تلویزیون Neo QLED 8K

تلویزیون Neo QLED 8K و ساندبار سامسونگ سینما را به خانه شما می‌آورند

با تلویزیون Neo QLED 8K و همچنین ساندبار سامسونگ می‌توانید سینما را به خانه خود بیاورید و از تجربه تماشای فیلم با بهترین کیفیت و صدا لذت ببرید.

این روزها تنوع و تعداد محتواهای باکیفیت در حال بیشتر شدن است و در حالی که به دلیل شرایط کرونایی، کاربران ساعت‌های زیادتری را در خانه سپری می‌کنند، زمان بیشتری به تماشای این نوع محتواها اختصاص پیدا کرده است. از سوی دیگر، روش لذت بردن کاربران از تماشای فیلم و محتواهای ویدیویی تغییر پیدا کرده و امروزه شاهد رشد بی سابقه تعداد افرادی هستیم که به جای سینما رفتن، تماشای آنلاین یا دانلود فیلم‌های روز را انتخاب می‌کنند.

اما تغییر در روند تماشای فیلم‌ها به معنای چشم‌پوشی تماشاگران از هیجان و تجربه بصری فوق‌العاده سالن‌های سینما نیست. در حال حاضر سرگرمی‌های خانگی پیشرفت چشمگیری پیدا کرده و باعث شده بتوانید در اتاق خانه‌تان تجربه‌ای مشابه با سالن سینما را داشته باشید. این امر با انتخاب وسایل مناسب میسر می‌شود و شما می‌توانید صدا و تصویری باکیفیت سینمایی را در خانه خود تجربه کنید. در ادامه نکاتی را به شما می‌گوییم و دستگاه‌هایی را معرفی می‌کنیم که کمک می‌کنند بتوانید یک سالن مجهز سینمایی را به خانه خود بیاورید.

با تلویزیون Neo QLED 8K مدل 2021 تمام جزئیات را تماشا کنید

یکی از مهم‌ترین نکات این است که باید تلویزیون خانه شما توانایی بالایی در پخش تمامی صحنه‌ها و جزئیات تصویر داشته باشد. اهمیت این موضوع در هنگام تماشای فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای دوچندان می‌شود. برای برخورداری از این قابلیت، باید تلویزیونی را انتخاب کنید که کنترل زیادی روی ال ای دی‌های خود داشته باشد. تلویزیون Neo QLED 8K 2021 سامسونگ یکی از همین تلویزیون‌ها است که با فناوری کوانتوم مینی ال ای دی – Quantum Mini LED، هزاران LED به هم چسبیده را به طور دقیق کنترل می‌کند.

تلویزیون Neo QLED 8K

این تکنولوژی منحصربه‌فرد سامسونگ با لایه‌ریزی در ابعاد میکرو بر روی هر LED، می‌تواند تصاویر را به طور واضح‌تر و دقیق‌تر به نمایش دربیاورد. لایه‌های میکروی داخل هر LED قادرند نویز غیر طبیعی را در بین هزاران عنصر ال ای دی حذف کنند. بنابراین با این تلویزیون‌ها حتی ریزترین جزئیات تصویر مانند رنگ پوست شخصیت و حتی قطرات عرقش را از دست نمی‌دهید.

فناوری ماتریس کوانتوم سامسونگ

یکی دیگر از نکات مهم، سایه‌های مشکی متمایز و کنتراست بالایی است که باید برای نمایش واقع‌گرایانه صحنه‌های مبارزه در تاریکی در فیلم‌های اکشن داشته باشید. سامسونگ به این منظور فناوری ماتریس کوانتوم – Quantum Matrix را ارائه داده است. این فناوری نسخه‌ای تکامل پیدا کرده از فناوری Dimming Local محسوب می‌شود که برای تلویزیون های سری Neo QLED 8K سامسونگ طراحی و عرضه شده است. به کمک این فناوری، کنتراست واضحی بین مناطق خیلی تاریک و روشن صفحه نمایش ایجاد می‌شود.

فناوری ماتریس کوانتوم سامسونگ باعث می‌شود سطح روشنایی ال ای دی از 10 بیت به 12 بیت افزایش پیدا کند و به این ترتیب تلویزیون می‌تواند نور خود را تا 4096 سطح، یعنی چهار برابر بیشتر از نمایشگرهای معمولی، کنترل کند. این قابلیت، بخش‌های تاریک را تاریک‌تر و بخش‌های روشن را روشن‌تر به نمایش درمی‌آورد و کاربران از تجربه‌ای دقیق‌تر و فراگیرتر لذت خواهند برد. همچنین فناوری ماتریس کوانتوم، برق اضافی بدون استفاده در بخش‌های تاریک صفحه نمایش را به بخش‌های روشن‌تر صفحه منتقل می‌کند تا روشنایی آن را به حداکثر برساند.

وضوح خیره‌کننده تلویزیون Neo QLED 8K

حتما در زمان تماشای فیلم‌های کلاسیک دیده‌اید که کیفیت تصویر آنها نسبت به فیلم‌های امروزی پایین‌تر است. در این زمان ممکن است به این فکر کنید که ای کاش این فیلم‌ها کیفیت تصویر و وضوح بهتری داشتند. اینجاست که تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ به کمک شما می‌آید. این تلویزیون‌ها با استفاده از قابلیت‌های متنوعی مثل مینی LEDهای کوانتوم، ماتریس کوانتوم و پردازنده نئو کوانتومی مجهز به فناوری هوش مصنوعی ارتقای مقیاس قدرتمند، قادر هستند کیفیت و وضوح تصویر فیلم‌ها، حتی فیلم‌های قدیمی‌تر و کلاسیک را به سطح بالاتری برسانند.

پردازنده Neo Quantum در تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ از 16 مدل مختلف شبکه عصبی استفاده می‌کند که هر یک از آنها با فناوری یادگیری عمیق و هوش مصنوعی آموزش دیده، شرایطی را فراهم می‌کنند تا بدون توجه به کیفیت اصلی تصویر فیلم، تصاویری با کیفیت 4K یا حتی 8K را مشاهده کنید.

تلویزیون Neo QLED 8K

فناوری‌های معمولی تنها از یک شبکه عصبی برخوردار هستند، اما پردازنده نئو کوانتوم سامسونگ از 16 مدل شبکه عصبی بهره می‌برد که هر یک از آنها محتوا را طبق وضوح ورودی و کیفیت تصویر تقسیم کرده و در ادامه انواع فاکتورها مانند کنترل لبه، جزئیات و سطح نویز را به طور دقیق آنالیز می‌کنند. پردازنده با این کار وضوح تصویر فیلم را بدون توقف افزایش می‌دهد و حتی فیلم‌هایی که با وضوح و کیفیت پایین‌تری ساخته شده‌اند هم با کیفیت و وضوح بهتری به نمایش درمی‌آیند.

صدای فراگیر و واقعی با ساندبار سامسونگ

برای این که اتاق خانه خود را به یک سالن سینما تبدیل کنید، به یک سیستم صوتی قدرتمند هم نیاز دارید که تجربه شنیداری فراگیر و واقعی را برای شما فراهم کند. تعداد کاربرانی که از تماشای فیلم‌ها در خانه خود لذت می‌برند روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل شاهد رشد درخواست برای تجربه صوتی فوق‌العاده‌ای هستیم که بتواند صداهایی مثل بارش باران یا بلند شدن هواپیما را به صورت طبیعی و واقعی ارائه دهد.

تلویزیون Neo QLED 8K

بلندگوهای با کارایی بالا می‌توانند صدایی فراگیر را به شما ارائه کنند که هم دیوارها و هم سقف را پر می‌کنند. برای ایجاد این تجربه صوتی، سینماهای دالبی اتموس از حداکثر 400 بلندگو استفاده می‌کنند، اما حالا ساندبار HW-Q950A سامسونگ به شما کمک می‌کند تا در خانه خود از تجربه صدای سه بعدی مثل سینما، بدون نصب بلندگوهای اضافی لذت ببرید. این امر با استفاده از بلندگوهای 11.1.4 کاناله و فناوری Dolby Atmos در ساندبار سامسونگ میسر می‌شود.

هماهنگی بین تلویزیون و ساندبار

وقتی برای تماشای فیلم، ساندبار را به تلویزیون خود متصل می‌کنید، به خاطر محدودیت‌های فنی موجود در خصوص سازگاری بین دستگاه‌ها و محتواهای مختلف، بلندگوهای داخلی تلویزیون به طور خودکار غیر فعال می‌شوند تا صدا فقط از طریق ساندبار به گوش شما برسد. اما سامسونگ برای این موضوع نیز چاره‌ای اندیشیده و با بهره‌گیری از تجربه و توانایی‌های خود در صنعت سرگرمی‌های خانگی، به این مشکل غلبه کرده است.

تلویزیون Neo QLED 8K

حاصل این تلاش سامسونگ، فناوری Q-Symphony است که در تلویزیون های سری Neo QLED وارد دنیای سرگرمی‌های خانگی شد. همانطور که گفته شد، پیش از این وقتی از ساندبار استفاده می‌کردید، صدای تلویزیون قطع می‌شد تا صدا را فقط از طریق ساندبارها بشنوید. اما فناوری Q-Symphony باعث می‌شود بین تلویزیون و ساندبار هماهنگی مناسبی شکل بگیرد و با پخش صدا از بلندگوهای هر دو دستگاه، صدای واقعی‌تر و غنی‌تری به گوش شما می‌رسد.

با فناوری Q-Symphony سامسونگ، فضای اتاق و خانه شما با صداهای چند بعدی و شگفت‌انگیز پر می‌شود. ساندبار به تنهایی می‌تواند صدای غنی و عمیقی را منتشر کند، اما این فناوری باعث می‌شود سطح بالاتری از تجربه سینمایی را در خانه خود داشته باشید.

این فناوری‌ها توسط آزمایشگاه صوتی سامسونگ طراحی و ساخته شده‌اند. این آزمایشگاه صوتی سامسونگ در کالیفرنیای آمریکا تاسیس شده و کارشناسان و مهندسان باتجربه و خبره حوزه صدا به منظور توسعه فناوری‌های صوتی گرد هم آمده‌اند تا بهترین تجربه صوتی ممکن را به کاربران محصولات سامسونگ هدیه کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*