لپ تاپ دل XPS 13 پلاس

نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل زیباتر از همیشه از راه رسید

نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل رونمایی شد. در لپ تاپ دل XPS 13 پلاس توجه ویژه‌ای به طراحی شده است تا این اولترابوک بتواند زیبایی و کارایی را در کنار هم عرضه کند.

لپ تاپ دل XPS 13 یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت دل است و می‌توان آن را حتی پادشاه طراحی لپ تاپ به حساب آورد. حالا این شرکت آمریکایی از نسل جدید این لپ تاپ با نام دل XPS 13 پلاس با طراحی کاملا جدید رونمایی کرده است. این لپ تاپ از حاشیه‌های بسیار باریک، ترکپد بزرگ هپتیک و کلید‌های Fn لمسی بهره می‌برد.

لپ تاپ دل XPS 13 پلاس ؛ اولترابوکی زیبا و توانمند

لپ تاپ دل XPS 13 پلاس

در طراحی جدید دل، کیبورد کل عرض لپ تاپ را پوشانده‌ است تا شاهد دکمه‌های بزرگ‌تر و به تبع آن یک تجربه تایپ راحت، روان و بهینه باشیم. علاوه بر این، دل ردیف بالایی کیبورد که دکمه‌های Fn قرار داشتند را با دکمه‌های لمسی جایگزین کرده است. در نگاه اول شاید دکمه‌های لمسی Fn خیلی ایده جالبی به نظر نرسد، ولی دل اعلام کرد که این کار را بی‌دلیل انجام نداده است.

در واقع با این کار فضای کافی برای خنک کردن تراشه ۲۸ وات سری P اینتل با ۱۴ هسته و ۲۸ ترد فراهم شده است. همچنین کاربران می‌توانند در نرم افزار دل بین کلید‌های Fn و مدیا سوییچ کنند.

مشخصات فنی دل XPS 13 Plus

لپ تاپدل XPS 13 Plus
سیستم عاملویندوز 11 Home، ویندوز 11 پرو
صفحه نمایش۱۳.۴ اینچ، نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰، در رزولوشن‌های ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل ، ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ پیکسل یا ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل؛ صفحه لمسی یا غیر لمسی،‌ پنل LCD یا OLED
پردازندهاینتل Core i5-1240P / اینتل Core i7-1260P / اینتل Core i7-1270P / اینتل Core i7-1280P
گرافیکاینتل Iris X
رم
  • ۸ گیگ LPDDR5
  • ۱۶ گیگ LPDDR5
  • ۳۲ گیگ LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی
  • ۲۵۶ گیگابایت PCIe 3
  • ۵۱۲ گیگابایت PCIe 4
  • ۱ ترابایت PCIe 4
  • ۲ ترابایت PCIe 4
دوربین جلو720p
امنیتباز کردن قفل با استفاده از صورت (ویندوز هلو) یا اثر انگشت
ارتباطاتاینتل Killer Wi-Fi 6E 1675 (AX211) (2×2)، بلوتوث ۵.۲
درگاه‌هادو پورت تاندربولت 4 USB-C
صدااسپیکر چهارگانه
باتریباتری ۵۵ وات بر ساعت
ابعاد۱۵.۲۸ در ۲۹۵.۳ در ۱۹۹.۰۴ میلی‌متر
وزن۱.۲۴ کیلوگرم
رنگپلاتینی، گرافیتی

دل همچنین طراحی ترکپد را تغییر داده و حالا آن را زیر یک صفحه شیشه‌ای در پایین کیبورد قرار داده است که باعث می‌شود نامرئی به نظر برسد. در ترکپد این لپ تاپ از موتور هپتیک استفاده شده است که یعنی اگرچه حرکت نمي‌کند، ولی با این وجود در هنگام فشار دادن حس خوب کلیک به شما منتقل خواهد شد.

لپ تاپ دل XPS 13 پلاس

در لپ تاپ XPS 13 Plus دل همه چیز دور محور طراحی قرار گرفته است. این گجت جذاب از نمایشگر ۱۳.۴ اینچی InfinotyEdge بهره می‌برد که در گران‌ترین نسخه دارای پنل اولد و رزولوشن 4K خواهد بود. همچنین برای ارائه یک تجربه صوتی فوق‌العاده به کاربر، دو اسپیکر به سمت بالا در زیر کیبورد قرار گرفته است و دو اسپیکر نیز به سمت پایین قرار دارند.

حتی وب‌کم نیز تغییر کرده است. البته هنوز با یک نمونه 720p مواجه هستیم ولی حالا دل از دو دوربین ( یکی RGB و دیگری IR) برای کیفیت بهتر بهره گرفته است. پیشتر IR/RGB در یک دوربین ادغام شده بودند که سبب می‌شود پیکسل‌های قسمت IR و ویندوز هلو تا ۲۰ درصد از دست بروند.

قدرت پردازشی این لپ تاپ توسط چیپ‌های نسل دوازدهم Core-i5 یا Core-i7 اینتل تامین می‌شود که در کنار ۳۲ گیگ رم و حدکثر ۲ ترابایت جافظه ذخیره‌سازی PCIe قرار گرفته‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت که با قوی‌ترین عضو از سری XPS 13 طرف هستیم.

لپ تاپ دل XPS 13 پلاس همچنین از دو درگاه تاندربولت 4 بهره می‌برد و در بخش نرم افزاری نیز شاهد حضور ویندوز 11 هوم و پرو هستیم. البته اگر نسخه دولوپر ادیشن XPS 13 Plus آن را خریداری کنید، می‌توانید از Ubuntu لذت ببرید. این لپ تاپ در دو رنگ پلاتینی وگرافیتی عرضه خواهد شد. تا به این لحظه قیمت کانفیگ‌های مختلف این لپ تاپ اعلام نشده است؛ اما می‌توان در بهار انتظار عرضه آن به بازار را داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*