خودرو برقی Vision-S سونی

سونی از خودرو برقی Vision-S در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد؛ رقیب جدید تسلا

کمپانی سونی در CES 2022 نمونه آزمایشی خودرو برقی Vision-S را به نمایش گذاشت. البته این یک SUV است و با ویژن-اس سدان که قبلا دیده بودیم، فرق می‌کند.

دو سال قبل سونی با رونمایی از خودرو برقی Vision-S در نمایشگاه CES، چشم‌ها را به خود دوخت و حتی تست جاده‌ای آن را هم آغاز کرد. امسال نیز غول ژاپنی با نمونه آزمایشی دیگری در لاس‌وگاس ظاهر شده است تا خود را برای حضور احتمالی در بازار اتومبیل آماده کند.

خودرو برقی Vision-S سونی

سونی در حال تشکیل کمپانی تازه‌ای به نام Sony Mobility است؛ با این هدف که فناوری‌هایش را به عرصه خودروسازی تزریق کند. این یعنی کمپانی ژاپنی در همکاری با خودروسازان، برخی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی خود را روی نمونه‌های آزمایشی، تست می‌کند.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی هم سرانجام اذعان کرد که این کمپانی در حال بررسی شرایط برای عرضه تجاری یک خودرو الکتریکی است. البته برای عمل به این حرف، به نظر می‌رسد راه دشواری وجود داشته باشد و خود یوشیدا هم آن را گامی جسورانه به سمت آینده می‌داند.

مشخصات خودرو برقی Vision-S سونی

اس یو وی به نمایش درآمده در CES 2022 با حداکثر ظرفیت 7 نفر، دارای سیستم تمام چرخ متحرک و دو پیشرانه 200 کیلووات است. با وزن 2480 کیلوگرم و ابعاد 490 در 193 در 165 سانتی‌متری، می‌تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت برسد.

سونی SUV الکتریکی ویژن-اس را متمرکز بر امنیت، انطباق‌پذیری و محیط زیست توصیف کرده است. این نمونه آزمایشی، 40 سنسور در داخل و خارج از کابین دارد تا امنیت رانندگی را تضمین کنند.

خودرو برقی Vision-S سونی

درون کابین برای هر سرنشین انطباق‌پذیر و اتصال به شبکه 5G برقرار است. سیستم صوتی پیشرفته و گیمینگ هم مسافران را سرگرم نگه می‌دارد؛ البته اگر حواس راننده را پرت نکند!

تلاش سونی برای ورود به عرصه خودروسازی در حالی صورت می‌گیرد که شایعاتی از پروژه مشابه اپل با عنوان Apple car هم شنیده می‌شود. البته کمپانی آمریکایی هنوز این موضوع را تایید نکرده و دورنمای سونی به واقعیت نزدیک‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*