تویوتا

شکست جنرال موتورز از تویوتا؛ وقتی آمریکا هم حریف خودروسازی ژاپن نمی‌شود

تویوتا در سال 2021 موفق شده جایگاه اول جنرال موتورز در زمینه فروش در آمریکا را از آن خود کند. در ادامه با جزئیات بیشتر همراه گجت نیوز باشید.

درحالی که آثار آسیب‌های پاندمی کرونا به زنجیره تامین همچنان مشهود است، تویوتا توانسته است با فروش حدوداً 100 هزار دستگاه بیشتر در ایالات متحده آمریکا، جایگاه اول را از جنرال موتورز تصاحب کند. تویوتا طی سال 2021 در مجموع تقریباً 2.3 میلیون دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسانده درحالی که جنرال مورتوز مجموعاً 2.2 میلیون دستگاه فروش داشته است.

تویوتا راو 4 پلاگین هیبرید

جنرال موتورز ده‌ها سال خود را به‌عنوان «بزرگ‌ترین خودروساز دنیا» معرفی می‌کرد هرچند ده سال قبل در آستانه ورشکستگی تاریخی خود، این عنوان را از دست داد. این خودروساز آمریکایی همچنان جایگاه اول فروش در آمریکا را در اختیار داشت اگرچه برخی مواقع، برای یک ماه یا یک سه‌ماهه به دلیل چالش‌ها و مشکلات مربوط به موجودی خودروها، از جایگاه اول نزول پیدا می‌کرد. البته جنرال موتورز با مدیریت «مری بارا» (Mary Barra) همواره سود را در اولویت بالاتری نسبت به حجم فروش قرار داده و حتی از بازارهایی که سودآور نبوده‌اند کنار رفته است.

شورلت سیلورادو

دلیل شکست جنرال موتورز در برابر غول ژاپنی تویوتا، ناتوانی در عرضه پیکاپ‌های کافی به دلیل کمبود قطعات بوده است. خطوط مونتاژ در حال بازگشت به وضعیت عادی هستند و میزان موجودی این شرکت نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده ولی با این حشال، جنرال موتورز همچنات تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته است. درحالی که امروزه تقاضا برای پیکاپ‌ها در بازار آمریکا به شدت بالا است، جنرال موتورز 64 هزار دستگاه کمتر از شرولت سیلورادو و 4 هزار دستگاه کمتر از جی ام سی سیرا در مقایسه با دوره قرنطینه عمومی در سال 2020 به عرضه رسانده است.

به‌صورت کلی اکثر خودروسازان در سه‌ماهه چهارم 2021 افت شدیدی را در فروش تجربه کرده‌اند. در حال حاضر وضعیت بازار خودرو، به‌طور مشخص در آمریکا کاملاً نابسامان است. به مرور زمان آثار پاندمی کرونا کمتر شده اما این لزوماً به این معنی نیست که هم‌اکنون خودروسازان با کمبود تراشه و در نتیجه کمبود موجودی دست و پنجه نرم نمی‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*