کارت گرافیک RX 6500 XT

ای ام دی با کارت گرافیک اقتصادی RX 6500 XT به نمایشگاه CES 2022 آمد

امسال نمایشگاه CES 2022 پر از سخت افزارهای مختلف است و شرکت AMD هم با کارت گرافیک RX 6500 XT جدید خودش پا به این نمایشگاه گذاشته است.

کارت های گرافیک AMD همیشه نسبت به هم رده‌های خود قیمت بهتری داشتند. این سخت افزار با قیمت اقتصادی و بسیار رقابتی فقط 199 دلار عرضه شده است. اگر این قیمت را در کنار بازی های سبک و کمبود شدید کارت‌ های گرافیک در نظر بگیریم، می‌توانیم فروش بسیار خوبی را از RX 6500 XT انتظار داشته باشیم.

مشخصات فنی کارت گرافیک RX 6500 XT

کارت گرافیک RX 6500 XT از یک پردازنده با معماری 6 نانومتری بهره می‌برد و شرکت AMD ادعا کرده که این کارت گرافیک، پایدارترین نرخ کلاک GPU را تا اکنون در فرکانس 2.4GHz بدست آورده است. همچنین این کارت گرافیک از 16 شتاب دهنده سخت افزاری (hardware ray accelerators)، 16 مگابایت کش و رابط کاربری AMD Adrenaline بهره می‌برد. این رابط کاربری به مدیریت و به روز رسانی بهتر کارت گرافیک های AMD کمک بسیار می‌کند.

شرکت AMD رقابت بسیار جالبی را با انویدیا در این کلاس از کارت‌های گرافیک شروع کرده است. قیمت رقابتی و عملکرد بی‌نظیر RX 6500 XT باعث شده که بسیاری از گیمرهایی که از کارت‌های گرافیک مثل انویدیا GTX 1650 استفاده می‌کردند، به تعویض سخت افزار خود فکر کنند.

کارت گرافیک اقتصادی RX 6500 XT

تست هایی که شرکت AMD از محصول خود ارائه داده هم موضوع بهتر بودن آن‌ها را نسبت به انویدیا GTX 1650 تایید می‌کند. کارت گرافیک RX 6500 XT در بازی Age of Empires 4، با 23% عملکرد بهتر نسبت به رقیب خود ظاهر شده است. بازی Resident Evil: Village با رزولوشن 1080p و بالاترین سطح گرافیکی هم 59% نسبت به انویدیا بهتر عمل کرده است.

سیستم Fidelity FX Super Resolution در گرافیک‌های AMD

وقتی قابلیت Fidelity FX Super Resolution یا به اختصار FSR را در کارت‌های گرافیک AMD فعال کنید، تمامی بهبودهای یاد شده باز هم بهتر می‌شوند. این قابلیت، رقیب تکنولوژی DLSS کارت‌های گرافیک انویدیا محسوب می‌شود. در این تکنولوژی با آپ‌ اسکیل (upscales) کردن تنظیمات و بدون کاهش گرافیک بازی، شما فریم ریت بهتری خواهید داشت.

با فعال بودن Fidelity FX Super Resolution در کارت گرافیک RX 6500 XT، می‌توانید بازی Call of Duty: Vanguard را با تنظیمات 89 فریم بر ثانیه در رزولوشن 1080p و با بالاترین کیفیت گرافیکی اجرا کنید. اگر این موضوع نبود شما به عددی بالاتر از 61 فریم بر ثانیه دست پیدا نمی‌کردید.

همین موضوع بازی Deathpool را از 62 fps به 80 fps و Far Cry 6 را از 59 fps به 84 fps بهبود می‌دهد. باز هم تاکید می‌کنیم، بدون کاهش کیفیت، در بالاترین تنظیمات گرافیکی و رزولوشن 1080p.

کارت گرافیک اقتصادی RX 6500 XT

هرچند که AMD قیمت این محصول را در نمایشگاه CES 2022 حدود 199 دلار اعلام کرده است اما همان طور که می‌دانید بازار سخت افزار گرفتار کمبود شدید کارت گرافیک است و همین موضوع روی قیمت رقابتی محصول جدید AMD تاثیر منفی می‌گذارد. اما ما امیدوار هستیم که AMD برنامه خوبی برای عرضه اولیه آن داشته باشد و عاشقان دنیای گیم را ناامید نکند.

کارت گرافیک RX 6500 XT شرکت AMD برای اولین بار در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشته شد و در تاریخ 29 دی (19 ژانویه) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. نظر شما در مورد رقابت AMD  و Nvidia چیست؟ کدام سازنده عملکرد بهتری در این زمینه داشته‌ است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*