انفجار ترسناک یک سیارک در آسمان

انفجار ترسناک یک سیارک در آسمان شهر پیتسبورگ آمریکا در لحظات آغازین سال 2022

انفجار ترسناک یک سیارک در آسمان شهر پیتسبورگ آمریکا در لحظات آغازین سال 2022 ساکنان این شهر را به وحشت انداخت.

مردمان شهر پیتسبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده، در لحظات آغازین سال میلادی جدید شاهد انفجاری مهیب در آسمان بودند. قدرت این شهاب سنگ که بر فراز آسمان این شهر منفجر شده، برابر با انفجار 30 تن TNT بوده است.

ماجرای انفجار ترسناک یک سیارک در آسمان پیتسبورگ

این حادثه در ساعت 11:20 دقیقه رخ داد و طی آن شهاب سنگی در آسمان متلاشی گردید. پیرو رسانه‌ای شدن این انفجار این جرم آسمانی در شهر پیتسبورگ، ناسا گفت:

انفجاری که در شهر پیتسبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیا رخ داد، ناشی از منفجر شدن سیارکی بود که قدرت آن نزدیک 30 تن تی ان تی بوده است.

ناسا در مورد سرعت این شهاب سنگ و اندازه آن می‌گوید سرعت آن احتمالا 72 هزار کیلومتر در ساعت و قطر آن یک متر بوده است.

ساکنان شهر مذکور پس از این انفجار مهیب از خانه‌های خود بیرون آمدند و تجربه خودشان را سریعاً در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. برخی از شهروندان نیز گمان می‌کردند که زمین لرزه آمده است.

انفجار ترسناک یک سیارک در آسمان

سرویس ملی هواشناسی این شهر مدعی است نوری در آسمان دیده که توسط نقشه بردار رعد و برق ثبت شده است. اداره هواشناسی پیتسبورگ گفته:

به نظر نمی‌رسد که این نور برای رعد و برق باشد. توضیح احتمالی این است که شهاب سنگی در لایه‌های بالایی جو زمین متلاشی شد.

در پی این رخداد، بسیاری از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفتند و وضعیت را گزارش دادند. به همین علت موضوع به سایر مقامات رسید و بازتابی گسترده پیدا کرد؛ به حدی که مقامات محلی در صدد برآمدند تا به اهالی اطمینان دهند که هیچگونه زمین لرزه یا مشکلی وجود ندارد. ناسا اعلام کرده است:

اگر آن روز هوا ابری نمی‌بود، می‌توانستیم با چشم غیر مسلح این گلوله آتشین را تماشا کنیم. این شهاب سنگ جسور تقریبا 100 برابر قمر زمین (ماه) بوده است.

همچنین یکی از هواشناسان شهر پیتسبورگ معتقد است که شهاب سنگ مورد اشاره قبل از ورود به جو زمین مانند دیگر شهاب سنگ‌های فضایی متلاشی و بخار شده است. پس از اعلام قطعی ناسا درباره ماهیت انفجار مهیب شهر پیتسبورگ، کاربران در شبکه‌های اجتماعی تجربه واقعی خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*