تخت خواب هوشمند Sleep Number

با تخت خواب هوشمند Sleep Number طعم خوابیدن لذت‌بخش‌تر می‌شود

تخت خواب هوشمند Sleep Number همانند سال‌های گذشته در نمایشگاه CES 2022 ظاهر شد. برای آشنایی با ویژگی‌ها و تغییرات جدید آن با ما همراه باشید.

تخت خواب‌های هوشمند 360 Sleep Number که پایه ثابت نمایشگاه CES هستند، امسال هم در این نمایشگاه دیده می‌شوند. امسال Sleep Number تغییرات جدیدی در تخت خواب خود ایجاد کرده، برای مثال برخی از سنسورهای داخلی آن را ارتقا داده و به آن چراغ مطالعه و لوازم جانبی موبایل اضافه کرده که به آن مبلمان هوشمند می‌گویند. به گفته Sleep Number دلیل اصلی افزایش امکانات تخت خواب‌های هوشمند این است که افراد مسن یا افرادی دچار جراحت شده‌اند راحت‌تر باشند و بیشتر بتوانند استراحت کنند.

Smart furniture یا مبلمان هوشمند، نام دیگری است که روی تخت خواب هوشمند ۳۶۰ گذاشته شده است. با آنکه این تخت خواب شبیه تخت‌های فانتزی بنظر می‌رسد، اما برای داشتن خواب مفید و دوری از یک سری مشکلات طراحی شده است. به عنوان مثال، این تخت هوشمند دارای وسایل کمک حرکتی برای آن دسته از افرادی است که برای خوابیدن و بلند شدن از تخت به کمک بیشتری نیاز دارند. همچنین این محصول برای جلوگیری از نویز‌های محیط اطراف دارای فناوری صوتی و کاهش نویز است.

تخت خواب هوشمند Sleep Number

 

از دیگر امکانات تخت خواب هوشمند Sleep Number می‌توان به پورت‌های شارژ، چراغ‌های مطالعه داخلی و فضای ذخیره سازی اشاره کرد. این تخت خواب دارای نورپردازی محیطی است که برای کمک به حفظ ریتم شبانه روزی طراحی شده است.

در مورد خود تخت باید گفت که به نظر می‌رسد امسال Sleep Number مایل است تخت 360 را به عنوان یک وسیله مراقبت از سلامتی درنظر بگیرد، اگرچه به نظر می‌رسد که این تغییرات به جای معرفی ویژگی‌های جدید پیشگامانه، بر پیشرفت و ارتقای قابلیت‌های هوشمند آن تمرکز کرده‌اند.

به گفته‌ی Sleep Number تخت خواب 360 جدید می‌تواند به طور مداوم سلامت عمومی اشخاص، رفتارهای سالم برای خواب و مشکلات مربوط به خواب را کنترل کند و به افرادی که می‌خواهند از این تخت خواب‌ها استفاده کنند، افرادی که همراه بیمارند و به پزشکان پیشنهادات و نظراتی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، با گذشت زمان هوش مصنوعی تخت می‌تواند اتفاقات غیرعادی را تشخیص داده و فردی که روی آن خوابیده را از خاموش یا غیرفعال شدن چیزی مطلع سازد.

با آنکه Sleep Number همیشه در تخت‌خواب‌هایش آمار و گزارش‌هایی از وضعیت سلامتی افراد ارائه می‌کرد، اما حالا در نسخه جدیدش قوه‌ی ادراک آن به حدی پیشرفت کرده که می‌تواند به کاربران در مورد خطر ابتلا به بیماری‌ها و شرایطی مثل بی‌خوابی، آپنه خواب یا حوادث قلبی را هشدار دهد. اما این بدان معنا نیست که تخت خواب هوشمند Sleep Number بتواند شرایط پزشکی حال حاضر شما را به طور کامل و دقیق تشخیص دهد. این امر نیاز به مجوز FDA دارد که حتی پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمند هم هنوز به آن دسترسی ندارند.

تخت خواب هوشمند Sleep Number

کمپانی سازنده این تخت خواب می‌گوید که برای خلاقیت و نوآوری تخت خواب هوشمند ۳۶۰ خود از دیتای بیش از ۱۲ میلیارد ساعت خواب استفاده کرده است. جدا از به‌روزرسانی‌های نرم افزاری، این محصول برای به‌روزرسانی‌های ظاهری تغییرات کوچکی مثل افزودن منسوجات با فناوری پیشرفته، اجزای ضد میکروبی و فوم تزریق شده با گرافیت به آن داده که ظاهرا با ورود جریان هوا، دمای محیط خواب را خنک نگه می‌دارد.

به طور خلاصه، Sleep Number می‌گوید که این تخت هوشمند ۳۶۰ درجه‌ای قادر به اندازه گیری دائم دمای بدن برای ساخت میکرواقلیم‌ها و همچنین بهبود جریان هوا با بالا بردن سر بدون به خطر انداختن ستون فقرات است. همچنین برای افراد مسن یا کسانی که جراحت دارند می‌توان ارتفاع را به گونه‌ای تنظیم کرد که راحت‌تر به رختخواب بروند و از آن بلند شوند. با آنکه این ویژگی‌ها به اندازه قابلیت گرم کردن پا که در تخت هوشمند سال ۲۰۱۷ دیده شد جذاب و سرگرم کننده نیستند، اما به خاطر داشته باشید که دسترسی، دقت بالا و سهولت استفاده همیشه بیش از هر چیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

تخت خواب‌های هوشمند ۳۶۰ جدید از سال ۲۰۲۳ با شروع قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. مبلمان هوشمند نیز در ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود، اما Sleep Number هنوز قیمت آن را مشخص نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*