اینتل

هرآنچه اینتل در CES 2022 معرفی کرد

اینتل در نمایشگاه CES 2022 پردازنده‌ها و فناوری‌های چشمگیری را معرفی کرده است که در ادامه به‌طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم.

پس از انویدیا و AMD، نهایتاً اینتل طی رویداد CES 2022 اقدام به معرفی محصولات و دستاوردهای خود کرد. «گرگوری برایانت» (Gregory Bryant)، معاون اجرایی و مدیر کل بخش رایانه‌های شخصی این شرکت به همراه «پروفسور آمنون شاشوا» (Professor Amnon Shashua)، مدیر شرکت تابعه Mobileye، برای ارائه نطق اصلی اینتل به روی صحنه آمدند و به ترتیب به سه بخش رایانه‌های شخصی، پردازنده‌های گرافیکی و فناوری رانندگی خودکار پرداخته شد. در ادامه به هرآنچه اینتل در CES 2022 معرفی کرد نگاهی خواهیم داشت.

محصولات جدید اینتل در CES 2022

پردازنده‌های دسکتاپ سری KS از خانواده نسل دوازدهمی Alder Lake

اینتل سری KS خانواده Alder Lake

همان‌طور که برایانت متذکر شد، اینتل پیش‌تر در سال گذشته پردازنده نسل دوازدهمی Alder Lake – آلدرلیک را برای دسکتاپ عرضه کرد که از معماری دوگانه با تمرکز روی عملکرد گیمینگ برخوردار بود. اینتل هسته‌های متمرکز روی عمکلرد و هسته‌های متمرکز روی بازدهی را در این پردازنده ترکیب کرده بود تا قوی‌ترین و در عین حال پربازده‌ترین پردازنده‌های خود تاکنون را ارائه بدهد.

این شرکت طی رویداد CES 2020 بر اعضای این خانواده‌ افزود و سری جدید پردازنده‌های دسکتاپ KS را معرفی کرد که فرکانس آن در حالت تک هسته‌ای، به 5.5 گیگاهرتز و در حالت چندهسته‌ای به بیش از 5.5 گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده‌ها که به گفته این شرکت سطح جدیدی از عملکرد را به نمایش می‌گذارند، تا انتهای سه‌ماهه اول سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد.

پردازنده‌های لپ تاپ سری H از خانواده Alder Lake

اینتل سری H خانواده Alder Lake برای لپ تاپ

پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake با سری H به لپ تاپ‌ها نیز راه پیدا می‌کنند. اینتل از این سری جدید با 14 هسته و فرکانس 5 گیگاهرتزی رونمایی کرده است که 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل دارد و در واقع بهترین پردازنده گیمینگ دنیا به حساب می‌آید.

نتیجه آزمایش این پردازنده با بازی Hitman 3، حدود 49 درصد نرخ بالاتر نسبت به پردازنده‌ رقیب از AMD بوده است. گفتنی است نرخ فریم بازی Riftbreaker روی این پردازنده 27 درصد بالاتر بوده است. Mountain Blade و Banner Lord هر دو 23 درصد نرخ فریم بیشتری داشته‌اند و Total War: Three Kingdoms نیز با 47 درصد نرخ فریم بالاتر به اجرا در آمده است.

اینتل سری H خانواده Alder Lake برای لپ تاپ

با معماری دوگانه پردازنده‌ اینتل، فعالیت‌های اصلی که نیاز به منابع بیشتری دارند در اولویت قرار می‌گیرند و سایر فعالیت‌ها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. به گفته اینتل، این به کاهش لگ و روان‌تر ساختن انجام چند فعالیت به‌صورت همزمان کمک خواهد کرد.

اینتل انتظار دارد امسال بیش از 100 لپ تاپ جدید بر پایه پردازنده‌های سری H از شرکت‌هایی مثل دل، اچ پی، لنوو، ایسوس و… به عرضه برسد.

نسل سوم پلتفرم Evo اینتل

نسل سوم پلتفرم Evo اینتل

اینتل طی رویداد CES 2022 از سری پردازنده‌های جدیدی با نام سری P پرده برداشته است که شامل 6 پردازنده جدید می‌شود و روی ارائه عملکرد سطح بالا در لپ‌تاپ‌های باریک و سبک متمرکز خواهد بود. گفته می‌شود این پردازنده‌ها تا دو برابر عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های نسل یازدهم خواهند داشت.

علاوه بر این، این شرکت نسل سوم پلتفرم Evo را هم معرفی کرده است که فناوری وای‌فای 6E و پردازنده‌های سری P را در بر می‌گیرد. ضمناً لپ تاپ جدید دل Precision را به‌عنوان بخشی از لاین‌آپ Evo خود به نمایش گذاشته که نوید عملکرد پایدار و عمر باتری طولانی را می‌دهد.

نسل سوم پلتفرم Evo اینتل

در مجموع، 28 پردازنده لپ تاپ جدید از اینتل معرفی شده است و این شرکت انتظار دارد 350 لپ تاپ جدید مجهز به این پردازنده‌ها سال جاری عرضه شود.

اینتل همچنین از فناوری جدیدی به‌عنوان بخشی از پلتفرم Evo رونمایی کرده است که امکان اتصال گوشی همراه، ساعت هوشمند و تبلت به یک لپ تاپ را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند داده‌های مربوط به سلامتی در ساعت هوشمند خود را در صفحه بزرگ‌تر لپ تاپ مشاهده کنند. این فناوری که تعطیلات 2022 در دسترس قرار می‌گیرد، متعلق به استارتاپ Screenovate است که اینتل آن را خریداری کرده است.

پردازنده گرافیکی اینتل Arc

پردازنده گرافیکی اینتل Arc

اینتل پردازنده گرافیکی مستقل خود با نام اینتل Arc – آرک را عرضه خواهد کرد و لپ تاپ دل Alienware X17 مجهز به این پردازنده را نمایش داده است. ایسر Swift X نیز لپ تاپ دیگری است که از این پردازنده گرافیکی بهره خواهد برد. این شرکت با همکاری سایر شرکت‌ها قصد دارند بیش از 50 لپ تاپ و کامپیوتر را با پردازنده گرافیکی Arc به عرضه برسانند.

اینتل به Deep Link نیز پرداخته است که با انتقال هوشمندانه برق بین پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی، عملکرد بهتر و عمر باتری طولانی‌تر به را به دنبال می‌آورد. ضمن اینکه فناوری جدیدی تحت عنوان Hyper Encode را به‌عنوان بخشی از Deep Link به نمایش گذاشته که با نهایت استفاده از سیلیکون موجود، فرایند انکودینگ را سریع‌تر می‌سازد. در واقع این فناوری سرعتی 1.4 برابر سریع‌تر از یک پردازنده گرافیکی مستقل را ارائه می‌دهد.

فناوری‌های رانندگی خودکار

طبق اعلام اینتل، بخش خودروی آن فناوری‌های مورد استفاده در 188 خودروی جدید را تولید کرده و درآمد آن از سال گذشته با رسیدن به 1.4 میلیارد دلار، 40 درصد رشد پیدا کرده است. این شرکت در این قسمت از ارائه‌اش، دستاوردهای خود در عرصه رانندگی خودکار نظیر ساخت دوربین 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه برای بی ام و، دوربین‌های SuperVision، تراشه‌های IQ و… را به رخ کشید و همچنین از هوش مصنوعی گفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*