولیت اقتباس رمان فرانک هربرت را به زیبایی انجام داد و دنیای خاکستری آراکیس و خاندان آتریدیز را به تصویر کشید. داستان از جایی شروع می‌شود که پادشاه آتریدیز باید به دستور امپراطور، سیاره خود را ترک کند و به آتریدیز که پر از جنگ داخلی است برود. 

10- اترنالز (Eternals)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - اترنالز

مجموع فروش جهانی: 400.7 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 164.5 میلیون دلار

اترنالز به قدری واکنش متفاوت داشت که واقعا نمی‌توان خوب یا بد بودن آن را تعیین کنیم ولی جزو کم فروش ترین افتتاحیه‌های مارول بود. وقتی خطری باستانی زمین را تهدید می‌کند چه کسانی می‌توانند پاسخ آن را بدهند؟ اترنالز قدیمی‌ترین گروه مارول و به نوعی باستانی هستند که مسئولیت نجات زمین را به عهده دارند. اترنالز توسط سلتیال‌ها خلق شده‌اند و در نبردهای فرا انسانی زیادی شرکت کرده‌اند اما به هیچ وجه وارد جنگ‌های انسان‌ها نمی‌شدند.

9- شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Ring)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - شانگ چی

مجموع فروش جهانی: 432.2 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 242.5 میلیون دلار

شاید شانگ چی طرفداران مارول را ناامید کرده باشد اما طرفداران چینی بازیگر نقش اول (سیمو لیو)، سنگ تمام گذاشته‌اند. شانگ چی زندگی معمولی داشت تا اینکه پدرش که شخصیت شرور و رییس گروه “ده حلقه” است، او را از مسیرش خارج می‌کند. این فیلم اولین اثر مارول است که یک بازیگر چینی نقش اول آن را دارد.

8- گودزیلا در برابر کونگ

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - کونگ و گودزیلا

مجموع فروش جهانی: 467.9 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 100.5 میلیون دلار

دنیا با خطر بزرگی مواجه شده و این بار به عنوان دوست از کونگ میخواهند تا همراه انسان‌ها باشد اما فقط یک تاج پادشاهی برای قوی‌ترین مخلوق روی زمین وجود دارد و بیرون آمدن کونگ از پناهگاه خود در جزیره جمجمه، باعث بیدار شدن رقیبان او می‌شود.

7- ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - ونوم

مجموع فروش جهانی: 501 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 212.5 میلیون دلار

شخصیت ادی براک را از فیلم اسپایدرمن 3 می‌شناسیم اما تام هاردی روایتی دیگری با ونوم دارد. ونوم با کمک ادی باید سر از راز قاتل سریالی با بازی وودی هارلسون دربیاورد. اما این قاتل رقیب ونوم خواهد شد.

6- کاراگاه محله چینی ها 3 (Detective Chinatown 3)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - کاراگاه چینی

مجموع فروش جهانی: 686.3 میلیون دلار

مجموع فروش چین: 685 میلیون دلار

اگر این فیلم را ندیده‌اید و از بودن آن در لیست پرفروش‌ترین‌ها تعجب کرده‌اید ایرادی ندارد. البته این نکته را درنظر بگیرید که چین 1.5 میلیارد جمعیت دارد. داستان فیلم ساده است؛ دو کاراگاه چینی به توکیو می‌روند تا راز یک قتل را آشکار کنند. 

5- سریع و خشمگین 9 (F9 The Fast Saga)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - f9 sega

مجموع فروش جهانی: 726.2 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 173 میلیون دلار

چطور می‌شود که با یک گوی سبز کنترل تمام دنیا را به دست گرفت یا با یک پونتیاک فیرو به فضا رفت؟ از نظر دام تورتو، خانواده جواب هر سوالی است. در یکی دیگر از پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱، یعنی سریع و خشن 9 گروه دام تورتو باید به جنگ برادر او یعنی جیکوب بروند که بعد از حادثه‌ای دردناک از دام جدا شده.

4- زمانی برای مردن نیست (No Time to Die)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - no time to die

مجموع فروش جهانی: 774 میلیون دلار

باکس آفیس آمریکا: 160.8 میلیون دلار

آخرین نقش آفرینی دنیل کریگ دوست داشتنی در نقش جاسوس بریتانیایی؛ جیمز باند. جیمز باند باز هم باید از پخش شدن ویروسی که می‌تواند جان تمام مردم زمین را بگیرد، جلوگیری کند. فیلم به شدت دراماتیکی که بعد از تماشای آن، دلیل اشک‌های دنیل کریگ را در پشت صحنه آخرین سکانس درک می‌کنید.

3- سلام، مادر (Hi, Mom)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - hi mom

مجموع فروش جهانی: 822 میلیون دلار

مجموع فروش چین: 821 میلیون دلار

شخصیت اصلی فیلم، بعد از تصادفی که منجر به مرگ مادرش می‌شود، به زمان گذشته سفر می‌کند تا با مادرش در سن جوانی ملاقات کند. او سعی می‌کند که به دوست صمیمی مادر خود تبدیل شود و بتواند او را خوشحال کند. این فیلم در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های کشور چین قرار گرفته است.

دلیل فروش بالای این فیلم را شما بگویید.

2- نبرد دریاچه چانگ جین (The Battle at Lake Changjin)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - چین

مجموع فروش جهانی: 902.5 میلیون دلار

مجموع فروش چین: 899.4 میلیون دلار

چین برنامه ویژه‌ای برای روز ملی کشور خود دارد. هرساله در سالروز تأسیس جمهوری خلق چین در این کشور فیلمی پرهزینه و پروپاگاندایی روی پرده می‌رود تا حس وطن‌پرستی چینی‌ها را تقویت کند. امسال این روز فیلم نبرد دریاچه چانگ جین اکران شد و طی کم‌تر از 2 ماه توانست به فروشی 902 میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کند. این فیلم درمورد یکی از جنگ های چین و کره به نام «مخزن چوسین» است.

1- اسپایدرمن راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

پرفروش‌ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۱ - اسپایدرمن

مجموع فروش جهانی: 1.05 میلیارد دلار

مجموع فروش چین: 476.3 میلیون دلار

بعد از لو رفتن هویت اسپایدرمن توسط میستریو و اتهام قتل او توسط پیتر پارکر، او باید راهی پیدا کند تا همه، این اتفاقات را فراموش کنند. برای این کار چه کسی بهتر از دکتر استرنج است؟ اما همه چیز به سادگی نوشتن چند طلسم و جادو نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*