موتور 4 چرخ های هیدروژنی

این موتور 4 چرخ های هیدروژنی جالب، مخصوص حمل بار ساخته شده‌اند

پروژه موتور 4 چرخ های هیدروژنی، قرار است تحول بزرگی در صنعت حمل و نقل در مسافت‌های کوتاه ایجاد کند. در این مطلب قصد داریم به ابعاد مختلف این پروژه نگاهی بیندازیم.

سلول یا همان پیل های سوختی هیدروژنی، در واقع مبدل انرژی شیمیایی به الکتریکی هستند. از آن جایی که هیدروژن فراوان‌ترین عنصر زمین است پس می‌تواند حدس زد که در آینده به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها حساب شود. اما محدودیت‌ها، نبود تکنولوژی لازم و کارایی پایین پیل هیدروژن، باعث شده که خودروسازان علاقه زیادی به آن نشان ندهند.

مشکلات سوخت هیدروژن

موتور 4 چرخ هیدروژنی

تعداد بسیار کم جایگاه های سوخت هیدروژنی باعث شده که بسیاری از افراد مشهور مثل ایلان ماسک، توسعه خودرو های هیدروژنی را مسخره توصیف کنند. هیوندای با نظرات مدیر عامل تسلا موافق است و به توسعه خودروهای هیدروژنی خود پایان داده است. اما شرکت‌های دیگر مثل هوندا نظر متفاوتی دارند و برنامه بلند مدتی برای تولید خودروهای هیدروژنی در نظر گرفته‌اند. به هر حال مسائل تجاری در کنار بسیاری از موضوعات فنی باعث شده که تا امروز، این مدل از خودروها را در تولید انبوه نبینیم.

ساخت موتور 4 چرخ هیدروژنی

شهر آبردین کشور اسکاتلند میزبان یکی از جذاب‌ترین پروژه های دنیای حمل و نقل است. این پروژه قرار است به بررسی و ساخت نوعی خاص از موتور 4 چرخ ها بپردازد که با سوخت هیدروژن کار می‌کنند.

شرکت «وسایل نقلیه الکتریکی کمکی» یا به اختصار EAV، مسئولیت ساخت این پروژه را بر عهده دارد. هدف اصلی این شرکت، جایگزینی سوخت هیدروژن به جای سوخت‌‌های فسیلی یا باتری‌ها است. آن‌ها معتقدند که سوخت هیدروژن، در مسافت‌های کوتاه کارایی بالاتری نسبت به سایر منابع انرژی دارد و تحقیقات خود را روی این موضوع متمرکز کرده‌اند‌نا.

شرکت EVA همچنین وزن بالای باتری وسایل نقلیه الکتریکی سنگین را عاملی بازدارنده برای توسعه‌ی آن‌ها می‌داند. موضوع دیگر منابع محدود برای ساخت اینگونه از باتری‌ها است.

بنابراین یکی از اهداف مهم این شرکت را می‌توانیم کاهش وزن وسایل باربری الکتریکی بدانیم.

این موتور 4 چرخ هیدروژنی که با نام « EVAH2Cubed eCargo» عرضه خواهد شد و هنوز در مرحله آزمایش است.

سلول های هیدروژنی تعبیه شده در این موتور 4 چرخ، با واکنش‌های شیمیایی می‌توانند انرژی مورد نیاز باتری‌های آن را تامین کنند.

بیشتر بخوانید :هیوندای پروژه خودروهای هیدروژنی خود را متوقف کرده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*