جایگزین بیت کوین

ارز دیجیتال جایگزین بیت کوین چیست؟

کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتالی بر این باورند که در سال 2022 سه ارز دیجیتالی با پیشرفت چشمگیر خود به جایگزین بیت کوین تبدیل خواهند شد. در ادامه با این رمزارزها آشنا می‌شویم.

بیت کوین طی سال 2021 به میزان قابل توجهی رشد کرد و توانست جایگاه خود به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتالی جهان را حفظ کند. در واقع ارزش این رمزارز طی 5 سال به میزان 4750 درصد افزایش پیدا کرد و در حال حاضر ارزش بیت کوین به بیش از 900 میلیارد دلار می‌رسد، اما اخیرا سایر ارزهای دیجیتالی نیز به میزان چشمگیری رشد پیدا کردند و توانستند خود را به بیت کوین نزدیک کنند. در ادامه شما را با سه ارز دیجیتال جایگزین بیت کوین آشنا خواهیم کرد.

معرفی 3 ارز دیجیتال جایگزین بیت کوین

اتریوم

جایگاه دومین ارز دیجیتال بازار به توکن اتر با ارزش بازار 450 میلیارد دلار تعلق دارد. با وجود این که ارزش بازار این رمزارز نصف ارزش بیت کوین است، اما اتریوم توانست طی سال قبل به میزان چشمگیری از بیت کوین سبقت بگیرد و رشد 400 درصدی را تجربه کند. در شرایطی که بیت کوین با رقبای خود به میزان چشمگیری برتری دارد، اما شواهد حاکی از آن است که اتریوم بیش از پیش به بیت کوین نزدیک شده است. این اتفاق که با نام فلیپنینگ شناخته می‌شود از یک تغییر بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال حکایت دارد.

سولانا

ارز دیجیتالی سولانا در سال 2021 رشد بیش از 10 هزار درصدی را تجربه کرد. سولانا به عنوان رقیب مستقیم اتریوم محسوب می‌شود که با ویژگی ظرفیت پردازش سریع تراکنش مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. فرایند توسعه این رمزارز طبق برنامه و با سرعت زیادی دنبال می‌شود و با رشد چشمگیر خود در سال 2022 می‌تواند باز هم عملکرد بهتری از بیت کوین را تجربه کند.

بیسیک اتنشن توکن (BAT)

بیسیک اتنشن توکن به عنوان ارائه دهنده یک سرویس کیف پول رمزنگاری متمرکز بر حریم خصوصی و امنیت محسوب می‌شود که امکان ذخیره رمزارزها را از طریق پلتفرم خود فراهم می‌سازد. در کنار خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، اندازه کوچک BAT باعث شده تا این رمز ارز بتواند در سال 2022 عملکردی بهتر از بیت کوین را تجربه کند.

تعداد توکن‌های BAT همانند بیت کوین با محدودیت مواجه‌اند، از این رو اگر مرورگر بریو، کیف پول کریپتو و سرویس‌های جدید بتوانند کاربران بیشتری را جذب کنند، این موضوع باعث ایجاد کمبود بالقوه عرضه شده و برای این ارز دیجیتالی سودهای بزرگی را به همراه خواهد داشت.