پردازنده Core i9

اینتل: پردازنده Core i9 جدید ما سریع‌تر از پردازنده M1 Max اپل است!

اینتل در ادعایی جالب می‌گوید پردازنده Core i9 نسل 12 این کمپانی که اخیراً معرفی شده، از پردازنده M1 Max اپل قدرتمندتر است و آن را شکست می‌دهد.

اینتل سرانجام در نمایشگاه CES 2022 از پردازنده های موبایل نسل 12 خود که مبتنی بر core i9 هستند رونمایی کرد و در اقدامی هیجان‌انگیز، آن‌ها را سریع‌ترین پردازنده های موبایل دنیا خواند. این جمله، خبر آن را می‌دهد که پردازنده موبایل اپل یعنی M1 هم توانایی رقابت با محصول جدید اینتل را ندارد. اینتل تایید کرده پردازنده های موبایل i9 از هر چیزی سریع‌تر هستند.

پردازنده Core i9

تست های جدیدی که روی هر دو پردازنده انجام شده، ادعای اینتل را در سریع‌تر بودن تایید می‌کند اما این همه چیز نیست. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که پردازنده M1 اپل، عملکرد تقریبا مشابهی دارد ولی این کار را با مصرف برق پایین‌تری انجام می‌دهد. بنابراین پردازنده های موبایل نسل 12 اینتل، مصرف برق بالاتری نسبت به M1 دارند و این موضوع روی عملکرد باتری تاثیرات منفی زیادی خواهد داشت.

بررسی فنی پردازنده موبایل intel Core i9 

در ادامه به بررسی مشخصات فنی پردازنده موبایل نسل 12 اینتل می‌پردازیم.

فرکانس، تعداد هسته و رشته ها

این پردازنده‌ ها در فرکانس بالای 5GHz هستند و با 14 هسته و 20 رشته، تاج پادشاهی پردازنده های موبایل را به Intel Core i9 12900HK می‌دهند.

تجربه بازی سریع‌تر در پردازنده موبایل core i9 نسل 12

نسل جدید پردازنده های موبایل اینتل عملکرد بی‌نظیری در بخش بازی های موبایل دارند. پردازنده‌های نسل 12 جدید یعنی Intel-H Series نسبت به نسل قبلی خود یعنی Intel Core i9-11980HK تا 28% بهتر عمل می‌کند. کارایی این سری فقط محدود به بازی های موبایل نمی‌شود و در بخش تولید محتوی هم شاهد نمرات فوق‌العاده‌ای هستیم. برای مثال پردازنده های موبایل نسل 12 اینتل در رندرهای سه بعدی 43% بهتر نسبت به نسل قبلی خود هستند.

سازگاری با انواع RAM

برای اولین بار در پردازنده های موبایل سری H اینتل شاهد پشتیبانی از ماژول های DDR5/LPDDR5 و DDR4/LPDDR4 با سرعت بالای 4800 MT/s هستیم.

سرعت بالای وای فای

اینتل با استفاده از وای فای 6E مجتمع در پردازنده های نسل 12 خود توانسته به سرعت انتقال اطلاعات بسیار بیشتری دست پیدا کند. سرعت انتقال اطلاعات در این نسل، سه برابر بیشتر از پردازنده‌های قبلی است. با این ویژگی کاربران می‌توانند تجربه بسیار بهتری در استریم داشته باشند.

پشتیبانی از تاندربولت 4

اینتل به لطف تاندربولت 4 توانسته تجربه بسیار بالاتری در ارتباطات با سیم داشته باشد. سرعت انتقال اطلاعات در این بخش به 40 Gbps می‌رسد که شگفت انگیز است.

اینتل تا اینجای کار نمایش فوق العاده‌ای در نمایشگاه CES 2022 داشته است و در پایان عنوان کرده که این سری از پردازنده های موبایل نسل 12 اینتل به زودی به لپ تاپ ها هم می‌آیند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*