کلوت مکث موتور

کلوت مکث موتور در برابر KMC T8 ؛ مقایسه پیکاپ های غول پیکر بازار ایران

در این مطلب قصد داریم دو پیکاپ غول پیکر تازه وارد به بازار ایران یعنی کلوت مکث موتور و KMC T8 کرمان موتور را مقایسه کنیم.

شرکت مکث موتور به تازگی تولید و عرضه پیکاپ دو دیفرانسیل کلوت – Kalut را آغاز کرده است. یکی از اصلی‌ترین رقبای این پیکاپ در بازار کشور KMC T8 کرمان موتور است. ما در این مطلب دو خودرو مذکور را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا مشخص شود کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند.

مقایسه کلوت مکث موتور و KMC T8 از نظر مشخصات فنی

کلوت مکث موتور

شرکت مکث موتور،‌ پیکاپ کلوت را با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری ۱۶ سوپاپ روانه بازار کشور می‌کند که می‌تواند قدرت ۲۱۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و وظیفه انتقال قدرت آن به چرخ‌ها بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی گذاشته شده است.

کلوت مکث موتور

در آن طرف میدان،‌ برای KMC T8 نیز یک پیشرانه ۲ لیتری توربو در نظر گرفته شده است که توانی برابر با ۱۷۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌ها بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی گذاشته شده و این پیشرانه نیز استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد. با توجه به این مسائل مشخص می‌شود که پیکاپ کلوت در زمینه مشخصات فنی نسبت به رقیب خود برتری مطلق دارد.

بررسی دو پیکاپ از نظر امکانات رفاهی و ایمنی

کلوت مکث موتور

پیکاپ کلوت در زمینه امکانات نیز در مقایسه با رقیب خود برتری دارد. این پیکاپ به امکاناتی نظیر سیستم تهویه دستی با نمایشگر دیجیتال،‌ رول بار فلزی با روکش PVC، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و پوشش ضد خش قسمت بار،‌ مجهز شده است که خبری از آن‌ها در KMC T8 نیست. اما در آن طرف میدان کی ام سی T8 نیز به سیستم کنترل فشار باد تایرها مجهز شده است که نمی‌توان آن را در پیکاپ مکث موتور پیدا کرد.

کلوت مکث موتور

علاوه بر این دو خودرو مذکور امکانات مشترکی نیز دارند که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم ورود و استارت بدون کلید،‌ رکاب کناری، آینه‌های کناری برقی، دو کیسه هوا، دوربین و سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.

بررسی ابعاد، اندازه و توان باربری دو خودرو

کلوت مکث موتور

دو اتومبیل مورد بحث در دسته پیکاپ‌های سایز متوسط قرار دارند. طول پیکاپ کلوت مکث موتور برابر با ۵۳۳۰ میلی‌متر، عرض آن برابر با ۱۸۷۰ میلی‌متر و همچنین ارتفاع آن نیز برابر با ۱۸۶۴ میلی‌متر است. در آن طرف طول، عرض و ارتفاع کی ام سی T8 نیز به ترتیب برابر با ۵۳۲۵، ۱۸۸۰ و ۱۸۳۰ میلی‌متر است. فاصله محوری پیکاپ KMC T8 برابر با ۳۰۹۰ میلی‌متر و همچنین فاصله محوری پیکاپ کلوت نیز برابر با ۳۱۰۰ میلی‌متر است. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که فضای اتاق اتومبیل‌های مذکور نزدیک به یکدیگر است.

کلوت مکث موتور

توانایی حمل بار پیکاپ کلوت برابر با ۱۰۰ کیلوگرم بوده و در آن طرف توانایی حمل بار پیکاپ T8 نیز برابر با ۸۴۰ کیلوگرم است. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که پیکاپ کلوت در زمینه ظرفیت باربری نیز نسبت به رقیب خود کمی برتری دارد. علاوه بر این پیکاپ کلوت با وزن ۱۹۲۰ کیلوگرم در مقایسه با رقیب خود ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر است.

قیمت کلوت و کی ام سی T8

پیکاپ کلوت مکث موتور در حال حاضر با قیمت ۷۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به منظور خرید KMC T8 نیز باید مبلغ ۸۶۹ میلیون تومان را کنار بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*