بازی های سرویس اپل آرکید

بهترین بازی های سرویس اپل آرکید در سال 2021

سرویس Apple Arcade در چند ماه اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است؛ در ادامه می‌توانید بهترین بازی های سرویس اپل آرکید در سال 2021 آشنایی پیدا کنید.

از لگو استار وارز تا پرندگان خشمگین، در این مقاله به معرفی بهترین بازی های سرویس اپل آرکید در سال 2021 پرداخته‌ایم که ارزش تجربه کردن دارند.

اپل آرکید یکی از بهترین اتفاقاتی است که در سال‌های اخیر برای صنعت بازی‌های موبایلی رخ داده است. این سرویس اشتراکی، عملکردی مشابه نتفلیکس یا ایکس باکس گیم پس (Game Pass) دارد و با پرداخت ماهیانه 4.99 دلار، به فهرست بلند بالایی از عناوین موبایلی درجه یک دست پیدا می‌کنید.

بهترین بازی های سرویس اپل آرکید

این سرویس از اواخر سال 2019 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر، در بیش از 150 کشور جهان قابل استفاده است. شما با خرید اشتراک این سرویس، به تعداد زیادی از عناوین انحصاری و غیرانحصاری موبایل، به صورت رایگان دست پیدا می‌کنید که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، بر روی مک، آیپد و تلویزیون نیز قابل دسترسی هستند.

شما از داخل ایران هم می‌توانید این سرویس را از سایت‌های معتبر خریداری نمایید و آن را بر روی اپل آیدی شخصی خود فعال کنید. در ادامه می‌توانید با تعدادی از بازی‌های شاخص اپل آرکید که در سال 2021 عرضه شدند، آشنا شوید. این فهرست رتبه‌بندی خاصی ندارد.

بازی Oddmar

بازی های سرویس اپل آرکید

«آدمار» یک بازی پلتفرمر مستقل است که توسط سازندگان «لئوز فورچون» ساخته شده اما جلوه‌های بصری آن و فضایی که ارائه می‌دهد بیشتر به آثار استودیوی «یوبی آرت» (UbiArt) شباهت دارد.

شما در نقش یک وایکینگ بازی می‌کنید و با او به یک ماجراجویی بزرگ می‌روید و سکه جمع آوری می‌کنید. این بازی ظاهرا از مجموعه‌ی «سوپر ماریو» الهام گرفته و این کار را به درستی انجام داده است. در بازی، چالش‌های زیادی پیش‌روی شما قرار می‌گیرد که باید از آن‌ها به شکل‌های مختلف عبور کنید. دشمنان زیادی نیز در بازی وجود دارند که با پریدن بر روی آن‌ها، نابود می‌شوند. طراحی مراحل عالی است و انیمیشن‌ها روان از کار درآمده‌اند.

این بازی بامزه اوایل ماه دسامبر 2021، با نام «آدمار پلاس» به سرویس اپل آرکید آمد و برای سنین بالای 9 سال مناسب است. این نسخه از کنترلرهای ترد پارتی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید پیشرفت‌هایتان را روی حساب کاربری خود ذخیره کنید و در پلتفرم‌های مختلف اپل به آن دسترسی داشته باشید.

بازی LEGO Star Wars: Castaways

بازی های سرویس اپل آرکید

یکی از جدیدترین نسخه‌های «لگو استار وارز» که به طور اختصاصی برای اپل آرکید ساخته شده است. داستان این بازی اکشن ماجراجویی، در یک سیاره‌ی متروکه رخ می‌دهد که از تکنولوژی‌های یک تمدن کهن بهره می‌برد. شما می‌توانید شخصیت خودتان را بسازید، در جزیره به گشت‌وگذار بپردازید و در جنگ‌های بزرگی شرکت داشته باشید.

«کست اِوِیز» به خوبی برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده که البته چندان جای تعجب ندارد، زیرا توسط شرکت «گیم‌لافت» (Gameloft) ساخته شده است. آن‌ها موفق شده‌اند تا تعدادی از لحظات ماندگار مجموعه را با یک دنیای کاملا جدید ترکیب کنند و خط داستانی تازه‌ای ارائه دهند.

بازی NBA 2K22 Arcade Edition

بازی های سرویس اپل آرکید

شرکت «2کی» (2K) این نسخه‌ی اختصاصی را در ماه اکتبر به سرویس اپل آرکید آورد و طرفداران عناوین ورزشی، خصوصا بسکتبال نباید آن را از دست دهند.

این نسخه‌ی موبایلی از نظر گیم‌پلی و کیفیت، به نسخه‌های اصلی نزدیک است و می‌توانید آن را بر روی آیفون یا آیپد تجربه کنید. ترکیب تیم‌ها هم برای مسابقات فصل 2022، به‌روزرسانی شده است. بازی دارای بخش آنلاین هم هست و شامل 30 تیم اتحادیه‌ی ملی بسکتبال می‌شود.

بازی NBA 2K22 برای کودکان بالای چهار سال مناسب است و از کنترلرهای پلی استیشن و ایکس باکس پشتیبانی می‌کند.

بازی Crossy Road

بازی های سرویس اپل آرکید

این بازی مشهور با نام «کراس رُد پلاس» برای اپل آرکید عرضه شده است و اگرچه قدیمی جلوه می‌کند اما هنوز هم ارزش تجربه کردن دارد. در این بازی باید مرغ خود را از خیابان‌های شلوغ، رودخانه‌ها یا کوه‌ها عبور دهید و اجازه ندهید به او آسیبی وارد شود؛ کاری که چالش برانگیز است.

این بازی اولین بار در سال 2014 منتشر شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و حتی جوایز مختلفی را به خانه برد. جالب است بدانید که این بازی دو نسخه‌ی فرعی هم دارد (از جمله کراسی رُد دیزنی). برای طرفداران عناوین کلاسیک و آرکید، کراسی رُد یک گزینه‌ی قابل اعتنا است و از کنترلر هم پشتیبانی می‌کند.

بازی Thumper: Pocket Edition

بازی های سرویس اپل آرکید

«تامپر» یک بازی رنگارنگ فضایی است که شامل 9 مرحله‌ی جذاب می‌شود و در مقابل غول‌آخرهای هیجان‌انگیزی قرار می‌گیرید. این بازی اگرچه انحصاری نیست اما نسخه‌ی «پاکت ادیشن» آن برای سرویس اپل آرکید بازطراحی شده است تا بتوانید بازی را با یک دست انجام دهید.

اکثر بازی‌های شاخصی که در سال 2021 برای این سرویس منتشر شدند، در ژانر اکشن-ماجراجویی، پلتفرمر یا پازلی جای می‌گیرند، در نتیجه تامپر می‌تواند یک تجربه‌ی متفاوت باشد. این بازی منحصربه‌فرد، برای سنین بالای 9 سال مناسب است و از نرخ 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

بازی LEGO Star Wars Battles

بازی های سرویس اپل آرکید

اگر کست اِوِیز کافی نیست یا شما را راضی نکرده، «لگو استار وارز بتلز» یک گزینه‌ی قابل توجه دیگر است که باید امتحان کنید. این بازی استراتژی بی‌درنگ (ریل تایم) از بخش آنلاین رقابتی نیز بهره می‌برد و اجازه می‌دهد تا جهان و شخصیت‌های جنگ ستارگان را در ژانر «دفاع از قلعه» تجربه کنید.

عناوین دفاع از قلعه معمولا از نظر ارتقای شخصیت‌ها و خطوط داستانی، ساده هستند اما این بازی یک استثنا است و پیچیدگی‌های خوبی دارد، از جمله اینکه می‌توانید با 40 گروه از سربازان مختلف به بازی بپردازید.

این بازی برای سنین 9 سال به بالا مناسب است و با اینکه برای انجام آن به دسته نیاز ندارید اما از کنترلر نیز پشتیبانی می‌کند. اگر علاقه‌ای به مشارکت در بخش آنلاین ندارید، انجام بازی به صورت آفلاین نیز امکان‌پذیر است.

بازی The Room Two

بازی های سرویس اپل آرکید

اگر از طرفداران عناوین پازلی/معمایی هستید، قطعا با مجموعه بازی «اتاق» آشنایی کاملی دارید. این سری بازی که در ژانر «اتاق فرار» هم جای می‌گیرد، به دلیل طراحی هوشمندانه‌ی اشیاء و معماهایش، یکی از بهترین‌ بازی‌های موبایلی بازار به حساب می‌آید و حتی به پلتفرم‌های دیگر پورت شده است. قسمت دوم در اوایل سال 2021 به سرویس اپل آرکید آمد (با نام اتاق دو پلاس) و از ساختاری مشابه قسمت اول بهره می‌برد.

گیم‌پلی بازی پیچیدگی‌ خاصی ندارد، شما در مقابل یک جعبه پازل قرار می‌گیرید و تمام تمرکز شما بر روی این وسیله و تعامل با آن خواهد بود. با اینکه همه چیز در ظاهر آسان به نظر می‌رسد اما به تدریج برای حل معماها دچار دردسر می‌شوید. سری بازی اتاق چند نسخه‌ی مختلف دارد که اکثرشان برای آی‌او‌اس در دسترس هستند اما روی سرویس اپل آرکید، فقط قسمت دوم را پیدا می‌کنید.

بازی Asphalt 8: Airborne

بازی های سرویس اپل آرکید

بازی‌های مسابقه‌ای متعددی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارند اما کمتر اثری به اندازه‌ی «آسفالت» شناخته‌ شده است. قسمت هشتم این بازی در سال 2013 عرضه شد و اواسط سال 2021، نسخه‌ی پلاس آن که محتواهای اختصاصی دارد، به اپل آرکید آمد. برگ برنده‌ی این عنوان بدون شک گرافیک آن است که پس از گذشت قریب به 9 سال، هنوز هم درخشان است.

در بازی، اتومبیل‌های مختلفی از شرکت‌های بزرگ ماشین‌سازی وجود دارد و در بیش از 400 رویداد هیجان‌انگیز می‌توانید شرکت کنید. این نسخه با آپدیت‌هایی که در سال‌‎های اخیر دریافت کرده، کیفیت قابل قبولی دارد و با آن همانند یک بازی قدیمی برخورد نکنید. آسفالت 8 برای سنین 9 سال به بالا مناسب است و به یاد داشته باشید که برای نصب آن، به 3 گیگابایت فضای خالی نیازمند هستید.

بازی Leo’s Fortune

بازی های سرویس اپل آرکید

«لئوز فورچون» از آن عناوینی است که انتظار می‌رفت خیلی زود فراموش شود اما ماندگار شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. این بازی پلتفرمر، گرافیک و جلوه‌های بصری جذابی دارد که در دستگاه‌های 4K اپل، حتی جذاب‌تر هم می‌شود.

این بازی که یادآور عناوین پلتفرمر پلی استیشن 3 هم هست، داستان یک موجود پشمالوی کوچک و سبز رنگ را روایت می‌کند که تمامی سکه‌های او را دزدیده‌اند، حالا شما در نقش لئو باید موانع موجود در بازی را کنار زده و سکه‌های خود را جمع‌آوری کند. اگر تاکنون فرصت تجربه‌ی این بازی را نداشته‌اید، حالا شاید بهترین زمان باشد تا نگاهی به آن بیندازید.

بازی Alto’s Odyssey: The Lost City

بازی های سرویس اپل آرکید

با اینکه بازی‌های سبک «دویدن بی‌نهایت» در مقایسه با آثار مسابقه‌ای سنتی متفاوت هستند اما در این عناوین هم معمولا در حال مسابقه دادن با چیزی هستید: شاید کمبود زمان، یک دشمن که شما را تعقیب می‌کند یا شاید خودتان! «آلتو ادیسه» یکی از بهترین بازی‌های دویدن بی‌نهایت است که در زمان انتشار، سروصدای زیادی برپا کرد و در سال 2021 یک نسخه‌ی فرعی از آن به صورت اختصاصی به اپل آرکید آمد.

نسخه‌ی «شهر گمشده» از نظر گیم‌پلی، مشابه نسخه‌ی اصلی است اما چهار منطقه‌ی جدید دارد که برای طرفداران قطعا راضی‌کننده خواهند بود. شما موظف هستید تا از رازهای شهرگمشده پرده بردارید و البته مطابق معمول، این کار در حین حرکت انجام می‌دهید.

ناگفته نماند که این نسخه شامل بازی اصلی هم می‌شود، در نتیجه نسخه‌ی شهر گمشده را باید کامل بدانید و چیزی را از دست نمی‌دهید. این بازی برای کودکان بالای 4 سال مناسب است، از کنترلر پشتیبانی می‌کند و حجم چندانی هم ندارد.

بازی Castlevania: Grimoire of Souls

بازی های سرویس اپل آرکید

یک نسخه‌ی کاملا جدید از «کسلوانیا» که به سبک عناوین کلاسیک مجموعه ساخته شده است. شرکت کونامی این بازی را برای سرویس اپل آرکید با بهبودهای مختلفی عرضه کرده است، از جمله تغییراتی در شخصیت‌ها و اسلحه‌ها.

در این قسمت، هر کدام از شخصیت‌ها دارای سبک مبارزه‌ی مخصوص به‌خود هستند، با غول‌آخرهای متفاوتی روبرو می‌شوید و در چند مُد مختلف می‌توانید به بازی بپردازید. بازی برای سنین 9 سال به بالا مناسب است و خوشبختانه از کنترلر نیز پشتیبانی می‌کند. طرفداران عناوین سایداسکرولر نباید این بازی را از دست دهند.

بازی Detonation Racing

بازی های سرویس اپل آرکید

اگر آسفالت 8 را در گذشته تجربه کرده‌اید و به دنبال یک بازی مسابقه‌ای متفاوت هستید، «دِتِنِیشِن ریسینگ» همان چیزی است که نیاز دارید. یک بازی پرسرعت، پر از انفجار و هرج‌و‌مرج. برگ برنده‌ی بازی، گیم‌پلی آن است که آزادی‌های خوبی به شما می‌دهد، می‌توانید برای رقیبان خود دردسر ایجاد نمایید و حتی با انفجار، یک مسیر کاملا تازه ایجاد کنید که شما را جلو می‌اندازد و می‌تواند کلید پیروزی باشد.

این نسخه دارای بخش‌های آنلاین و آفلاین است و می‌توانید آن را بصورت محلی نیز تجربه کنید (تا چهار بازیکن). بازی برای سنین 9 سال به بالا مناسب بوده و از کنترلر هم پشتیبانی می‌کند که اتفاق خوبی است.

بازی Star Trek: Legends

بازی های سرویس اپل آرکید

اگر جنگ ستارگان را دوست ندارید، شاید با «پیشتازان فضا» ارتباط بهتری برقرار کنید. نسخه‌ی «لجندز» در ماه آوریل به اپل آرکید آمد و شما را در نقش شخصیت‌های محبوب سری قرار می‌دهد. این بازی نقش آفرینی، از سبک مبارزات نوبتی بهره می‌برد؛ در نتیجه شاید برای همه‌ی سلیقه‌ها مناسب نباشد.

اگر آشنایی چندانی با اِستار تِرِک ندارید، این بازی کمک می‌کند تا از دنیای آن، اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. در ضمن حق انتخاب بالایی هم دارید و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنید، داستان را به مسیرهای متفاوتی می‌برد. این بازی برای سنین 9 سال به بالا مناسب بوده و انجام آن فقط به صورت انفرادی امکان‌پذیر است.

بازی The Oregon Trail

بازی های سرویس اپل آرکید

این نسخه‌ی متفاوت از «اورگن تریل»، بازی‌دوستان جدید را به خوبی با این مجموعه آشنا می‌کند. بازی تلفیقی از سبک گرافیکی پیکسل آرت و مدرن ارائه می‌دهد و از نظر داستانی، دارای اِلمان‌های تاریخی واقعی است.

نسخه‌ی اصلی بازی که در سال 1971 عرضه شد، با همه‌ی جذابیت‌هایی که دارد، شاید تازه‌واردها را جذب نکند اما این نسخه‌ی سرویس اپل آرکید با تغییرات جدید، باعث می‌شود تا درک کنید چرا اورگن تریل پرطرفدار است. بازی برای سنین 12 سال به بالا مناسب است، از کنترلر پشتیبانی می‌کند و برای نصب آن به 2 گیگابایت فضای خالی نیازمند هستید.

بازی Angry Birds Reloaded

بازی های سرویس اپل آرکید

«پرندگان خشمگین» شاید همانند گذشته طرفدار نداشته باشد اما هنوز هم محبوب است. این مجموعه مدتی قبل با نسخه‌ی «ریلودِد» به سرویس اپل آرکید آمد که پرندگان و خوک‌های جدیدی را معرفی می‌کرد. بازی شامل 45 مرحله‌ی جدید می‌شود و از نظر گیم‌پلی، شبیه به همان نسخه‌ی اصلی سال 2009 است.

این گیم‌پلی کارآمد و کلاسیک در کنار دنیاهای جدید، باعث شده‌اند تا بهترین تجربه‌ی ممکن از دنیای پرندگان خشمگین را داشته باشید. این بازی خاطره‌انگیز، برای کودکان 4 سال به بالا مناسب است، از کنترلرها پشتیبانی می‌کند و سایز آن کمتر از 500 مگ است.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های سرویس اپل آرکید هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*