تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک به بازار آمد + قیمت و مشخصات

شرکت ایران خودرو به تازگی تارا اتوماتیک را روانه بازار کشور کرده است. برای آگاهی از قیمت،‌ مشخصات فنی و امکانات این خودرو با ما همراه باشید.

گروه خودروسازی ایران خودرو به تازگی تارا اتوماتیک را با تغییراتی در مقایسه با نسخه دستی به بازار کشور عرضه کرده است. تارا اتوماتیک یک سدان خانوادگی اقتصادی است که با الگوبرداری از پژو ۳۰۱ طراحی شد. البته طی سال‌های قبل به علت بالا و پایین شدن قیمت ارز و همچنین عرضه قطره‌چکانی خودرو،‌ تمام محصولات موجود در بازار کشور افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و در واقع دیگر هیچ خودرویی اقتصادی محسوب نمی‌شود،‌ اما به هر حال تارا یک اتومبیل میان رده است که به نسبت قیمت خود، نقاط قوت زیادی دارد.

تارا اتوماتیک

این خودرو نسبت به محصولات قدیمی ایران خودرو از جمله دنا و سمند در سطح ایمنی بالاتری قرار دارد، به امکانات متنوعی مجهز شده است، فضای کابین مناسبی دارد و همچنین سواری قابل قبولی را نیز ارائه می‌کند.

تارا اتوماتیک

این اتومبیل به پیشرانه اصلاح شده TU5 پلاس مجهز شده است و برای جعبه دنده آن نیز گیربکس شش سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.  ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی برقی و پایداری متنوع و فرمان برقی از جمله امکانات تارا اتوماتیک هستند که می‌توانند نظر خریداران را جلب کنند. البته طراحی ظاهری،‌ کیفیت مونتاژ‌ و توانایی‌های حرکتی متوسط تارا با انتقاداتی مواجه شده است،‌ اما به هر حال این محصول می‌تواند سرآغازی برای تولید محصولات ایمن‌تر از سوی شرکت ایران خودرو باشد.

تارا اتوماتیک

طی ماه گذشته ایران خودرو قیمت رسمی تارا اتوماتیک را اعلام کرد. اما پس از آن که رئیس جمهور از افزایش قیمت خودروها جلوگیری کرد، ایران خودرو نیز مجددا قیمت محصولاتش را به حالت سابق بازگرداند. اما در تاریخ ۱۳ آذر مشخص شد که ستاد تنظیم بازار با قیمت مشخص شده برای نسخه اتوماتیک تارا موافقت کرده است.

تارا اتوماتیک

این اتومبیل ۲ هفته پیش با قیمت ۴۱۵ میلیون تومان به افرادی که قبلا این اتومبیل را پیش خرید کرده بودند تحویل داده شد و در حال حاضر با قیمت حدود ۵۴۰ تا ۵۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

تارا اتوماتیک

مقایسه تارا اتوماتیک و دستی

نوع خودرومدل دستیمدل اتوماتیک
ترمزسيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو ديسكی با سيستم خنک شونده، ترمز عقب ديسكی، سيستم كمكی ترمز (HBA)، سيستم كمک در سربالايی (HSA)، سيستم كنترل پايداری الكتريكی (ESC)، سيستم كنترل كشش (TCS)سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو ديسكی با سيستم خنک شونده، ترمز عقب ديسكی، سيستم كمكی ترمز (HBA)، سيستم كمک در سربالايی (HSA)، سيستم كنترل پايداری الكتريكی (ESC)، سيستم كنترل كشش (TCS)
کیسه هوای ایمنیكيسه هوای راننده و سرنشين جلوكيسه هوای راننده و سرنشين جلو و جانبی (4 عدد)
فرمانبرقی، كليدهای كنترلی روی فرمان (MFC)برقی، كليدهای كنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویهبرقی، نشان دهنده دمای محيطبرقی، نشان دهنده دمای محيط
سیستم صوتیسیستم مالتی مدیا، دارای 4 عدد بلندگو، میرور لینکسیستم مالتی مدیا، دارای 4 عدد بلندگو، میرورلینک
چراغ‌هامه شکن‌های جلو و عقب، قابليت تنظیم ارتفاع برقی نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، سيستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)مه شکن های جلو و عقب، قابليت تنظیم ارتفاع برقی نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، سيستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)
آينه‌هاآينه‌های جانبی برقی راهنمادار هم‌رنگ بدنهآينه‌‏های جانبی برقی تاشونده راهنمادار هم‌رنگ بدنه
شیشه‌هاشيشه بالابر درهای جلو و عقب برقی، شيشه راننده مجهز به آنتی ترپشيشه بالابر درهای جلو و عقب برقی، شيشه راننده مجهز به آنتی ترپ
تزئیناتتريم مشكی، روكش پارچه‌ای صندلیتريم مشكی، دسته دنده و فرمان چرم، روكش چرم و پارچه‌ای صندلی
تجهیزات ایمنیايموبيلايزر، قفل مركزی با ريموت، كمربندهای ايمنی سرنشينان جلو 3 نقطه‌ای با قابليت تنظيم ارتفاع، ستون فرمان تلسكوپی، ايزوفيكس، سنسور دنده عقب، سيستم قطع خودكار سوختايموبيلايزر، قفل مركزی با ريموت، كمربندهای ايمنی سرنشينان جلو 3 نقطه‌ای با قابليت تنظيم ارتفاع، ستون فرمان تلسكوپی، ايزوفيكس، سنسور دنده عقب، دوربين ديد عقب، سيستم قطع خودكار سوخت
رینگ و لاستیک15 اينچ فولادی طرح اسپورت16 اينچ آلومينيومي
صندلیصندلی‏ راننده 6 حركته دستي و صندلی سرنشين جلو 4 حركته دستی، پشت سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظيم، صندلی‌های عقب تاشوصندلی‏ راننده 6 حركته (4 حركت برقی 2 حركت دستی) و صندلی سرنشين جلو 4 حركته (2 حرکت برقی و2 حرکت دستی)، پشت سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظيم، صندلی‌های عقب تاشو
سایر تجهیزاتسيستم پايش فشار باد تايرها (TPMS)،كروز كنترل، بازكن قفل در صندوق عقب از داخل، کاور موتور، سيستم راهنمای تعويض دنده (GSI)، بازکننده درب صندوق عقب از راه دورسيستم پايش فشار باد تايرها (TPMS)، كروز كنترل، سنسور نور و باران، ورود بدون كليد (دستگيره كرومی لمسی) و دكمه خاموش /روشن، سانروف، بازكن قفل در صندوق عقب از داخل، کاور موتور، زير آرنجی (Front Armrest)، بازکننده در صندوق عقب از راه دور، سيستم راهنمای تعويض دنده (GSI)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*