بلک بری

امروز، پایان عمر گوشی های بلک بری است؛ زنده باد اندروید و iOS

و بلاخره امروز بلک بری به پایان راه خود رسید و گوشی‌هایی که از سیستم عامل انحصاری آن استفاده می‌کنند دیگر کار نخواهند کرد.

امروز آخرین روزی است که گوشی‌های بلک بری مجهز به سیستم عامل انحصاری این کمپانی کار می‌کنند. پس از 4 ژانویه (14 دی)، این گوشی‌ها دیگر قادر نیستند تا خدماتی که مشتریان را ترغیب به خریدشان کرد را ارائه دهند.

از فردا خدماتی که نیاز به اتصال بیسیم دارند در گوشی‌های دارای سیستم عامل بلک بری 10، 7.1 یا قدیمی‌تر و همچنین تلبت PlayBook خاموش شده و دیگر کار نخواهند کرد. در پست یادآوری که این کمپانی منتشر کرد اشاره شده که همه برنامه‌هایی که نیاز به اتصال به شبکه و وای فای دارند از کار خواهند افتاد. این بدان معناست که دیگر با این گوشی‌ها حتی نمی‌توان تماس گرفت یا پیامک داد و حتی امکان تماس اضطراری نیز ندارند. البته کسانی که گوشی بلک بری با سیستم عامل اندروید از سری Priv ،KeyOne و Key2 دارند نیازی نیست نگران باشند.

و اما تعطیلی سرویس‌هایی که بلک‌بری به واسطه آن‌ها معروف و محبوب بود به داستان نابودی این سیستم عامل و نزول برند بلک بری برمی‌گردد که پروسه‌اش از 10 سال پیش آغاز شد. در این داستان با یک کمپانی روبرو هستیم که پس از عرضه نخستین گوشی آیفون، تصمیم گرفت به رقابت با گوشی‌های تمام لمسی بپردازد. در نهایت مشخص شد کیبورد فیزیکی QWERTY و سرویس‌هایی با اتصال سریع، ایمن و پایدار کافی نبودند و حتی وفادارترین کاربران این برند تصمیم به استفاده از دستگاه‌های جدید با سیستم عامل اندروید و iOS گرفتند.

این کمپانی زمانی سهم بسیار زیادی از بازار داشت و همه مدیران و تاجران موفق یک گوشی بلک بری در جیب خود داشتند. سال‌های 2001 تا 2007 دوران طلایی و اوج گوشی‌های این کمپانی با سیستم عامل انحصاری خود بود تا اینکه اپل با معرفی آیفون در سال 2007، زمینه‌ساز سقوط این برند محبوب کانادایی شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*