تویوتا C+Pod

تویوتا C+Pod معرفی شد؛ یک خودروی برقی دوست داشتنی که ای کاش به ایران بیاید

تویوتا C+Pod معرفی شد. این خودرو کوچک الکتریکی به شکل ویژه برای تردد در شهرهای شلوغ و آلوده طراحی شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ژاپنی تویوتا که مدتی قبل با معرفی 15 خودرو برقی به صورت همزمان خبرساز شده بود، به تازگی یک خودرو الکتریکی کوچک دیگر را با نام تویوتا C+Pod معرفی و به بازار عرضه کرد. این خودرو که به تازگی به بازار ژاپن عرضه شده می‌تواند دو سرنشین را در خود جای دهد. همچنین برد حرکتی آن با هر بار شارژ حدود 150 کیلومتر اعلام شده است.

تویوتا C+Pod

خودرو الکتریکی کوچک تویوتا به شکل ویژه برای تردد در شهرهای شلوغ و آلوده طراحی شده است. این خودرو که در ابتدای دسامبر فقط برای مشتریان شرکتی و حمل و نقل عمومی عرضه شده بود، اکنون به شکل عمومی قابل سفارش بوده و حتی مشتریان می‌توانند این خودرو را از طریق قراردادهای اقساطی در سراسر کشور ژاپن خریداری کنند.

مشخصات تویوتا C+Pod

تویوتا C+Pod

تویوتا برای محصول الکتریکی خود حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت را در نظر گرفته است که برای بسیاری از رفت و آمدهای روزانه شهری مناسب خواهد بود. این خودرو برای آن دسته از ساکنان کلانشهرهای شلوغ و آلوده که خواهان یک خودرو پاک برای تردد روزانه هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

تویوتا C+Pod

طول تویوتا C+Pod به 2490 میلی‌متر، عرض آن به 1290 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1550 میلی‌متر می‌رسد که چنین ابعادی آن را به یکی از جمع‌وجورترین خودروهای الکتریکی بازار تبدیل کرده است. همچنین این خودرو حدود 670 تا 690 کیلوگرم وزن دارد. انرژی پیشرانه الکتریکی نیز توسط یک باتری لیتیوم یونی 9.06 کیلووات ساعتی تامین می‌شود.

تویوتا C+Pod

باتری این خودرو ظرف مدت 5 ساعت به شکل کامل شارژ خواهد شد. این باتری از نوع باتری‌های بسیار فشرده BEW بوده که به‌سادگی می‌توان آن را بازیافت کرد. شعاع گردشی این خودرو الکتریکی نیز 3.9 متر اعلام شده و به همین دلیل مشتریان برای خروج در پارکینگ‌هایی با فضای کم مشکلی نخواهند داشت. همچنین مشتریان می‌توانند این خودرو را در گزینه‌های رنگی با طراحی رنگ دوگانه یا سه رنگ سفارش دهند.

تویوتا C+Pod

با وجود این که کابین تویوتا C+Pod جمع‌وجور است، اما فضای مناسبی را برای سرنشینان ارائه خواهد کرد. تویوتا برای این خودرو طراحی ساده داشبورد با رنگ‌های سیاه و سفید را در نظر گرفته است که توانسته نمای جذابی را به وجود آورند. هنوز جزئیات قیمتی این خودرو اعلام نشده و مشخص نیست آیا شاهد عرضه آن به بازارهای جهانی نیز خواهیم بود یا خیر.

گالری تصاویر