خودرو جدید بی ام و

رنگ بدنه خودرو جدید بی ام تغییر می‌کند + ویدیو

خودرو جدید بی ام و با قابلیت تغییر رنگ بدنه معرفی شد. بی ام و در نمایشگاه CES 2022 برای نخستین بار فناوری تغییر رنگ اختصاصی خود را به معرض نمایش گذاشت.

بی ام و در نمایشگاه CES 2022 که در شهر لاس وگاس آمریکا در حال برگزاری است برای نخستین بار از فناوری تغییر رنگ خود پرده برداشت. این خودروساز آلمانی فناوری جدید خود را روی یک دستگاه کراس اوور الکتریکی iX به نمایش گذاشت. بی ام و برای دستیابی به قابلیت تغییر رنگ بدنه، از پنل های نازک E Ink در این خودرو استفاده کرده است. مدیران این شرکت آن را یک فناوری اختصاصی می‌دانند که با فشردن یک دکمه فعال شده و می‌تواند ظرف مدت چند ثانیه رنگ خودرو را به طور کامل تغییر دهد.

ویدیو خودرو جدید بی ام و با قابلیت تغییر رنگ بدنه

تصاویر و ویدیوهایی که از فناوری تغییر رنگ بی ام و منتشر شده نشان می‌دهند رنگ بدنه بی ام و iX ظرف چند ثانیه از خاکستری به سفید تغییر می‌کند. همچنین می‌توان روی بدنه خودرو سایه های ترکیبی و فانتزی را نیز اجرا کرد.

بی ام و برای دستیابی به چنین قابلیتی از پنل های E Ink یا همان جوهر الکتریکی استفاده کرده است (چیزی شبیه به نمایشگر کتاب خوان ها). طراحان BMW، نوارهای کاغذ الکترونیکی رو با لیزر برش داده و روی اجزای مختلف بدنه خودرو نصب کرده‌اند.

گفتنی است خودروسازان هر ساله در نمایشگاه CES اختراعات و فناوری‌های نوآورانه‌ای را به معرض نمایش می‌گذارند، اما بسیاری آنها تولید و به بازار عرضه نمی‌شوند، از این رو مشخص نیست قابلیت تغییر رنگ بی ام و در آینده نزدیک به محصولات این خودروساز آلمانی راه پیدا کند یا خیر.