فید صفحه اصلی

اینستاگرام به زودی تغییراتی بزرگ در فید صفحه اصلی کاربران ایجاد می‌کند

اینستاگرام قصد دارد که تا نیمه اول سال جاری تغییرات جذابی را در فید صفحه اصلی کاربرانش ایجاد کند. برای اطلاع از این تغییرات با ما همراه باشید.

در میان چرخه اخبار داغ مربوط به CES، اینستاگرام نیز اعلام کرده که تغییرات قابل توجهی در فید صفحه اصلی کاربران ایجاد خواهد کرد. هرچند فید استاندارد صفحه Home سر جایش باقی خواهد ماند و قرار است که دو فید جدید به آن اضافه شوند که مطمئنا در میان انبوه کاربران Instagram محبوب خواهند شد.

خبر این فیدهای جدید توسط آدام موسری موسس اینستاگرام که اعلامیه خود را در اینستاگرام و توییتر منتشر کرد، فاش شد. موسری در یک ویدیوی کوتاه توضیح داد که اینستاگرام اکنون در حال آزمایش بر «قابلیت تغییر یا سوییچ کردن بین سه نمای مختلف در صفحه هوم» است. فیدهای جدید شامل فید استاندارد صفحه اصلی و فید Favorites «مورد علاقه» و فید دنبال کننده «Following» هستند.

فید صفحه اصلی

فید صفحه اصلی یا Home

فید هوم همان چیزیست که قبلا استفاده می‌کردید. در واقع این قسمت جایی است که اینستاگرام محتوا را بر اساس علاقمندی‌ها و آنچه که کاربر تمایل بیشتری به دیدنش دارد، رتبه بندی می‌کند. محتوای موجود در این فید خارج از ترتیب زمانی ارائه خواهد شد، در عوض همانطور که گفتیم بر اساس آنچه که شما بیشتر علاقه دارید نمایش داده می‌شود.

فید علاقمندی‌ها یا Favorites

این فید همانطور که از نامش پیداست، به کاربران محتوا و پست‌هایی را نشان می‌دهد که برایشان مهم است و به دنبال کردنشان علاقه دارند. بنظر می‌رسد که کاربران خودشان این موارد دلخواه را انتخاب می‌کنند. موسری گفت که از این فید می‌توان برای دنبال کردن پست‌های افراد مورد علاقه و خانواده و دوستان می‌توان استفاده کرد. اما او در ادامه توضیحی درباره‌ی تنظیم کردن موارد دلخواه در این قسمت به کاربران نداده است و همچنین هنوز فاش نکرده که در صورت وجود محدودیت، هر کاربر چه تعداد علاقمندی می‌تواند داشته باشد.

فید اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید یا Following

سومین و آخرین مورد فید Following خواهد بود. این قسمت جایی است که شما فقط پست‌های مربوط به اکانت‌هایی که دنبال کرده‌اید را می‌توانید ببینید. Mosseri این فید را پیشنهاد می‌کند و می‌گوید که وجود این قسمت بسیار ضروری است، زیرا فید صفحه اصلی (Home) به مرور زمان پیشنهادات و محتواهای دیگری را نیز نشان خواهد داد اما این فید جدید فقط و فقط محتوای اکانت‌هایی که دنبال کرده‌اید را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که محتوای هر دو فید Favorites و Following به ترتیب زمانی نمایش داده خواهند شد که این مسئله احتمالا باعث خوشحالی بسیاری از کاربران اینستاگرام خواهد شد.

فید صفحه اصلی

سال‌ها پیش، اینستاگرام نمایش بر اساس ترتیب زمانی را از فید صفحه هوم خود حذف کرد که این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از کاربرانش شد. بحث فید صفحه هوم به جایی راه نبرد و نتیجه‌ای نداشت، اما خوشبختانه ترتیب زمانی در فید‌های Favorites و Following باز خواهد گشت.

با این حال، به خاطر داشته باشید که در حال حاضر این فیدهای جدید فقط در مرحله آزمایش هستند. بنظر می‌رسد که اینستاگرام قصد دارد تا طی چند هفته آینده این آزمایش را برای یک سری از کاربران ارائه دهد، پس باید صبر کنیم تا این تغییر برای همه صورت بگیرد. موسری می‌گوید که اینستاگرام  امیدوار است این فیدهای جدید را تا نیمه اول سال 2022 برای همه راه اندازی کند. اطلاعات فاش شده همین مقدار بود، در صورت به دست آمدن اطلاعات بیشتر از این تغییرات آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، پس با ما همراه باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*