فهرست ۱۰ گوشی برتر انتهای سال ۲۰۲۱

انتوتو لیست ۱۰ گوشی برتر انتهای سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد

بنچمارک معروف انتوتو – AnTuTu لیست ۱۰ گوشی برتر انتهای سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده که شامل بهترین گوشی‌های میان رده و پرچمدار می‌شود.

طی سال گذشته چندین گوشی هوشمند میان رده جذاب به بازار آمدند. برخی از آنها رواج بیشتری یافتند و در ذهن کاربران جاودانه شدند اما برخی دیگر گر چه قابل قبول بودند اما نتوانستند خوش بدرخشند.

اما در میان انبوهی از دستگاه‌های جدید، برخی به لحاظ عملکردی از رقبای خود پیشی گرفتند. حال توسعه دهندگان بنچمارک انتوتو طبق معمول برای رتبه بندی گوشی‌های هوشمند میان رده از نظر عملکردی تلاش خود را کرده‌اند.

۱۰ گوشی برتر انتهای سال ۲۰۲۱

اکنون وبسایت انتوتو ده تا از برترین گوشی‌های هوشمند میان رده سال 2021 را در دسامبر معرفی کرده و این رتبه بندی نهایی است. ناگفته نماند که این رتبه بندی در خصوص دستگاه‌های موجود در چین است و رتبه جهانی گوشی‌های میان رده مسلماً متفاوت خواهد بود. تمامی شرکت کنندگان در این Top 10 بیش از 500 هزار امتیاز کسب کرده‌اند.

فهرست ۱۰ گوشی برتر انتهای سال ۲۰۲۱

در ابتدا بگوییم که 9 تا از این گوشی‌ها دارای تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون هستند و به لحاظ پردازنده، کوالکام در صدر جدول است. همچنین 8 گوشی از این 9 گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 778G و 778G پلاس هستند و تنها یکی از آنها دارای تراشه اسنپدراگون 780G است.

تنها گوشی هوشمندی که توانسته انحصار اسنپدراگونی‌ها را درهم بشکند و در جایگاه نهم قرار بگیرد، Oppo Reno6 5G با تراشه دایمنسیتی 900 است. پیشتاز این جدول رتبه بندی، iQOO Z5 است که با امتیاز 567524 توانسته در جایگاه نخست بنشیند و دو گوشی Honor 60 Pro و Oppo Reno7 5G را پشت سر بگذارد.

جایگاه چهارم را گوشی Mi 11 Lite از برند شیائومی با اسنپدراگون 780G تصاحب کرده و نهایتاً مقام پنجم به Honor 60 می‌رسد. پس از آن به ترتیب شیائومی Civi، آنر 50 پرو، آنر 50، اوپو رنو 6 فایوجی و هواوی نوآ 9 پرو قرار دارند.

بنچمارک قدرتمندترین گوشی‌ها منتشر شد

فهرست ۱۰ گوشی برتر انتهای سال ۲۰۲۱

بنچمارک قدرتمند و معروف AnTuTu علاوه بر رتبه بندی گوشی‌های میان رده به رتبه بندی گوشی‌های پرچمدار سال 2021 نیز پرداخته است. از زمان عرضه گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 4s پرو در اکتبر 2021، همچنان در صدر جدول قرار دارد. این عملکرد بی‌نظیر به لطف چیپست پرچمدار اسنپدراگون 888 و حافظه رم بی‌سابقه 16 گیگابایتی است.

به گفته این بنچمارک، لیست گوشی‌های پرچمدار برتر سال 2021 به علت در دسترس نبودن اطلاعات کافی درباره اسنپدراگون 8 نسل 1 شامل گوشی‌های دارنده این چیپست نیستند. انتظار می‌رود که طی ماه‌های آینده، زمانی که این تراشه روی دستگاه‌های بیشتری آزمایش شد، موتورولا موتو اج ایکس 30 – Moto Edge X30 و شیائومی 12 پرو – Xiaomi 12 Pro در صدر جدول قرار بگیرند. (گوشی‌های اپل در این رتبه بندی جایی ندارند.) برای رسیدن به یک جمع بندی باید حداقل هزار دستگاه با تراشه جدید تست شوند.

تنها گوشی هوشمند منعطفی که توانسته در جایگام چهارم این لیست قرار بگیرد، Oppo Find N است و الباقی گوشی‌های منعطف  صلاحیت لازم را نداشتند.