بازی های موبایلی دونفره

بهترین بازی های موبایلی دونفره که باید تجربه کنید

اگر به بازی‌های Co-op علاقه‌مند هستید و می‌خواهید لحظات خوشی را در کنار دوستان خود داشته باشید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های موبایلی دونفره آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های موبایلی دو نفره برای اندروید و آی او اس پرداخته‌ایم که می‌توانند برای ساعت‌ها شما و دوستانتان را سرگرم کنند.

این روزها برای بازی کردن، محدود به کنسول‌ یا رایانه‌های شخصی نیستید؛ گوشی‌های هوشمند هم می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند و بدون هیچ محدودیتی، لحظات هیجان انگیزی داشته باشید. استودیوهای بزرگ نیز در چند سال اخیر، پتانسیل این پلتفرم را درک کرده‌اند و عناوین درجه یکی را برای آن منتشر می‌کنند.

بهترین بازی های موبایلی دونفره

بازی کردن به صورت انفرادی، جذابیت‌های خودش را دارد اما تجربه‌ی دونفره یا چند نفره بازی‌ها، لذت بخش‌تر است. اگر در کنار دوستان یا اعضای خانواده بازی می‌کنید، تعدادی از بهترین بازی های موبایلی دو نفره را به شما معرفی کرده‌ایم که احتمالا رضایت‌بخش خواهند بود.

بازی Crossy Road

بازی های موبایلی دونفره

«کراسی رُد» همچنان زنده است و هنوز هم همانند گذشته می‌تواند سرگرم کننده باشد. قطعا این بازی موبایلی کلاسیک و پرطرفدار را به یاد دارید؛ اثری که در سال‌های اخیر نسبتا فراموش شده اما بامزگی‌هایش را حفظ کرده است. در این بازی باید مرغ خود را از خیابان‌های شلوغ عبور دهید و اجازه ندهید به او آسیبی وارد شود؛ کاری که چندان هم آسان نیست.

شاید ندانید اما این بازی دارای بخش چند نفره هم هست، بنابر این می‌توانید آن را در کنار دوستان انجام دهید و در زمینه‌ی عبور دادن مرغ از خیابان، رودخانه‌ها یا کوه‌ها با یکدیگر رقابت کنید. مراحل به صورت بی‌پایان طراحی شده‌اند اما به تدریج سخت‌تر می‌شوند و یک اشتباه کوچک کافی است تا تصادف کنید و قافیه را به رقیب ببازید.

بازی Dragalia Lost

بازی های موبایلی دونفره

«دراگالیا لاست» یک بازی اکشن نقش آفرینی است که در دنیای آن، انسان‌ها و اژدهایان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. این بازی که توسط نینتندو منتشر شده، همان امضاها و فضاسازی همیشگی آن‌ها را دارد. خوشبختانه این بازی را به صورت دونفره یا چهار نفره هم می‌توانید انجام دهید و به سراغ شکست دادن غول آخرهای قدرتمند بروید تا آیتم‌های درجه یک بدست بیاورید.

بازی Dragalia Lost در مجموع آسان است و می‌توانید ساعت‌های زیادی را صرف گشت و گذار در دنیای آن کنید، در ضمن مکانیک‌های گیم‌پلی متنوعی هم دارد. انجام بازی به صورت انفرادی کاملا امکان پذیر است اما تجربه‌ی دو نفره‌ی آن، باعث می‌شود تا به یک اثر خاص تبدیل شود. پس، در ماجراجویی‌های حماسی این بازی، دوستان خود را هم همراه کنید.

بازی Sky: Children of Light

بازی های موبایلی دونفره

اگر بازی ماجراجویی «آلتو اودیسه» (Alto’s Odyssey) را انجام داده باشید، بازی «اسکای» در واقع نسخه‌ی سه‌ بعدی آن به حساب می‌آید. سبک بصری این دو بازی کاملا مشابه است و هر دو به شما این حس را می‌دهند که در حال دیدن یک خواب رویایی هستید.

در این بازی پلتفرمر، وظیفه‌ی هدایت موجودی شبیه به یک فرشته را برعهده دارید و همراه با او به یک ماجراجویی رنگارنگ می‌روید تا ستارگان سقوط کرده را پیدا کنید. بازی دارای یک بخش چند نفره هم هست که البته رقابتی نیست و فضای خوشایند بازی را حفظ می‌کند.

جهان بازِ بازی Sky: Children of Light پر از شگفتی است و رازهای مختلفی در آن وجود دارد که باید پرده از آن‌ها بردارید. اتمسفر آرام بازی، بیشتر به مدیتیشن شباهت دارد تا بازی. سازندگان وعده داده‌اند تا دنیای بازی را بیش از این‌ها گسترش دهند (از جمله آپدیت اخیر که بخش‌های آنلاین تازه‌ای را به آن اضافه کرده است)، پس اگر به انجام این بازی کنجکاو شده‌اید، با دوست نزدیک خود همراه شوید و به دنیای آن قدم بگذارید.

بازی Among Us

بازی های موبایلی دونفره

بازی «امانگ آس» در سال 2018 توسط استودیوی اینراسلاث (InnerSloth) منتشر شد و تا مدت‌ها یک بازی نسبتا گمنام محسوب می‌شد اما با تشکر از استریمرها و یوتیوبرها، ناگهان مورد توجه بازی‌دوستان قرار گرفت و حالا یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های ویدیویی بازار است. در این بازی که تم فضایی دارد، شما در دو گروه خدمه و ایمپاستر (فریبکار) بازی می‌کنید.

هدف خدمه این است که شخصیت‌های فریبکار را پیدا کنند و ماموریت‌های خود را به درستی انجام دهند. در مقابل، فریب‌کاران باید ضمن خرابکاری، خدمه را نیز بدون اینکه کسی متوجه شود، به قتل برسانند. در پایان هر راند، یک جلسه برگزار می‌شود و در مورد بازیکنان مشکوک رای‌گیری می‌شود.

این بازی برای گوشی‌های هوشمند رایگان است و از آنجایی که در مجموع، یک اثر گفتگومحور به حساب می‌آید، نیازی نیست که مهارت خاصی داشته باشید و گیم‌پلی آن به انجام چند مینی‌گیم خلاصه می‌شود. انجام این بازی در کنار غریبه‌ها امکان‌پذیر است اما اوج لذت آن زمانی است که در کنار دوستان بازی می‌کنید.

بازی BombSquad

بازی های موبایلی دونفره

«بمب اسکواد» همه‌ی اِلمان‌های کارآمد از بازی‌های کلاسیک سبک پارتی را جمع‌آوری کرده است و یک پکیج جذاب به بازی‌دوستان ارائه می‌دهد. این بازی را هم می‌توانید به صورت انفرادی تجربه کنید اما توصیه ما این است که همراه با دوستان یا اعضای خانواده به سراغ آن بروید.

مینی‌گیم‌های بازی را به صورت دونفره، چهارنفره یا هشت‌نفره می‌‎توانید انجام دهید و البته انفجار، حرف اول و آخر را می‌زند. بازی BombSquad یکی از بهترین تجربه‌های آنلاین چندنفره‌ی این روزها در بخش گوشی‌های هوشمند است و از کنترلر یا کیبورد هم پشتیبانی می‌کند.

بازی Vainglory

بازی های موبایلی دونفره

در این بازی رایگان سبک براولر (Brawler) و موبا (MOBA)، بیش از 48 شخصیت مختلف پیش روی شما قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای دارند. با هر کدام از این قهرمانان با توجه به سلیقه و سبک بازی خود، در بخش‌های مختلف می‌توانید به رقابت بپردازید.

بازی Vainglory در بین بازی‌دوستان بسیار محبوبیت زیادی دارد و علت آن، بخش مسابقه‌ای با ریتم سریع و همچنین ویژگی کراس پلتفرم (قابلیت بازی به صورت میان پلتفرمی) است. اگر از طرفداران عناوین سبک میدان جنگ چند نفره آنلاین همانند دوتا 2 (DOTA 2) هستید، در این بازی می‌توانید مسابقات پنج در برابر پنج نفس‌گیری را تجربه کنید.

بازی Fortnite

بازی های موبایلی دونفره

«فورتنایت» نه تنها یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است، بلکه یک پدیده بزرگ محسوب می‌شود که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. شهرت این بازی در حال حاضر به حدی رسیده که حتی کسانی که هرگز بازی نمی‌کنند هم نام آن را شنیده‌اند. بدیهی است که محبوبیت بالای اثر باعث شود تا مخاطبان بیشتری قصد انجامش را داشته باشند و اگر به کنسول یا رایانه‌های شخصی دسترسی ندارید، این کار را بر روی گوشی‌های هوشمند خود می‌توانید انجام دهید.

اگر با سبک «بتل رویال» آشنایی ندارید؛ در این نوع بازی‌ها، تعداد زیادی بازیکن در یک نقشه به مبارزه می‌پردازند و در نهایت تنها یک نفر باید باقی بماند. بازی فورتنایت هم از همین فرمول استفاده می‌کند اما ویژگی‌های خاصی نیز دارد، از جمله قابلیت ساخت و ساز که همین مکانیک گیم‌پلی باعث شده تا با اثر متفاوتی روبرو باشیم.

شما می‌توانید دوستان یا اعضای خانواده را هم به تیم خود بیاورید و به صورت گروهی در مسابقات شرکت کنید. بازی‌های زیادی در این سبک ساخته شده‌اند اما Fortnite جایگاه ویژه‌ای دارد.

بازی Mario Kart Tour

بازی های موبایلی دونفره

همانند «کال آف دیوتی موبایل»، تنها نام برند «ماریو کارت» کافی بود تا طرفداران جذب آن شوند اما سازندگان پا را فراتر گذاشته‌اند و اثر قابل توجهی ساخته‌اند. در بازی Mario Kart Tour نه تنها شخصیت‌های محبوب شما حضور دارند، بلکه مُدهای منحصربه‌فرد آن به همراه آپدیت‌های روزانه باعث شده تا این بازی در ژانر ریسینگ/رقابتی به جایگاه مناسبی برسد. علاوه بر طرفداران ماریو، بازیکنان تازه وارد نیز از این بازی لذت می‌برند و باید آن را یکی از بهترین بازی های اندروید و آی او اس به حساب آورد.

هر کسی که بتواند بهتر از آیتم‌هایش استفاده کند، شانس بیشتری برای پیروزی و اول شدن خواهد داشت، خصوصا وقتی که می‌خواهید دوستان نزدیک خود را شکست دهید! «ماریو کارت تور» کیفیتی نزدیک به نسخه‌های کنسولی دارد و خوشبختانه حتی صفحه نمایش لمسی هم باعث نشده تا از جذابیت‌های آن کاسته شود.

شطرنج

بازی های موبایلی دونفره

وقتی از بهترین بازی های دونفره که در کنار دوست نزدکیتان می‌توانید انجام دهید، صحبت می‌شود، قطعا شطرنج به ذهن نمی‌آید یا حتی اگر هم بیاید، چندان گزینه‌ی مناسبی به نظر نمی‌رسد. با این حال، شطرنج از گذشته تاکنون (به طور دقیق‌تر، از قرن ششم تا به حال)، همواره فوق‌العاده بوده است. با یک جستجوی ساده در فروشگاه‌های گوگل یا اپل، صدها بازی مختلف پیرامون شطرنج پیدا می‌کنید که با آن‌ها می‌توانید دیگران را به چالش بکشید، فقط باید بدانید که پس از حرفه‌ای شدن در این بازی، به آن معتاد خواهید شد.

بازی‌های شطرنج، اکثرا رقابتی هستند اما بعضی از نسخه‌ها همانند Bughouse را می‌توان به صورت تیمی و دونفره هم انجام داد. برای مثال شما مهره‌ای که می‌خواهید حرکت دهید را انتخاب می‌کنید و دوستتان، آن را به انتخاب خودش حرکت می‌دهد. شطرنج سن و سال نمی‌شناسد اما برای بزرگسال‌ها، انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

بازی Minecraft

بازی های موبایلی دونفره

اثری تمام نشدنی که بارها ثابت کرده با خلاقیت و نوآوری می‌توان مخاطب جذب کرد و لزومی ندارد یک اثر حتما گرافیک بالایی داشته باشد تا موفق شود. «ماینکرفت» پرفروش‌ترین بازی تاریخ است و وقتی صحبت از عناوین سندباکس می‌شود، این اثر به تنهایی می‌درخشد. بازی از مکانیک‌های آشنایی استفاده می‌کند که نمونه‌اش را زیاد دیده‌اید: گشت و گذار، معدن کاری، بقا و ساخت و ساز اما در این نسخه، همه‌ چیز جادویی است و البته به شدت اعتیادآور.

در بخش آنلاین بازی Minecraft، می‌توانید وارد دنیاهایی شوید که باورکردنی نیستند و قادر هستید در کنار دوستانتان برای بقا و زنده ماندن تلاش کنید یا فقط به ساخت و ساز بپردازید. نسخه‌ی موبایلی اگرچه کمی ساده‌سازی شده اما تقریبا همه‌ی اِلمان‌های مهم نسخه‌های اصلی را دارد و به همان اندازه می‌تواند شما را راضی کند.

بازی Spaceteam

بازی های موبایلی دونفره

یکی از نکات مثبت بازی‌های موبایلی این است که به خوبی برای گوشی‌ هوشمند شما بهینه‌سازی شده‌اند و آن‌ها را می‌توانید همه جا با خود ببرید اما کمتر اثری به اندازه‌ی «تیم فضایی» از پرتابل بودن موبایل استفاده‌ی کاملی می‌کند. در این بازی، باید با بلوتوث یا وای فای به گوشی یکدیگر متصل شوید و در نقش یک تیم فضایی بازی کنید که هر کسی وظیفه‌ای را برعهده دارد.

بازی Spaceteam که کاملا رایگان عرضه شده، برپایه‌ی همکاری و گفتگو استوار است، تقریبا چیزی شبیه به بازی‌ «حرف نزن و کسی منفجر نمی‌شود» (Don’t Talk And Nobody Explodes). در واقع شما به عنوان فرمانده‌ی سفینه، به بقیه دستوراتی را می‌دهید و باید امیدوار باشید که آن‌ها اجرایش کنند. ایده‌های بازی شاید در تئوری بامزه باشند اما در عمل، بسیار گیج کننده و شلوغ خواهند بود و احتمالا به انفجار سفینه‌ی فضایی شما و کشته شدن همه منجر می‌شود.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های موبایلی دونفره را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*