رنو و برلیانس

شرکت مشترک رنو و برلیانس در چین ورشکست شد

با اعلام ورشکستگی شرکت مشترک رنو و برلیانس در چین، این خودروساز فرانسوی بار دیگر برای استحکام جایگاه خود در بزرگترین بازار خودرویی جهان با شکست مواجه شد.

شرکت مشترک رنو و برلیانس در چین به دلیل مشکلات مالی ورشکست شد. این خودروساز فرانسوی در حالی بار دیگر در بازار چین با شکست مواجه می‌شود که هنوز نتوانسته مشکلات مالی خود را برطرف سازد. گفتنی است رنو در آوریل سال 2020 میلادی نیز به دلیل زیان‌های مالی مجبور شد شرکت سرمایه‌گذاری مشترک خود با دانگ فنگ موتور را بفروشد.

ورشکستگی شرکت مشترک رنو و برلیانس در چین

رنو و برلیانس

شرکت مشترک رنو و برلیانس طی هفته قبل نتوانست حقوق کارکنان خود را پرداخت کند که این موضوع به خوبی مشکلات مالی شدید این شرکت را نشان می‌دهد. علاوه بر این، برلیانس نیز در ماه نوامبر سال 2021 اعلام کرد دیگر قادر به پرداخت هزینه‌های این شرکت نیست. مبلغی بدهی این خودروساز چینی به 8.2 میلیارد دلار می‌رسد که این موضوع قطعا روی اتحاد رنو برلیانس نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رنو و برلیانس

چنین اتفاقاتی برای شرکت رنو که برای حل مشکلات مالی خود سخت در تلاش است، یک شکست بسیار بزرگ محسوب می‌شود. چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو در جهان برای خودروسازانی چون فولکس واگن و جنرال موتورز به منبع درآمد مهمی تبدیل شده و آنها از حضور در این بازار نهایت سودآوری را تجربه کردند.

شرکت رنو نیز قصد داشت همانند فولکس واگن و جنرال موتورز با ایجاد شرکت مشترک با خودروسازان چینی به سودآوری برسد و پروژه‌های الکتریکی‌سازی محصولات خود را با منابع مالی بیشتری دنبال کند، اما تاکنون این خودروساز به اهداف خود دست پیدا نکرده است. البته اکنون رنو قصد دارد طی اتحاد با جیلی که در بازار چین از جایگاه بهتری بهره می‌برد مشکلات خود را برطرف کند.

رنو و برلیانس

رنو در 21 دسامبر سال 2021 برخی از جنبه‌های اتحاد با جیلی را مشخص کرد. در واقع رنو قصد دارد خودروهای پلاگین هیبریدی را با استفاده از کارخانه‌های جیلی در چین برای این بازار به تولید برساند. در طرف مقابل نیز جیلی با استفاده از کارخانه رنو-سامسونگ در کره جنوبی به صادرات معاف از مالیات خودروهای لینک اند کو به آمریکا روی خواهد آورد؛ به بیانی دیگر، رنو به کمک جیلی بار دیگر حضور پررنگی را در بازار چین تجربه خواهد کرد و جیلی نیز به کمک رنو وارد بازار آمریکا خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*