نمایشگرهای منعطف سامسونگ

سامسونگ با انبوهی از نمایشگرهای منعطف در CES 2022، آینده گجت های هوشمند را ترسیم کرد + ویدیو

دستگاه‌های تاشو با استقبال خوبی از سمت کاربران مواجه شده‌اند. در نمایشگاه CES 2022 نیز شاهد نمایشگرهای منعطف سامسونگ بودیم که آينده گجت‌ های هوشمند را نشان می‌دهند.

سامسونگ با رونمایی از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و زد فلیپ موجی در صنعت گوشی موبایل ایجاد کرد و با ارائه هر نسل جدید از آنها با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. البته این گوشی‌ها تنها نقطه شروعی برای دستگاه‌های تاشو و نمایشگرهای منعطف سامسونگ هستند و شرکت کره‌ای این موضوع را به خوبی در نمایشگاه CES 2022 نشان داد.

نمایشگرهای منعطف سامسونگ؛ شکل دهنده آينده گجت‌های هوشمند

نمایشگرهای منعطف سامسونگ

نمایشگرهای منعطف سامسونگ در طر‌ح‌های مختلفی ارائه شده‌اند. از دستگاهی لپ تاپ مانند و گوشی اسلایدی گرفته تا اسپیکر هوشمندی که با یک نمایشگر منعطف پوشیده شده است. البته هیچکدام از محصولاتی که به آنها اشاره کردیم در بازار نیستند، ولی خب نشان می‌دهند که در آينده باید انتظار چه محصولاتی را از سامسونگ داشته باشیم.

سامسونگ اعلام کرده است که این نمایشگر‌ها لزوما فقط برای کاربران عادی نیستند و می‌خواهد کاربران سازمانی را هم هدف قرار دهد. مثلا نمایشگر تاشو لپ تاپ مانند می‌تواند نمونه‌ای از یک دستگاه بیزینس محور باشد. سامسونگ بر این باور است که انعطاف‌ پذیری این دستگاه به افراد شاغل در حوزه IT اجازه می‌دهد که فورا از یک لپ تاپ به یک نمایشگر بزرگتر سوییچ کنند.

این گجت که با نام فلکس نوت شناخته می‌شود، از یک پنل اولد تاشو ۱۷.۳ اینچی بهره می‌برد که در حالت تا شده فرم فکتور یک لپ تاپ ۱۳ اینچی را به خود می‌گیرد. البته یک نمایشگر تاشو پرتابل تنها کاربرد بالقوه فناوری نمایشگرهای منعطف اولد نیست و شاید بتواند نمونه اولیه اسپیکر هوشمند ۱۲.۴ اینچی سامسونگ را یکی از بهترین کاربرد‌های آن دانست.

یک نمایشگر منعطف دور تا دور این اسپیکر استوانه‌ای شکل را فراگرفته است.شرکت کره‌ای یک برنامه اختصاصی را نیز برای این اسپیکر مجهز به هوش مصنوعی توسعه داده است که می‌توان به کمک آن اسپیکر را به یک نمایشگر تخت بزرگ تبدیل کرد و بدین ترتیب با خرید یک اسپیکر، یک صفحه نمایش هوشمند را نیز در اختیار داشت.

سامسونگ همچنین دستگاه جالب دیگری را به نام Slidable به نمایش گذاشت. این گجت عملا یک گوشی هوشمند است که نمایشگر آن به صورت رولی باز می‌شود تا در صورت نیاز فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار گیرد.

هر کدام از این دستگاه‌ها توانایی‌های نمایشگرهای منعطف اولد سامسونگ و برخی از کاربردهای آنها را نشان می‌دهند؛ اما مشکل اینجاست که سامسونگ هنوز اعلام نکرده چه زمانی می‌خواهد این گجت‌های جذاب را به عنوان محصولات تجاری روانه بازار کند. در حال حاضر تنها گزینه کاربران برای تجربه یک گجت تاشو با برند سامسونگ خرید گلکسی زد فولد 3 یا گلکسی زد فلیپ 3 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*