بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ منهارت

بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ منهارت ؛ یک هیولای اسپرت تمام عیار

تیونر آلمانی منهارت بی ام و X6 M کامپتیشن را به یک خودروی خشن‌تر، اسپرت‌تر و قدرتمندتر تبدیل کرده است. در ادامه مشخصات آن را مشاهده کنید.

تیونر آلمانی «منهارت پرفرومنس» (Manhart Performance) به‌تازگی از نسخه تیون‌شده بی ام و X6 M کامپتیشن با نام Manhart MHX6 700 به‌عنوان جدیدترین محصول خود رونمایی کرده است.

امروزه خودروسازان سراسر جهان به‌جای خودروهای سدان و کوپه که در گذشته عمده سهم بازار را در اختیار داشتند، به شاسی بلندها و کراس اوورها متمایل شده‌اند و شرکت‌هایی مثل دو غول خودروساز آلمانی مرسدس بنز و بی ام و شاسی بلندهایی را ارائه می‌دهند که عملکردشان مثال‌زدنی است. بی ام و X6 M یکی از این خودروهای شاسی بلند قدرتمند بی ام و است که با پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوی خود قدرتی برابر با 617 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون‌متر را به تولید می‌رساند. با این حال، منهارت تصمیم گرفته است یک هیولای تمام عیار از آن بسازد.

مشخصات بی ام و X6 M کامپتیشن تیونینگ منهارت

مشخصات فنی

بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ منهارت

منهارت دو روش برای افزایش قدرت بی ام و X6 M کامپتیشن ارائه می‌دهد؛ ری‌مپ و تقویت واحد کنترل الکترونیک خودرو (Electronic Control Unit یا به اختصار ECU) به همراه سایر مولفه‌ها یا استفاده از واحد کنترل کمکی Manhart MHtronik. در هر دو حالت، قدرت پیشرانه بی ام و X6 M Competition تا 730 اسب بخار و گشتاور آن تا 900 نیوتون‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

نسخه تیون‌شده بی ام و X6 M کامپتیشن همچنین از یک سیستم اگزوز سفارشی با چهار لوله گاز 100 میلی‌متری به همراه روکش‌کاری کربنی یا سرامیکی به انتخاب خریدار بهره می‌برد. سیستم اگزوز سفارشی منهارت با حذف فیلتر ذرات اضافی سوخت یا همان OPF، حتی صدایی گوش‌نوازتر خواهد داشت. از آپشن‌های دیگر می‌توان به سیستم ترمز جدید اشاره کرد. آپشن‌های دیگری هم موجود هستند که البته جزئیاتی از آن‌ها در دسترس نیست ولی می‌توان که گفت منهارت به سفارش مشتری تقریباً هر بهبودی را روی خودرو اعمال می‌کند.

بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ منهارت

منهارت جزئیات عملکرد نسخه تیون‌شده بی ام و X6 M کامپتیشن را مشخص نکرده اما بی ام و X6 M مدل 2021 با پکیج M Driver، طی تنها 3.7 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 284 کیلومتر بر ساعت است. البته باید به این نکته توجه داشت که افزایش قدرت خودرو لزوماً بهبود قابل توجه عملکرد آن را به دنبال نخواهد داشت.

طراحی 

بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ منهارت

منهارت نه‌تنها در افزایش قدرت، بلکه در بهبود ظاهر خودروها نیز تخصص دارد. بی ام و X6 M کامپتیشن تیونینگ منهارت 30 میلی‌متر کوتاه‌تر از نسخه عادی است که ضمن جذاب‌تر ساختن استایل این خودرو، فرمان‌پذیری آن را بهبود می‌بخشد. همچنین شاهد چرخ‌های سفارشی Manhart Classic Line-Y-spoke با قطر 23 اینچ و عرض 11 اینچ هستیم. تایرهای 315/25 ZR23 نیز به بهبود کشش خودرو کمک می‌کنند.

بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ منهارت

احتمالاً امکان سفارش بی ام و X6 M کامپتیشن منهارت در رنگ‌های مختلف مهیا خواهد بود اما تصاویر منتشر شده، از نسخه مشکی طلایی مخصوص منهارت هستند. میزان زیادی کربن فورج‌شده در نمای بیرونی و داخلی این نسخه به کار رفته است که از جمله این قسمت‌ها می‌توان به اسپویلر جلو، دیفیوزر، جلوپنجره رادیاتور و اسپویلر دو قسمته عقب اشاره کرد. استفاده از کربن فورج‌شده در قسمت‌های مختلف این خودرو، ظاهری بسیار جذاب‌تر از نسخه عادی به این خودرو بخشیده است.

فضای داخلی

بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ منهارت

تنها تغییر در فضای داخلی، افزوده شدن کربن فورج‌شده فراوان به قسمت‌هایی نظیر فرمان و دنده است. همچنین باید به کف‌پوش‌های مشکی طلایی اشاره کرد. سایر اجزای فضای داخلی، فابریک بی ام و هستند که البته خود از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

عرضه و قیمت

مثل همیشه منهارت هیچ جزئیاتی را از قیمت محصول خود به اشتراک نگذاشته، اما لازم به ذکر است قیمت بی ام و X6 M از حدود 110 هزار دلار آغاز می‌شود و پکیج کامپتیشن نیز حدود 10 هزار دلار به قیمت آن می‌افزاید. از این رو انتظار می‌رود قیمت نسخه منهارت با تمام آپشن‌ها، حتی به بیش از 150 هزار دلار برسد.

در ادامه تصاویر بیشتری را از Manhart MHX6 700 مشاهده می‌کنید:

نمای بیرونی:

نمای داخلی: